اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دانشگاهیان کردستانی: رای می‌دهیم چون سرنوشت کشور برایمان مهم و حیاتی است

دانشگاهیان کردستانی می‌گویند: ما رای می‌دهم چون شرکت در انتخابات یک وظیفه عمومی و تکلیف الهی است و سرنوشت کشور برایمان مهم و حیاتی است.

دانشگاهیان کردستانی: رای می‌دهیم چون سرنوشت کشور برایمان مهم و حیاتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، این روزها کارزار انتخاباتی مهمان محفل‌هاست، کدام یک برترند و چه کسی شایسته مسندنشینی را دارد سوالی است که ذهن همگان را به خود جلب کرده است.

با نزدیک‌ترشدن به دوم اسفند روز انتخابات مجلس شورای اسلامی و تحرک بیشتر در فعالیت‌های انتخاباتی بحث بر سر توقعات و مطالبات مردم از نماینده مجلس و وظایف قانونی نمایندگان نیز بالا گرفته بود.

انتخابات یک فرایند تصمیم‌گیری عمومی است که در درون یک سازمان کوچک خدماتی شهری و یا در سطح ‌نظام کشوری برای گزینش نمایندگان مجلس، ریاست جمهوری و… برگزار می‌شود هر شهروند بر اساس دیدگاه شخصی خویش تصمیم می‌گیرد که در انتخابات شرکت کند یا خیر،  این تصمیم سرنوشت‌ساز گاهی سرسری و بدون تدبیر پیش می‌رود و یا نه با آگاهی و علم رقم می‌خورد.

الگوی رای‌دهی از گزینش فردمحور، عشیره‌نگری و یا قوم طلبی به برتر محوری بدون تعصب اگر تغییر یابد شاید اشتباهات ادوار گذشته در انتخاب نمایندگان تکرار نشود.

فراوانی شرکت در انتخابات نشانه پشتوانه مردمی است و چگونگی پیروزی نامزدها نشانه ذائقه سیاسی جامعه است که به دنبال آن سیاست‌مداران داخلی و خارجی به تحلیل و بررسی می‌پردازند و حتی گاهی زمینه‌های تهدید و تطمیع از سوی دشمنان فراهم می‌شود از این‌رو شرکت در انتخابات و دقت در نوع انتخاب دارای اولویت است.

در نظام جمهوری اسلامی ایران مجلس به عنوان «عصاره فضایل یک ملت» از جایگاهی ویژه برخوردار و در رأس همه امور قرار دارد مجلس شورای اسلامی بازوی توانمند دستگاه‌های اجرایی کشور بوده و دولت تنها مجری قوانینی است که توسط مجلس به تصویب می رسد در حقیقت نمایندگان مجلس با سیاست‌گذاری، جهت‌دهی و نظارت بر فرایندهای مختلف اجرایی کشور، سرنوشت کشور و مردم را تعیین می‌کنند از این‌رو مجلس قوی، فعال، کارآمد، مؤثر و مطلوب شکل نمی‌گیرد مگر با عناصر مؤمن و کارآمدی که با رأی و انتخاب شایسته آحاد مردم روانه مجلس می‌شوند و بتوانند به بهترین صورت از عهده این وظیفه مهم و سرنوشت‌ساز به خوبی برآیند، پس در انتخاب خود آگاهانه تامل کنید.

 بخوانید مطالبات دانشگاهیان کردستان از انتخابات اسفند ۹۸ و نمایندگان منتخب:

حضور حداکثری اقتدار و عزت کشور را به رخ جهانیان می‌کشد

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید یزدان‌پناه سنندج با اشاره به مولفه‌های کاندیدای اصلح اظهار کرد: همواره مدافع استقلال و عزت کشور و جمهوری اسلامی باشند شعاری بدهند که بتوانند عملی کنند و به شعارهایی که می‌دهند تعهد داشته باشند.

محمد لطیف شیردل به ویژگی‌های نماینده اصلح گریزی زد و گفت: نماینده باید قوی وکارامد و  برای مدیریت کشور، تفکری معقول و شجاعت در عمل داشته باشد، درد آشنای مردم بخصوص قشر کم درآمد جوانان، اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی، دوری از منافع شخصی و حزبی، صادق و ساده‌زیستی، مقاوم در برابر استکبار و دشمنان کشور را سرلوحه وظیفه خود قرار دهد‌.

وی حضور در انتخابات را یک وظیفه ملی و یک تکلیف دانست و گفت: رای تک تک ما در سرنوشت فرزندان و آینده کشور تاثیر زیادی دارد و حضور حداکثری اقتدار ملی و عزت کشور را به رخ جهانیان می‌کشد و آینده کشور را بطور حتم تضمین می‌کند.

شرکت در انتخابات را یک وظیفه الهی می‌دانم

صدیقه وفایی یکی از کارکنان دانشگاهی در سنندج  در جواب پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه انتظاراتی از کاندیداها دارید، اظهار داشت: صداقت، کارآیی، شجاعت، ولایت‌مداری، اخلاص و استکبارستیزی از جمله معیارهایی است که نامزدها برای تحقق آرمان‌های انقلاب، امام (ره) و رهبری باید دارا باشند.

وی افزود: نامزدهای این دوره از انتخابات باید اخلاق‌مداری را رعایت کنند و امیدواریم تا فرصت باقی‌مانده تا انتخابات، کاندیداها در این زمینه بهتر عمل کنند.

وی در جواب پرسشی که‌ آیا در انتخابات شرکت می‌کنید گفت: من به عنوان یک شهروند ایرانی همراه با مردم کشورم حضور در عرصه انتخابات را  یک تکلیف خدایی می‌دانم و  با تمام ظرفیت، بانشاط و پررنگ در انتخابات شرکت می‌کنم تا ان‌شاءالله حماسه سیاسی  شکل گیرد و دشمنان  ناامید و دوستان‌  امیدوار شوند.

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان سنندج در جواب این پرسش که حضور مردم در انتخابات چه تاثیری بر آینده کشور دارد، بیان کرد: حضور مردم در انتخابات تیری در قلب و خاری در چشم دشمن است چراکه یکی از افتخارات نظام اسلامی این است که نظامی برگرفته از مردم سالاری دینی است.

وی ادامه داد: در مورد انتخابات، دو مسأله مهم مطرح است یکى اصل شرکت در انتخابات و انداختن رأى در صندوق، دوم شناخت و تشخیص کاندیداى اصلح که کار بسیار مهم و حساسی است که نیازمند تحقیق گسترده و دقیق از کاندیداى اصلح که این کار، گاهى توسط خود شخص رأى دهنده به خاطر اطلاعاتى که از سوابق اجرائى، انگیزه‏‌ها، افکار و عقاید فرد، میزان ایمان و تعهد و دلسوزى او نسبت به نظام و مردم، قدرت و توان مدیریتى او در اجراى برنامه‏‌ها و پایبندى او به اصول و ارزش‌هاى اسلامى، و در نهایت اصلح بودن و برترى کاندیداى مورد نظر خویش نسبت به سایر کاندیداها در موارد یاد شده، دارد، اقدام به رأى دادن مى‌نمایند.

این عضو هیات علمی تصریح کرد: اما گاهى فرد توان و قدرت تشخیص و شناخت و انتخاب کاندیداى اصلح را ندارد لذا از همه شهروندان تقاضا دارم با سرنوشت خود و دیگران بازی نکنید و انتخاب خود را بر اساس آگاهی از شخص کاندیدا رقم زنید.

مشارکت در انتخابات موجب تداوم جمهوریت نظام و تقویت کننده مشروعیت آن است

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان حضور در انتخابات پیش‌رو را وظیفه عمومی بیان کرد و گفت: مشارکت در انتخابات موجب تداوم جمهوریت نظام و تقویت کننده مشروعیت آن است.

یعقوب احمدی انتظارات خود را از کاندیداها اینگونه بیان کرد: نماینده مردم باشند، شجاع، ناطق و دست پاک، از لحاظ طیف سیاسی معتدل و از لحاظ مذهبی معتدل باشند، شعارهایی که عملیاتی و در حوزه قوه مقننه اجرایی باشد را بیان کنند.

وی از کاندیداهای این دوره از انتخابات خواست که وعده‌ وعیدهای دوران انتخابات را فراموش نکنند و بعد از رای آوردن جوگیر نشوند یعنی در یک کلام خود را گم نکنند.

احمدی پیگیری امور نه فقط حوزه انتخابیه بلکه استان را از دیگر وظایف مهم نمایندگان عنوان کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان  در جواب این پرسش که آیا رائ می‌دهید افزود: بله قطعا شرکت در انتخابات بیمه کردن نظام برای ۴ سال آتی است و عدم شرکت هم پیامدهای سیاسی، اجتماعی اقتصادی و حتی نظامی خود را به همراه خواهد دارد.

احمدی اظهار کرد: در انتخابات شرکت می‌کنم به دلیل عزت کشورم چون حضور مردم در انتخابات شوق و امید حاکمیت نسبت به خدمت‌گزاری بیشتر به مردم را دوچندان می‌کند و در محافل جهانی برای قدرتمندبودن کشور تاثیرگزار است و از فشارها برنظام کاسته خواهد شد.

وی دیگر انتظارات خود از نمایندگان مجلس را صداقت و به فکرمردم بودن برشمرد و تصریح کرد:  نماینده اصلح باید متعهد، دلسوز و از جنس مردم باشد.

 

ظاهری یکی از رای اولی‌ها و دانش‌آموز سال آخر رشته علوم انسانی در سنندج گفت: برای رسیدن به ترقی، پیشرفت و توسعه، امنیت و رفاه و آسایش مردم دفاع از حقوق شهروندی، هویت مردم و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز از همه رای اولی‌ها و مردم تقاضا دارم که با هوشیاری، آگاهی و شناخت دقیق و صحیح رای دهید و نمایندگانی که مدافع مطالبات و حقوق و‌ خواسته‌های جامعه باشند را انتخاب کنید.

وی از نمایندگان منتخب مردم این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در کردستان خواستار شد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و مفاسد اخلاقی به فکر اشتغال‌زایی جوانان باشید.

به گفته این دانش‌آموز سنندجی بحث بومی گزینی و تعداد کم دانشگاه‌های دولتی در کردستان بسیاری از دانش‌آموزان سال آخر را ناامید از کنکور کرده است و این خود آسیبی جدی برای نسل جوان است لذا نمایندگان آتی به امید خدا در مجلس اگر از این حق مسلم فرزندان کردستان دفاع کنند و خواهان تمهیداتی در این زمینه شوند، روزنه امیدی در جوانان این دیار شکوفا خواهد شد.

ظاهری با بیان اینکه من به عنوان یک شهروند ایرانی در انتخابات شرکت می‌کنم به تاثیر حضور و میزان مشارکت مردم در انتخابات گریزی زد و گفت: مردم باید خود برای آینده خود تصمیم بگیرند و نماینده اصلح را انتخاب کنند و با حضور خود قطعا مانع از این شوند که فردی که شایسته نیست به مجلس راه پیدا کند.

انتخابات یک جریان بسیار حساس و مهم در عرصه سیاست کشور است

مسعود سبک‌روح، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور استان کردستان به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات اشاره کرد و گفت: مردم با انتخاب خوب، مجلس قوی برای ایران قوی بسازند.

وی افزود: اینکه رهبر انقلاب در کلام خود ساختن  ایران قوی را به داشتن مجلس قوی و مجلس را به انتخاب خوب و آگاهانه مردم متصل می‌دانند دلیل بر این است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی این مردم هستند که آینده و سرنوشت خود را تعیین می‌کنند و این همان حکومت مردم بر مردم است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور استان کردستان با اشاره به انتظار خود از کاندیداهایی که بر صندلی‌های بهارستان تکیه می‌زنند، ادامه داد: در تمام مدت خدمت به فکر ستاندن حق مظلوم از ظالم و خدمت به مردم این مرز و بوم باشند.

مسعود سبک‌روح عنوان کرد: نماینده اصلح نماینده‌ای است که در مسیر آرمان‌های اسلامی و وطن پرستی بر طبق سخنان گهر بار رهبر فرزانه انقلاب گام برداشته و این فرمایشات دلسوزانه را چراغ راه خود قرار دهند و دلباخته اندوخته هایه مادی نشوند.

وی با اشاره به اینکه مسئله انتخابات یک جریان بسیار حساس و مهم در عرصه سیاست کشور است، اضافه کرد: حضور در انتخابات در واقع یک فریضه واجب است برای هر ایرانی واجد شرایط زیرا  حضور در این عرصه خاری در چشم دشمنان ایران و مهر تاییدی بر اسلام و انقلاب اسلامی است.

به گفته مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور استان کردستان، این مردم هستند که با حضورشان در انتخابات و انتخابی اصلح می‌توانند آینده‌ای روشن برای خود و کشورشان به ارمغان بیاورند.

انتخابات یک جهاد عمومی است

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان، به انتظارات خود از کاندیداهای این دوره در مجلس شورای اسلامی گریزی زد و گفت: بر اساس قانون اساسی، هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و توجه گسترده به عرصه اجتماعی و مطالبات مردم، ارائه راهکار در جهت ارتقاء  عملکرد محتوایی نهادهای متولی توسعه و انتقال ارزش‌ها و فرهنگ نظیر آموزش و پرورش، وزارت علوم، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه‌های مشابه، توجه کامل به عملکرد دولت و اهتمام در وظیفه نظارتی نمایندگان، ارائه راهکار در راستای ارتقای عملکرد نهادی دولت به جای تمرکز بر نظام توزیع امکانات الزامی است.

روشن خوشنوازی دلسوزی، سواد و سلیقه را از جمله ویژگی‌های نماینده اصلح بیان کرد.

وی در جواب این پرسش که آیا در انتخابات شرکت می‌کنید؟ چرا؟ اظهار کرد: بله با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری انتخابات یک جهاد عمومی و نعمت و امتحان الهی است که اگر با حضور حداکثری مردم همراه شود، مایه آبروی نظام اسلامی و تقویت کشور و مصونیت بخش در برابر توطئه ها و زمینه‌ساز ایران قوی خواهد بود.

خوشنوازی ادامه داد: انتخابات و رأی دادن، وظیفه شرعی، ملی و انقلابی، جشن ملی و احقاق حق آحاد مردم برای دخالت در سرنوشت کشورشان است.

وی به اثرگذاری حضور مردم در انتخابات  بر آینده کشور اشاره کرد و ادامه داد: مجلس به عنوان سمبل حاکمیت مردم در نظام های سیاسی مبتنی بر نمایندگی، نقش مهمی در تعیین سیاست‌های عمومی دارد، در ایران نیز بر اساس قانون اساسی، هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول بوده و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر نماید همچنین مجلس ملزم است در تمام امور کشور به تحقیق و تفحص بپردازد.

 وی اضافه کرد: حضور آگاهانه مردم و « انتخاب خوب» آنها یعنی انتخاب افراد توانمند، متخصص و متعهد مجلسی کارآمد و اثرگذار را شکل خواهد داد که زمینه‌ساز کشوری مقتدر، ایران قوی و جامعه‌ای پویا و هدفمند خواهد بود.

برای اعلام تبعیت از رهبری رای می‌دهم

زهرا حاجیان دانشجوی دانشگاه کردستان با شور و اشتیاق  گفت: من برای طرفداری از نظام و تبعیت از رهبر معظم انقلاب رای می‌دهم چون کشورم را دوست دارم.

 وی افزود: به کسی رای می‌دهم که در همه شرایط، تحقق اهداف انقلاب را سرلوحه خود قرار دهد چراکه دشمن به دنبال فرصتی است که ایران را به وابستگی، ضعف و عقب ماندگی در عرصه‌های مختلف سوق دهد.

حاجیان حضور گرم جوانان پای صندوق‌های رای را برای پاسداشت خون شهدا و همه کسانی که برای استقلال و آزادی ایران اسلامی از جان و مال خود گذشتند، ضروری عنوان کرد و گفت: من رای می‌دهم چون شرکت در انتخابات یک وظیفه عمومی و تکلیف الهی است و سرنوشت کشورم برایم مهم و حیاتی است.

به گفته این دانشجو، من یک ایرانی هستم و سرنوشت ایرانم را دوست دارم و به آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبند هستم که با خون شهیدان سرافراز کشورم به نتیجه رسیده است و به تبعیت از رهبرم، در انتخابات شرکت می‌کنم و کاندیدای «اصلح» را انتخاب خواهم کرد.

انتظارات جوانان از نمایندگان مجلس

 یکی دیگر از دانشجویان کردستانی اظهار کرد: هنگامی که رقابت بین نامزدها برای تکیه بر کرسی بهارستان بیشتر می‌شود در این بین، فردی که بتواند خواست مردم را محقق کند، گوی سبقت را خواهد ربود. 

نمدی با بیان اینکه نماینده باید از جنس مردم باشد و بتواند راهی برای کاهش مشکلات  ارائه دهد افزود: بدون تعارف یک قانون‌گذار باید بتواند پایه توسعه استان با توجه به ظرفیت‌های منطقه که کشاورزی و گردشگری  است را ارتقاء دهد چراکه آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیداد می‌کند و این خود یعنی توسعه نیافتگی، افزایش جرم و فساد، آسیب‌های اجتماعی و در نهایت نابودی جوانان را موجب خواهد شد.

به گفته این دانشجو، انتظار من از منتخب مردم این است که با تلاش، کوشش و آینده‌نگری، زمینه توسعه فعالیت‌های تولیدی و اشتغال را فراهم کند.

کیوان صبری یکی دیگر از دانشجویان اظهار کرد: نماینده‌ای که از سوی مردم انتخاب می‌شود باید برای مردم کار کند و در فکر رسیدگی به مشکلات اقشار کم درآمد و مستضعف باشد.

وی که دانشجوی کارشناسی رشته کشاورزی است به شرایط اقتصادی جامعه اشاره کرد و گفت: نماینده باید از شرایط اقتصادی، اجتماعی مردم آگاهی داشته و مشکلات را لمس کرده باشد تا بتواند با درایت، قانونی وضع کند که حامی مردم بخصوص جوانان باشد، نه با ندانم کاری و عدم درایت بر مشکلات آنها بیافزاید.

حرف و شعار، چاره‌ساز نیست

 عزیزی یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: کسی که صلاحیت و توان وضع قوانین کارآمد و قوی دارد باید بر کرسی بهارستان تکیه کند، حرف و شعار چاره کار نیست.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و کوچک شدن دولت، ما دانشجویان امیدی برای اشتغال نداریم، من به عنوان دانشجو از نماینده منتخب، انتظار دارم با لمس شرایط موجود، در پی اصلاح قوانین حوزه کار و تولید باشد و زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کند.

نگاهی به درخواست‌های دانشجویان  از نمایندگان در خانه ملت

سهیلا احمدی دانشجوی دانشگاه فرهنگیان سنندج اظهار کرد: نماینده باید از حقوق مردم دفاع کند و در این خصوص کوتاهی نکند.

وی افزود: از نمایندگان مجلس انتظار داریم در چارچوب قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون مصمم باشند و انرژی خود را بر سر مسائلی همچون عوض کردن رئیس فلان اداره و یا دستگاه اجرایی هدر ندهند چراکه امروز مسئله و مشکلات جوانان در راس امور قرار دارد و ناامیدی این قشر یعنی فقدان سرمایه‌های اجتماعی و رکود توسعه مملکت، لذا پرداختن به امور جوانان از دیدگاه من باید در اولویت نمایندگان باشد.

احمدی تلاش برای توسعه همه جانبه در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری در راستای اشتغال‌زایی را از مهمترین مطالبات جوانان استان  بیان کرد: انتظار می‌رود نماینده مجلس تحقق این امور را از طریق قانون‌گذاری و نظارت پیگیری کند.

 رضا ادهم دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی راهکارهای راهبردی برای حل مشکلات را از جمله رسالت‌های مهم نمایندگان مجلس برشمرد و گفت: بیکاری جوانان، اعتیاد، ضعف زیرساخت‌های اقتصادی و توسعه از جمله مشکلات عمده استان کردستان است که اگر به جد برای آن تمهیداتی اندیشیده نشود باید در انتظار آسیب‌های جدی و جدیدتر باشیم.

یکی از دانشجویان سنندجی نیز از کمبود امکانات رفاهی و آموزشی در استان اظهار ناراحتی کرد  و ادامه داد: استان کردستان نسبت به دیگر استان‌های همجوار از خیلی لحاظ کم برخوردار است با توجه به پتانسیل‌های ویژه اما توسعه نیافته است بنابراین نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به توجه به این بخش و مطرح کردن آن در مجلس براساس حیطه کاری خود، انگیزه قشر جوان را برای فعالیت بیشتر تقویت کنند.

وی از نامزدهای انتخاباتی خواست به جای وعده و وعید به سراغ مشکلات ریشه‌ای آن هم در حدود وظایف خود بروند و برای رفع اساسی تنگناهای محلی، طرح‌های ملی و فراگیر ارائه کنند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول