اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کاندیدای مجلس در رشت: رونق کشاورزی راهی برای ایجاد اشتغال بیشتر

کاندیدای مجلس در رشت، گیلان را قطب کشاورزی کشور عنوان کرد و گفت: باید اقداماتی انجام شود تا کشاورزی در استان رونق گرفته و در تبع آن ایجاد اشتغال شود و از مهاجرت روستا به شهر جلوگیری شود

کاندیدای مجلس در رشت: رونق کشاورزی راهی برای ایجاد اشتغال بیشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا مطهری کاندید یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان رشت است.

وی در کارنامه اجرایی خود ریاست اداره تبلیغات شهرستان آستانه‌اشرفیه، استاد حوزه و دانشگاه است و رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان رشت نیز بوده و هم‌اکنون کارشناس امور رسانه سازمان تبلیغات اسلامی است.

انتقاد کاندیدای مجلس از قانون‌گذاری‌های اشتباه مجلس

این کاندیدای مجلس با بیان اینکه مهم‌ترین ضعف مجلس دهم عدم نظارت کافی بر عملکرد دولت بوده است، اظهار کرد: نمایندگان مجلس دو وظیفه مهم یعنی قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد وزرا و دولت دارد که در بخش نظارتی و رأی اعتماد به وزرا آسیب بزرگی صورت گرفت که ضرر آن را دیدند.

مطهری با انتقاد از قانون‌گذاری‌های اشتباه مجلس در بعضی از موارد افزود: مجلس قانون ممنوعیت واردات برنج که سه ماه بعد از برداشت لغو می‌شد را درست در فصل برداشت این محصول لغو کردند که مشکلات زیادی را برای مردم و کشاورزان ایجاد کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید در گیلان به رشد و گردشگری توجه ویژه شود، تصریح کرد: ما در گیلان دشت، دریا، جنگل داریم و باید انجام برنامه‌هایی مانند بوم‌گردی به جذب توریست و گردشگر در گیلان کمک کرد اما وزرا در گیلان مدیرانی را انتخاب کردند که رابطه را به ضابطه ترجیح دادند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مدیران نالایق در استان گیلان افزود: وزرا متأسفانه در بعضی جاها مدیرانی را انتخاب کردند که به‌جای استفاده از ضابطه، خواهرزاده و برادرزاده خود را سرکار آورده و به‌جای آوردن سرمایه‌گذار تنها به دنبال پول جمع‌کردن و انجام کارهای اقتصادی هستند و یک عده سودجو نیز از این فرصت استفاده و به اهداف خود رسیدند.

جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر با ایجاد اشتغال

مطهری گیلان را قطب کشاورزی کشور عنوان کرد و گفت: کاشت برنج و کشاورزی در تمام شهرستان‌های گیلان انجام می‌شود لذا باید اقداماتی انجام شود تا کشاورزی در استان رونق گرفته و در تبع آن ایجاد اشتغال شود و از مهاجرت روستا به شهر جلوگیری شود به همین دلیل سعی دارم در صورت انتخاب به‌عنوان نماینده مردم رشت، در کمیسیون کشاورزی مجلس عضو شوم‌.

وی با تأکید بر تلاش برای تحقق بخشیدن به شعار سال بیان کرد: بنده اهل قول دادن نیستم زیرا تا زمانی که از انجام کاری مطمئن نشوم قول آن کار را نمی‌دهم به همین دلیل از همه افراد صاحب‌نظر خواستم به یاری من آمده و در حوزه‌های مختلف و برای تحقق بخشیدن به هر آنچه یک نماینده برای انجام وظیفه به آن نیاز دارد، دریغ نکنند.

این کاندیدای مجلس با اذعان به اینکه باید تلاش شود تا جوانان انگیزه پیدا کنند، تصریح کرد: متأسفانه جوانان ما به دلیل نبود اشتغال و فراهم نبودن فضای کسب‌وکار هیچ انگیزه‌ای ندارند زیرا نمی‌توانند برای زندگی خود برنامه داشته و تشکیل خانواده دهند به همین دلیل از همه ظرفیت خود برای فراهم آوردن فضای کسب‌وکار مانند توسعه کشاورزی، رشد گردشگری و ایجاد و توسعه کارخانه انجام استفاده می‌کنم.

مطهری با اشاره به اینکه مردم بصیر هستند و باید به تقوای کاندیدا توجه کنند، افزود: در هنگام رأی دادن به برنامه‌ها، تقوا و توانمندی‌های نامزدهای انتخاب مجلس توجه کنند زیرا فقط در مجلس عده‌ای خاص صحبت کرده و بقیه ناظر هستند که این کار اصلاً درست نیست چون یک نماینده مجلس باید بتواند گفتمان کند.

وی با اشاره به علاقه خود برای حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: خودم به‌شخصه علاقه‌مند هستم در کمیسیونی فعالیت کنم که بتوانم برای کشور و مردم گیلان مؤثر باشم اما به دلیل تخصص خود، عضویت در کمیسیون کشاورزی و فرهنگ از اولویت‌های من است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول