حمیدرضا پوراعتمادی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفتوگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در رابطه با علوم شناختی و رسانه، گفت: رسانه سبک و سیاق کلاسیک دارد و اگر بتواند از دانش و فناوری نسبتاً نو استفاده کند بلافاصله سود یا نتیجهاش معطوف به جامعه و در ادامه کلیه نهادهایی که زیرمجموعه کل جامعه هستند از جمله رسانه خواهد بود.
* سبک و سیاق کلاسیک رسانه
عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: ما برنامههای زیادی را پیشنهاد کردیم تا سطح آگاهی مردم از علوم شناختی بالا برود و کارایی علوم شناختی را در موثرسازی رسانه افزایش دهد.
* افزایش دانش، آگاهی و نگرش رسانه در علم و فناوریهای شناختی
پوراعتمادی اضافه کرد: برنامههای کاملی ارائه دادهایم و آنچه که در عمل اتفاق افتاده این است که رسانه باید و شاید از برنامهها استقبال نمیکند و مقداری فاصله بین درکی که از علوم شناختی و کاربردی که علوم شناختی میتواند داشته باشد وجود دارد.
وی گفت: باید دانش، آگاهی و نگرش رسانه درباره علم و فناوریهای شناختی افزایش پیدا کند. ما به جای اینکه بپرسیم علوم شناختی چطور میتواند کمک کند تا من خبری را تولید کنم که به اذهان مردم بنشیند. ما فکر میکنیم رسانه و علوم شناختی چطور میتوانند دست به دست هم شرایط بهتری برای زندگی مردم فراهم کنند و در آن فضا است که رسانه کارکرد بهتری خواهد داشت و علوم شناختی در خدمت مردم خواهد بود و تا این اکوسیستم بهتر کار کند.
عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی خاطر نشان کرد: به نظر من همایش علوم شناختی و رسانه که خبرگزاری فارس برگزار کرده است نقطه شروعی است برای اینکه تعاملی بین علوم و فناوریهای اجتماعی و رسانه بوجود بیاید.
انتهای پیام/