اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

توضیحات «اسماعیل‌زاده» در خصوص لغو برگزاری مناظره/ دعوت از ۶ نامزد برای مناظره

پیرو دستور فرماندار بیرجند مبنی بر ممنوع بودن مناظره در دانشگاه‌ها و لغو برگزاری مناظره چهارشنبه‌شب کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی دبیر کمیته برگزاری مناظره جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند توضیحاتی ارائه نمود.

توضیحات «اسماعیل‌زاده» در خصوص لغو برگزاری مناظره/ دعوت از ۶ نامزد برای مناظره

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، روز گذشته فرماندار شهرستان بیرجند در نشست خبری، برگزاری مناظره انتخاباتی و حضور کاندیداها در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها ممنوع اعلام کرد که این دستور وی موجب واکنش‌های زیادی در سطح جامعه دانشگاهی استان شده است.

پیرو همین دستور فرماندار بیرجند، در همین راستا دبیر کمیته برگزاری مناظره جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند مبنی بر لغو برگزاری مناظره چهارشنبه‌شب کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه نمود.

متن نامه به این شرح است:

بسمه تعالی

دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود. (شهید مظلوم دکتر بهشتی)

مردم شریف استان خراسان‌جنوبی و خصوصا مردم عزیز شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان همچنین دانشجویان گرامی دانشگاه‌های استان و اصحاب محترم رسانه؛

با سلام و احترام؛

نظر به وظیفه روشنگری و تنویری جامعه دانشجویان و تأکیدات مقام عظمای ولایت، حضرت آیت الله امام خامنه‌ای(مد الظله‌العالی) در این باره، بر آن شدیم تا با ارانه گفتمانی مناظره‌ای به‌صورت تخصصی میان نامزدهای منتخب مردمی در نظرسنجی اختصاصی تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند، در حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان مسیر روشنی را برای انتخاب اصلح و برتر نشان دهیم.

جهت برگزاری هر چه بهتر و دقیق تر این مناظره تخصصی، به همت نخبگان دانشجویی و صاحب نظران، مطالعات و مراحل بسیاری به شرح ذیل صورت پذیرفت:

- مطالعه دقیق قوانین مجلس و حوزه اختیارات نمایندگان
- مطالعه دقیق قانون اساسی و قوانین مرتبط با حوزه اجرائیات
- مطالعه و بررسی دقیق قوانین انتخابات و بایدها و نبایدها درباره انتخابات
- مطالعه و بررسی «مطالعات آمایشی استان» که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری منتشر گردیده است
- انجام ۴۰ ساعت کار فکری جهت نگارش تخصصی و محرمانه سؤالات
- برگزاری جلسات بسیاری به‌منظور اجرای دقیق، بدون حاشیه و کاملا برنامه‌ریزی شده

 شیوه و روش مناظره‌ای که برای این جلسه انتخاب شده است، تلفیقی از مناظرات گذشته و همچنین مناظرات موفق منعقد شده در کشور بوده که راهکار بسیار مناسبی می‌باشد.

یکی دیگر از اتفاقات خوشایند که در ضمن برگزاری این برنامه رخ داد، همت والای رسانه‌های محترم استان جهت پوشش کامل خبری بود که از تلاش‌ها و توجهات والای ایشان قدردانی می‌کنیم.

مقرر گردید به‌منظور دعوت از نامزدهای محترم، نظرسنجی‌ای میان هر ۲۳ نفر نامزد محترم حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و در میان انجام شود. این موضوع در فضای مجازی انجام شد و در این راستا شش نفر از نامزدها توسط مردم به این مناظره دعوت شدند، که این افراد به ترتیب درصد آرا عبارت‌اند از:

- جناب آقای احسان مداح
- جناب آقای محمدرضا مجیدی
- جناب آقای حسین خسروی اسفزار
- جناب آقای علیرضاحسینی
- جناب آقای محمدرضا رفیعی
- جناب آقای حسن صفری

برای اطلاع‌رسانی دقیق‌تر و بهتر به دفاتر کلیه عزیزان مراجعه و دعوت‌نامه مکتوب به ایشان ارائه شد و از بین شش نامزد منتخب، پنج نفر دعوت به مناظره را پذیرفتند که پاسخ‌های کتبی و شفاهی نیز دریافت گردید. ستاد اقای دکتر مجیدی نیز اعلام داشتند در این مناظره شرکت نخواهند داشت.

بعد از اتمام همه امور ذکر شده در بالا ، ظهر روز دوشنبه مورخ ۹۸/ ۱۱/ ۲۷ به‌صورت شفاهی و ناگهانی به کمیته برگزاری مناظره اعلام گردید که پیرو دستور غیر مکتوب آقای فرماندار به ریاست محترم دانشگاه صنعتی بیرجند، جناب اقای دکتر هاشمی، این مناظره لغو می‌گردد و اجازه برگزاری نخواهید داشت.

دلایل ذکر شده و بررسی صحت آن در توضیحات و نامه‌های ستاد برگزاری مناظره متعاقبا اعلام خواهد شد.

بدین وسیله از حضور مردم شریف و دانشجویان شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان و همچنین اصحاب محترم رسانه و نامزدهای محترمی که با قدرت و اطمینان و توجه به قشر فرهیخته جامعه، درخواست حضور را قبول کردند، عذرخواهی کرده و اعلام می‌داریم مناظره تخصصی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند لغو می‌گردد.

از همکاری تمامی مردم عزیز، مسؤولین محترم دستگاه‌های مردمی، حسن توجه مسؤولین محترم دانشگاه و همچنین برادران و خواهران دانشجویمان تشکر و قدردانی می‌کنیم .

خداوند را گواه می‌گیریم که جز به وظیفه انسانی، دینی و اخلاقی خودمان عمل نکرده‌ایم و عنوان سربازی ولی امر مسلمین را غنیمت می‌شماریم و این میدان را ترک نخواهیم کرد.

در پایان فقط و تنها فقط از ایزد منان در راستای کمک به ملت شریف ایران جهت انتخاب‌هایی اصلح و برتر مسئلت و راهنمایی می‌طلبیم.

والسلام علی من اتبع‌الهدی

محسن اسماعیل‌زاده دبیر کمیته برگزاری مناظره جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند
 

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول