اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دموکرات‌های کنگره از دولت خواستند کمک مالی به غزه از سر گرفته شود

گروهی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا در نامه‌ای به وزیر امور خارجه این کشور خواستار از سر گیری ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و کرانه باختری شدند.

دموکرات‌های کنگره از دولت خواستند کمک مالی به غزه از سر گرفته شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروهی از دموکرات‌های کنگره آمریکا از کاخ سفید خواستند کمک‌های این کشور به غزه را از سر گیرد.

به نوشته روزنامه «هیل»، ۳۱ نماینده دموکرات‌ از جمله «مارک پوکان» و «دبی دینگل» در نامه‌ای از «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درخواست کردند «اقدامی فوری» برای برقراری مجدد کمک به غزه انجام دهد.

آن‌ها در این نامه که روز چهارشنبه نگاشته شد، بیان داشتند: «[این نامه را] می‌نویسیم تا از دولت بخواهیم اقدامی فوری برای کاستن از بحران انسانی در غزه انجام دهد و برای سیاست بلوکه کردن [کمک‌ها] که در این بحران امنیتی و انسانی نقش دارد، راه‌حلی بیابد».

در این نامه آمده است:‌ «با ورود به سال جدید، زوال زیرساخت‌های تأمین برق و کیفیت آب، نظام‌های دارویی و دیگر خدمات پایه اقتصادی و اجتماعی، غزه را به فروپاشی کامل نزدیک‌تر کرده است».

چندی پیش یک مقام آمریکایی گفت، آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا کمک‌ به مردم غزه و کرانه باختری را متوقف کرده است.

دموکرات‌ها معتقدند قطع این کمک‌ها، موجب دشواری‌هایی در فعالیت‌های سازمان ملل و گروه‌های کمک‌رسان شده است که دسترسی مردم این نواحی به «آب، غذا، اشتغال و سلامت» را تأمین می‌کنند.

آن‌ها در نامه خود به پامپئو نوشتند:‌ «با ادامه یافتن کمک‌های آمریکا و آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل به مردم غزه، می‌توان از این بحران جدی اجتناب کرد».

نمایندگان دموکرات کنگره همچنین در نامه خود از اقدامات رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و نوشتند: «با وجود این که حماس نیز در بدتر شدن اوضاع نقش دارد، اسرائیل تلاش می‌کند کنترل هوا، دریا و مرزهای غزه را در دست گرفته و مانع از آزادی جابه‌جایی مردم، کالاها و تجهیزات قانونی به داخل و خارج از غزه می‌شوند و اوضاع انسانی را بدتر کرده و در ادامه یافتن بی‌ثباتی سهیم است».

ترامپ ماه گذشته از آنچه دولت آمریکا «طرح صلح خاورمیانه» می‌نامد رونمایی کرد اما با مخالفت شدید مقامات فلسطینی مواجه شد. این طرح دریافت سرمایه‌گذاری به مبلغ ۵۰ میلیون دلار را به فلسطینی‌ها پیشنهاد می‌کرد اما بسیاری از حقوق آن‌ها را زیر پا می‌گذاشت.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول