اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

خانه‌ها و خودروهای لوکس باید مشمول مالیات شوند

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: دریافت مالیات از ثروت و دارایی اشخاص مثل خودرو و خانه در اکثر کشورهای دنیا وجود دارد و موضوعی پذیرفته شده است. در ایران هم باید به این سمت حرکت کنیم.

خانه‌ها و خودروهای لوکس باید مشمول مالیات شوند

جبار کوچکی­‌نژاد عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره لزوم دریافت مالیات از ثروت و دارایی اشخاص (خانه و ماشین) گفت: با توجه به کاهش درآمدهای نفتی کشور در کمیسیون تلفیق سعی شد منابع دولت افزایش یابد و یکی از این منابع هم اخذ مالیات از خودروها و خانه‌های لوکس است. در همین راستا، اعضای کمیسیون تلفیق درصدد تصویب مصوبه­‌ای برای دریافت مالیات از خانه و خودروهای لوکس بودند.

وی ادامه داد: درحال حاضر مصوب شده تا از ماشین‌های بالای 700 میلیون و خانه‌های بالای 10 میلیارد تومان مالیات گرفته شود. به اعتقاد بنده این تصمیم مجلس درست و منطقی است. حتی جا داشت سقف این مبالغ را کاهش دهیم. این نوع مالیات­‌ها نه تنها موجب افزایش درآمد دولت می شود بلکه باعث خواهد شد دولت بتواند حق خود را از افراد مرفه و کسانی که در حوزه کالای لوکس فعالیت می­‌کنند، بگیرد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه خانه‌های خالی را نیز باید مشمول مالیات کرد، گفت: دریافت مالیات از خانه­‌های خالی باید به طور جدی پیگیری شود. متاسفانه هنوز در این زمینه اقدامی در کشور صورت نگرفته است.

وی در ادامه افزود: دریافت مالیات از خانه‌های خالی علاوه بر درآمدزایی بر دولت به دلیل مقابله با سوداگری و دلالی مسکن در کاهش قیمت مسکن نیز تاثیرگذار است.

نماینده مردم رشت در پایان تصریح کرد: دریافت مالیات از ثروت و دارایی اشخاص مثل خودرو و خانه در اکثر کشورهای دنیا وجود دارد و موضوعی پذیرفته شده است. در ایران هم باید به این سمت حرکت کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول