اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

نفوذ فناوری و نوآوری در صنعت پاسخ نیازهای جامعه را می‌دهد

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی گفت: نوآوری در پیشرفت علم و فناوری می‌تواند در حوزه‌های مختلفی مانند صنعت، کشاورزی و درمانی نفش محوری داشته باشد چرا که نفوذ فناوری و نوآوری در صنعت پاسخ نیاز جامعه را می‌دهد.

نفوذ فناوری و نوآوری در صنعت پاسخ نیازهای جامعه را می‌دهد

خسرو پیری رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: نوآوری یک بحث مهم و اساسی است و در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و همه حوزه‌ها است. 

* ایجاد نوآوری در صنعت توسط دانشگاه‌ها 

وی افزود: بحث مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی در دنیا به شدت اتفاق افتاده و همه دولت‌‌ها سعی می‌کنند پروژه‌هایی تحت عنوان نوآوری تعریف کنند تا بتوانند صنعت خود را در آن فناوری و نوآوری نفوذ دهند که پاسخگوی نیازهای فعلی جامعه است. 

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی اضافه کرد: در کشور با توجه به خیل عظیم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیروهای سرمایه‌ای فکری باید مرجعیت را در اختیار بگیرند و نوآوری شکل دهند. ما در این چارچوب بحث اکوسیستم نوآوری در دانشگاه را تعریف کرده‌ایم. 

*  دانشجویان باید به خلاقیت و نوآوری برسند

پیری گفت: این اکوسیستم یکسری اجزا دارد، در اصل  ایجاد شبکه نوآوری در درون دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌‌ها و مراکز تحقیقاتی است که اساتید، کارشناسان و پژوهشگران را در برمی‌گیرد به طوری که در این مراکز دانشجویان می‌توانند به خلاقیت و نوآوری بپردازند و با  این کار یک موج و جنبش نوآوری در سیستم دانشگاه رخ دهد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول