اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

تقویم انتخابات| ۵۴۶۱۱ شعبه اخذ رای در دوم اسفند

در انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری ۵۴۶۱۱ شعبه اخذ رای وجود دارد که از این تعداد، ۴۰۲۱۰ شعبه ثابت و ۱۴۴۰۱ شعبه سیار است.

تقویم انتخابات|  ۵۴۶۱۱ شعبه اخذ رای در دوم اسفند

به گزارش خبرگزاری فارس، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور شب گذشته گفت: عمده تخلف گزارش شده تشکیل کارناوال و اندازه پوسترها بوده که قرار شد فرمانداری ها تذکر دهند.انتخابات از ساعت ۸ صبح روز جمعه آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد و شعبی که نیاز به تمدید دارند به وزارت کشور اعلام و حداکثر تا ساعت ۲۴ روز جمعه امکان تمدید وجود دارد و پس از آن رای گیری تمام می شود.

رییس ستاد انتخابات کشور در مورد روند تحویل صندوق های اخذ رای به شعب تصریح کرد: چهارشنبه در فرمانداری ها با حضور فرماندار و ناظرین آخرین چک صورت می‌گیرد و صندوق ها پلمپ می شود و روز جمعه دستگاه های احراز هویت و صندوق های رای در حضور نماینده فرماندار، ناظرین و مسئولین شعب باز خواهد شد.

همچنین در این رابطه جمال عرف گفت: از ۲۰۸ حوزه انتخابیه، ۵ حوزه اقلیت های دینی پس از شمارش آرا به سرعت نتیجه آرا مشخص می شود اما از ۲۰۳ حوزه انتخابیه ملی، ۱۷۴ حوزه تک نماینده هستند که آنها هم به مجرد اتمام رای گیری شمارش آرا می شود. آنچه می ماند تهران و چند حوزه کلانشهر است که احتمالا تا یکشنبه اعلام خواهد شد. اگر فرمانداری تهران و کلانشهر ها شمارش آرا و تجمیع رای ها طول بکشد احتمال تعطیلی برخی مدارس وجود دارد.

در همین رابطه امیر شجاعان رئیس مرکز دولت الکترونیک وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، با اعلام این خبر که احراز هویت در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به صورت تمام الکترونیک صورت می‌گیرد، گفت: تجهیزات خاص این کار را هم تهیه کردیم و در اختیار تمام شعب اخذ رای قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور، در خصوص واکنش رئیس جمهور در برگزاری انتخابات الکترونیکی در کشور افغانستان و عدم برگزاری انتخابات الکترونیکی در کشور ما نیز گفت: فکر می‌کنم منظور آقای رئیس جمهور اخذ رای الکترونیک بود که در این دوره  انجام ندادیم و در دوره بعدی این کار را عملیاتی می‌کنیم. بقیه فرآیندهای انتخابات کاملاً الکترونیک است و در این دوره بر روی احراز هویت به صورت الکترونیک متمرکز شدیم.

طبق گزارش ، در انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای خبرگان رهبری ۵۴۶۱۱ شعبه اخذ رای وجود دارد که از این تعداد، ۴۰۲۱۰ شعبه ثابت و ۱۴۴۰۱ شعبه سیار است.

به گزارش فارس، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند برگزار می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول