اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

اقتدا کردن حاج قاسم به جانشین ابومهدی+عکس / ابوفدک کیست؟

سازمان حشد شعبی عراق «ابو فدک المحمداوی» را به عنوان نایب رئیس این سازمان انتخاب و جایگزین شهید ابومهدی المهندس کرد.

اقتدا کردن حاج قاسم به جانشین ابومهدی+عکس / ابوفدک کیست؟

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، سازمان حشد شعبی عراق «ابو فدک المحمداوی» را به عنوان نایب رئیس این سازمان انتخاب و جایگزین شهید ابومهدی المهندس کرد. 

ابوفدک مجاهد میدانی از همان روزگار جوانی دارای ذهنیت جهادی و نظامی استثنایی بوده است. وی عملیات های جهادی متعددی را علیه رژیم صدام حسین فرماندهی کرد و بیشتر همرزمانش در همان دوره به شهادت رسیدند. 

در اوسط دهه نود قرن گذشته که توسط عناصر صدام حسین تحت پیگرد قرارگرفته بود مجبور به ترک عراق شد. اما او عاشق فعالیت های جهادی و عملیاتی بود و به همین دلیل نتوانست دست روی دست بگذارد و کناری بنشیند. او کار خود را در هورها و با نیروهای سپاه بدر از سر گرفت و به یکی از فرماندهان سپاه پیروز بدر تبدیل شد. 
پس از ورود اشغالگران آمریکایی به عراق او به همراه شهیدان حاج ابو مهدی مهندس، عماد مغنیه و حاج قاسم نقشی محوری  در تاسیس تمام گروه های مقاومت داشت. ضمن اینکه در این دوره به همراه شهید مهندس در شورای یکی از  گروه های بزرگ و شناخته شده مقاومت حضور داشت.
از همین دوره تا به امروز او یکی از مهم ترین افراد تحت پیگرد آمریکایی ها به حساب می آید. اما در تمام این مدت آنها نتوانسته اند نام او را بفهمند و یا تصویری از او به دست آورند و او همچنان یک معمای حیرت انگیز برای دستگاه های اطلاعاتی آمریکا در حدود سی سال گذشته بوده است.

او نقش میدانی اساسی و محوری در حمایت  از عراق و جلوگیری از سقوط مقدسات آن به دست گروه تروریستی داعش داشت و اواخر سال 2013 یعنی چند ماه قبل از فتوای جهاد مرجعیت عراق در نبردهای دویلیبه در اطراف بغداد مجروح شد. 
پس از آن او فرمانده ای میدانی در تعدادی از عملیات های آزادسازی و عملیات های ویژه علیه دشمن داعشی بود و فرمانده سایه و رازی حیرت انگیز باقی ماند. فرمانده ای جهادی که به «دایی» معروف بود.
اما اکنون توافق شده است که به عنوان یکی از فرماندهان حشد شعبی جانشین شهید ابومهدی مهندس معاون رئیس سازمان حشد شعبی شود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول