اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

مظفری: پیشنهاد می‌کنم وکیلی از سمت خود کناره‌گیری کند/ مخالفت مدنی کردم

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال نوجوانان گفت: پیشنهاد من به وکیلی این است که از سمت خود کناره‌گیری کند چون علاقمند است در باشگاه‌ها فعالیت کند.

مظفری: پیشنهاد می‌کنم وکیلی از سمت خود کناره‌گیری کند/ مخالفت مدنی کردم

ایرج مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد شرایط تیم‌های ملی والیبال ایران در رده پایه اظهار داشت: در ابتدا باید بگویم که امیدوارم دوستان از صحبت‌های من دلخور نشوند. نگاه فدراسیو‌ن‌ها درمورد سرمربیان تیم‌های پایه نگاه کم عمقی است چون قراردادی با این افراد منعقد نمی‌شود و حقوق اندکی دارند. همه این عوامل موجب می‌شود که به عنوان مثال محمد وکیلی، سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران به دنبال تیم باشگاهی باشد.

وی ادامه داد: اگر عطایی هم در کاله نبود، او هم دنبال تیم می‌گشت، چون خیلی سخت است که یک مربی با حقوق ماهی یک تا دو میلیون بخواهد بازیکنی را در رده نوجوانان و جوانان هدایت کند که 10 برابر او حقوق می‌گیرد. من مخالفت مدنی کرده و از تیم ملی جدا شدم که مهمترین دلیلش هم همین بود. در آن مقطع سرمربی تیم ملی ایران ولاسکو بود که توقع داشت بازیکن تربیت کرده و به او تحویل بدهم.

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با اشاره به حضور 7 ساله وکیلی در تیم ملی نوجوانان، خاطرنشان کرد: دستاورد وکیلی در این مدت در تیم ملی بزرگسالان چه بود؟ باید حداقل 7 بازیکن درجه یک به رده بزرگسالان معرفی می‌شد. حالا چند بازیکن در تیم بزرگسالان داریم که معمولی هستند اما بعید می‌دانم بتوانند جایگزین غفور، محمد موسوی و معروف و ... شوند. نمی‌خواهم بگویم ملی‌پوشان کم سن و سال ما بد هستند، بلکه می‌خواهم بگویم که اگر مربی در رده‌های پایه قدرتمند باشد و دستیاران خوبی داشته باشد، می‌تواند واقعاً بهترین‌ها را انتخاب کند، چون ایران بازیکنان مستعدی دارد.

مظفری افزود: من در زمان خودم کار استعدادیابی را با تیمی 11 نفره انجام دادم و به تمام استان‌ها سر زدیم. آقایان این چیزها را فراموش کرده‌اند، اما اشکالی ندارد. در آن مقطع رئیس فدراسیون بسکتبال از من پرسید که برنامه‌ام چیست تا از آن الگوبرداری کنند. ما حتی در آن مقطع تیم ملی ب هم ساخته بودیم که بعدها از حضور آن نفرات بهره بردند و نامی از من نیاوردند که این موضوع هم مهم نیست، چون من وظیفه‌ام را انجام دادم و توقعی ندارم. 

وی با بیان اینکه والیبال ایران بسیار مستعد است، اظهار داشت: اردوها باید در شهرستان‌ها برگزار شود تا بازیکنان رده‌های پایه در شهر خود بتوانند تمام توانایی خود را نشان دهند. این اقدامات مستلزم این است که سرمربی عشق و علم این کار را داشته باشد. تمام این‌ها در شرایطی است که سرمربی تیم ملی از نظر مالی تامین باشد. اینکه نوجوانان در تیم باشگاهی حضور داشته باشند طرح من بود، اما طرح من را دزدیدند و اشتباه اجرا کردند. سربسته می‌گویم که تیم نوجوانان باید در دسته اول حضور داشته باشد تا تنها بازنده نباشد و گاهی بتواند به پیروزی هم برسد. 

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال نوجوانان ایران گفت: پیشنهاد من به وکیلی این است که از سمت خود کناره‌گیری کند. او علاقمند است که در باشگاه‌ها فعالیت کند که البته حق هم دارد، چون مباحث مالی بسیار مهمتر است. در ایران مربیان عاشق و قدرتمندی هستند که می‌توانند این مسئولیت را قبول کنند. فدراسیون کمیته استعدادیابی و کمیته مربیان ندارد و این بزرگترین ضعف است. کمیته مربیان باید از کمیته استعدادیابی بخواهد تا بازیکنانی در پست‌های خاص را پرورش دهند؛ برای مثال ما پاسور و پشت‌خط زن کم داریم.

مظفری عنوان کرد: نام کمیته استعدادیابی کنونی را باید به کمیته استعدادخوانی تغییر داد. روسای کمیته استعدادیابی در استان‌ها را بررسی کنید متوجه می‌شوید که سابقه آقایان چیست. با چنین سوابقی چگونه می‌توان یک بازیکن را کشف کرد و پرورش داد؟ به نظر من در حال حاضر بهروز عطایی بهترین مربی ایران است و باید امثال وی را حمایت کرد تا به والیبال ایران کمک شود. به نظر من می‌توانم تیم ملی نوجوانان و جوانان را به عطایی سپرد، چراکه نشان داده فرد توانمندی است و از افراد خبره در کنار خود استفاده می‌کند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول