اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آرایی ارزشمند که از «جگین» می‌گذرد/ «بشاگرد» در انتظار خلق حماسه‌ای دیگر

با توجه به محروم ماندن چندین ساله «بشاگرد» از خدمات دولت‌ها، همواره برگزاری انتخابات در این شهرستان حال هوای دیگری است و مردم مشتاقانه پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

آرایی ارزشمند که از «جگین» می‌گذرد/ «بشاگرد» در انتظار خلق حماسه‌ای دیگر

به گزارش خبرگزاری فارس از بشاگرد، مقوله انتخابات در جمهوری اسلامی ایران که از شیوه دموکراسی و آرای مردم برخوردار است و مردم در شکل‌گیری ارکان حکومت نقش عمده را ایفا می‌کنند از اهمیت زیادی برخوردار و راهکار عمده و مهم برای جلب مشارکت و حضور مردم به حساب می‌آید.

به‌عبارتی دیگر انتخابات از ابزارهای فراهم کردن حضور و مشارکت مردم در یک نظام مردم‌سالار دینی است و از این طریق اراده جمعی مردم در ارکان نظام تحقق عملی پیدا می‌کند.

انتخابات مجلس یکی از مهمترین انتخابات‌ها در جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌آید، مجلس مرکز آرای مردم و اراده ملت است.

در ایام انتخابات میلیون‌ها ایرانی پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند که به جرات می‌توان گفت؛ انتخابات ایران باشکوه‌ترین و پرشورترین انتخابات در بین کشورهای مختلف جهان است.

در جمهوری اسلامی ایران صندوق جمع‌آوری آرا به دورافتاده‌ترین روستاها نیز ارسال می‌شود تا مردم برای آینده کشورشان تصمیم بگیرند.

با توجه به محروم ماندن چندین ساله «بشاگرد» از خدمات دولت‌ها، همواره برگزاری انتخابات در این شهرستان حال هوای دیگری است و مردم مشتاقانه پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

با وجود تمام کمبودها و محرومیت‌ها، مردم شهرستان بشاگرد همیشه در ایام انتخابات حضور حداکثری داشته‌اند و این نشانه ولایتمداری مردم فهیم و صبور این منطقه است.

سیل اخیر در شهرستان بشاگرد مشکلات را چندین برابر کرده است اما جو انتخاباتی نیز بر این منطقه همانند تمام نقاط کشور حاکم است و مردم آماده حضور در انتخابات هستند.

چهل و یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد در این زمان همواره از بشاگرد به‌عنوان محروم‌ترین منطقه کشور یاد شده است اما مردم این شهرستان با وجود تمامی سختی‌ها، محکم و استوارانه پای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند به‌صورتی که حتی سیل و زلزله هم مانع از حضور مردم به پای صندوق‌های رای نخواهد شد.

مردم رنج‌دیده بشاگرد آماده خلق حماسه‌ای دیگر هستند تا در تاریخ این شهرستان ولایتمدار نوشته شود.

ارسال صندوق اخذ رأی با بالگرد در «بشاگرد»

یوسف حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بشاگرد اظهار داشت: ۵۴ شعبه رأی‌گیری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بشاگرد تعریف شده است.

وی افزود: از این تعداد ۳ شعبه ثابت در شهر سردشت، شهر گوهران و روستای پاهتک و ۵۱ شعبه سیار در شهرستان دایر می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان بشاگرد در ادامه گفت: بخش مرکزی شهرستان بشاگرد دارای ۱۸ شعبه، بخش گوهران ۲۲ شعبه و بخش گافر و پارامون ۱۴ شعبه است.

حسینی تصریح کرد: با توجه به سیل اخیر و مسدود بودن راه ارتباطی در برخی از روستاها یک شعبه سیار توسط بالگرد به روستاهای بخش گافر و پارامون ارسال می‌گردد.

وی در پایان یادآور شد: سیل اخیر مشکلاتی را برای انتخابات به وجود آورده است که با تدابیر اندیشیده شده و با کمک گرفتن از بالگرد امکان حضور مردم بشاگرد در انتخابات صدرصد شده است و آماده برگزاری یک انتخابات پرشور و باشکوه هستیم.

کاندیداها از هتک حرمت نسبت به یکدیگر خودداری کنند

حجت‌الاسلام حسین غلامی امام جمعه بشاگرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن دعوت از عموم مردم جهت حضور باشکوه در انتخابات دوم اسفند گفت: با بهره گرفتن از کلام امام و رهبری، مطالبی را به مردم و نامزدها توصیه فرمودند که در تبلیغات انتخاباتی و روز انتخابات رعایت کنند.

وی افزود: در تبلیغات انتخاباتی بعضی از کاندیداها خدای‌ ناخواسته بعضی دیگر را تضعیف یا توهین نکنند و در رابطه با آن تذکر می‌دهم که امروز این رویه برای اسلام و جمهوری اسلامی فاجعه‌آمیز است.

حجت‌الاسلام غلامی اظهار داشت: مردم نگویند که دیگران رای می‌دهند، من هم باید رای بدهم، تو هم باید رای بدهی آن روستایی هم که در کنار مزرعه خودش کار می‌کند باید رای بدهد، این یک تکلیف است.

امام جمعه شهرستان بشاگرد خطاب به مردم این منطقه گفت: همه مسؤول سرنوشت کشور و اسلام هستند و روز سرنوشت‌سازی است که می‌خواهید زمام کشور را به شخصی بدهید که مؤثر در مقدرات کشور شما باشد، سهل‌انگاری نکنید و به پای صندوق‌ها بروید.

وی ادامه داد: از آقایان کاندیداها و دوستان آنان انتظار داریم که اخلاق اسلامی انسانی را در تبلیغ برای خود و کاندیداهای خویش مراعات و از هرگونه انتقاد از طرف مقابل که موجب اختلاف و هتک حرمت باشد خودداری کنند.

با افتخار پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شویم

ابراهیم احمدی جوان بسیجی شهر سردشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: من یک ایرانی‌ام و وظیفه هر شخص ایرانی است تا در انتخابات شرکت کند.

احمدی اظهار داشت: همواره پشت نظام و رهبر عزیز انقلاب ایستاده‌ایم و به کوری چشم دشمنان، انتخابات امسال با شکوه‌تر از گذشته خواهد بود.

وی افزود: جوانان بشاگرد هم با وجود تمام مشکلات مثل سایر مردم کشور پای صندوق‌های رای می‌روند و آینده کشور را رقم می‌زنند.

پشت سر رهبرمان قدم برمی‌داریم

عباس غریب‌شاهی یکی دیگر از جوانان بشاگرد گفت: مردم بشاگرد چندین سال است که در تنگنای مشکلات و محرومیت قرار دارند اما هیچ‌گاه دلیل نبوده است که پشت نظام را خالی کنند و همیشه در صف اول قرار دارند.

غریب‌شاهی بیان داشت: هنوز آثار و مشکلات سیل اخیر مردم ما را به چالش کشانده است ولی بحث انتخابات بحث دیگری است و پشت سر رهبرمان قدم بر می‌داریم.

وی اظهار کرد: مشتاقانه منتظر دوم اسفندماه هستیم تا با شرکت و انتخاب یک فرد اصلح در انتخابات همبستگی خود را نشان دهیم.

این جوان بشاگردی در پایان گفت: کاندیداهای راه‌یافته به مجلس، بشاگرد را فراموش نکنند، مردم ما همیشه وفاداریشان را به نظام ثابت کرده‌اند.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول