اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

حجت الاسلام شهریاری: مجلس خبرگان نهادی راهبردی و نماد مردم سالاری دینی است

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در تهران با بیان اینکه این مجلس نماد مردم‌سالاری دینی در نظام اسلامی است، گفت: استقلال مجلس خبرگان را هیچ نهاد دیگری ندارد.

حجت الاسلام شهریاری: مجلس خبرگان نهادی راهبردی و نماد مردم سالاری دینی است

عبدالمطهر محمدخانی-حجت‌الاسلام و المسلمین حمید حوالی شهریاری نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با تاکید بر اینکه میزان مشارکت اقشار مختلف مردم در انتخابات جلوه های مردمی نظام اسلامی را برای جهانیان عیان تر می‌کند، گفت: تمرکز نظام سلطه برای مأیوس کردن ملت ایران در مشارکت حداکثری است، اما همچون سایر عرصه ها با بن بست روبرو می شوند.

وی با مقایسه میزان مشارکت مردم در جمهوری اسلامی ایران در انتخابات با سایر کشورها، تصریح کرد: پایین‌ترین میزان مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی حتی از میانگین مشارکت در ریاست جمهوری بسیاری از کشور‌های غربی حتی از میانگین جهانی نیز بیشتر است و این امر نشان دهنده این است که مردم مشتاقانه به دنبال تعیین حاکمان و حضور در تعیین سرنوشت خود هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به تلاش های دشمنان برای تخریب انتخابات و کمرنگ جلوه دادن حضور مردم در این عرصه سیاسی، تاکید کرد: تمام سعی رقبا و دشمنان کشور از جمله آمریکا این است که میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی را پایین بیاورند و به دنبال کمرنگ کردن مشارکت مردم در انتخابات هستند.

شهریاری با تاکید بر مولفه های قدرت نظام اسلامی مشارکت ملت ایران در انتخابات پیش رو را اقتدار آفرین دانست و خاطر نشان کرد: به هر میزان اقتدار کشوری افزایش یابد چشم طمع آمریکا و کشور‌های دیگر نسبت به آن کشور کمتر می شود.
 
وی به انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: مجلس خبرگان رهبری نماد مردم‌سالاری دینی در نظام اسلامی است زیرا مردم با آرای خود اعضای این مجلس را انتخاب می کنند و مطابق تعریف قانون اساسی یک مجلس انتخابی تمام عیار است نه انتصابی.

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در تهران ادامه داد: این مجلس به علت حساسیتی که در انتخاب رهبر دارد دارای استقلالی است که هیچ نهاد دیگر ندارد و طبق اصل ۱۰۸ قانون اساسی صلاحیت خود تنظیمی دارد تا هیچ نهادی نتواند این پارلمان کوچک، اما راهبردی را تحت نفوذ و تغییرات ناشایست قرار دهد. به نحوی که می‌توان گفت که با نفوذ‌ترین نهاد جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول