اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رونمایی از 4 خودرو در حیاط پاستور توسط روحانی با 90 درصد داخلی سازی

وزیر صمت با بیان اینکه امروز در حیاط هیات دولت 4 خودرو با 90 درصد داخلی سازی توسط رئیس جمهور رونمایی شد، گفت: خودروسازان می‌توانند پیش فروش‌های این خودروها را آغاز کنند.

رونمایی از 4 خودرو در حیاط پاستور توسط روحانی با 90 درصد داخلی سازی

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در برنامه‌های صنعت خودرو اقداماتی را پیگیری می‌کنیم که یکی از آنها خروج خودروهای قدیمی و پرمصرف است ضمن اینکه بنا داریم خودروهای جدید را هم به بازار داشته باشیم.

وی افزود: ذیل برنامه مذکور 4 خودروی سواری را برای ارائه به بازار در نظر گرفته‌ایم که 3 خودرو سواری بوده و یک سواری هم نیم‌شاسی.

وزیر صمت اظهار داشت: امروز رونمایی از این خودروها توسط رئیس‌جمهور و معاون اول صورت خواهد گرفت و آنها از این خودروها بازدید کردند.

رحمانی گفت: یکی از این خودروها دنا با گیربکس اتوماتیک بود که خط تولید آن در دهه فجر افتتاح شده و به مرحله بهره‌برداری رسید اما 3 خودروی دیگر که امروز در حیاط هیأت دولت رونمایی شد، در سال آینده تولید خواهد شد، هرچند که همه کارهای آن انجام شده و سرمایه‌گذاری خوبی برای آنها انجام شده و طراحی‌ها شامل قالب‌سازی و سفارش قطعات صورت گرفته است. ضمن اینکه خودروسازان هم امکان پیش‌فروش این خودروها را خواهند داشت.

وی اضافه کرد: 4 خودرویی که امروز توسط آقای روحانی و آقای جهانگیری به طور رسمی رونمایی شد، بالای 90 درصد تولید داخل است که برای ابتدای کار درصد بسیار خوبی است و فقط برخی قطعات جزئی که فعلا امکان تولید آن را نداریم، تلاش می‌کنیم در ماه‌ها و سال آینده آن را هم بسازیم.

وزیر صمت اظهار داشت: 4 خودرویی که امروز در حیاط هیأت دولت رونمایی شد مطابق با استانداردهای روز دنیاست و مصرف آنها به نسبت خودروهای قبلی پایین‌تر بوده و ایجاد آلودگی‌ آنها هم کمتر است ولی سعی می‌کنیم با اقدامات اساسی مانند پلتفرم مشترک، قیمت تمام‌شده آنها را هم به نسبت خودروهای قبلی کمتر کنیم.

رحمانی افزود: همه این خودروها یورو5 بوده که از نظر مباحث زیست محیطی بسیار مهم است.

وی گفت: در برنامه صنعت خودرو به غیر از این چند خودرویی که امروز رونمایی شد، خودروهای دیگری هم برای سال 1399 و 1400 در نظر داریم که خودروسازان در حال کار بر روی آنها هستند و امیدواریم که بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول