اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

رضایی: برای اعزام‌ها از سیاست‌مان عدول کردیم/ برخی دوستان احساسی برخورد می‌کنند

دبیر اجرایی کمیته ملی پارا المپیک گفت: برای اعزام‌ تیم‌ها به پارا المپیک یک مقدار از سیاست‌‌هایمان عدول کردیم.

رضایی: برای اعزام‌ها از سیاست‌مان عدول کردیم/ برخی دوستان احساسی برخورد می‌کنند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هادی رضایی در مورد مصوبه اعزام فوتبال 5 نفره و بسکتبال با ویلچر به پارالمپیک و آیا از این کار راضی هستید یا خیر، اظهار داشت: این بحث دو تیم تنها نبود، بحث 8 رشته دیگر هم است. این سیاست 14 ماه قبل گذاشته شد و ما هم روی آن پافشاری کردیم، اما روز پنجشنبه تصمیم جدیدی گرفته شد و یک مقدار از سیاست‌مان عدول کردیم. شاید اگر دو هفته زودتر این کار انجام می‌شد، فوتبال نابینایان هم می‌توانستند اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: هر رشته فرصتی برای ثبت‌نام دارد، متأسفانه چون در فوتبال پنج نفره 10 روز از زمان آخرین فرصت برای ثبت‌نام می‌گذشت، سهمیه ما به تایلند تعلق گرفت و ما باز هم درخواست دادیم اگر تیمی انصراف داد، ما در رزرو اول قرار بگیریم،‌ اما در مورد بسکتبال با توجه به اینکه تنها 4 روز از فرصت پایانی گذشته بود، آنها درخواست ما را با توجه به اینکه سهمیه به کشور دیگری واگذار نشده بود، قبول کردند و گفتند یک نامه رسمی بدهید. با این شرایط، بسکتبال با ویلچر ما در پارالمپیک شرکت می‌کند. رشته‌هایی دیگری هم مانند پاراشنا، پاراتیراندازی و پارادوومیدانی هستند که باید برای اعزام‌شان تصمیم بگیریم. 

دبیرکل کمیته پارالمپیک در مورد اینکه آیا از مصوبه و تخطی از سیاست‌ها ناراحت هستید یا خیر، گفت: بحث ناراحتی نیست، بحث ما سیاست است. نباید این سیاست را می‌گذاشتیم. من سخنگوی یک گروه هستم و افراد زیاد دیگری هم درگیر کار هستند. ورزش ما نیاز به سیاست و تقسیم‌بندی دارد که در کجاها چه افرادی با چه راندمانی شرکت کنند. با توجه به اوضاع اقتصادی و سیاسی باید یک مقدار راحت‌تر کار کنیم و زیاد هزینه نکنیم. این سیاست بسیار خوبی بود که تدوین شده است.

وی عنوان کرد: برخی دوستان و رسانه‌ها احساسی برخورد می‌کنند، ما هم احساس داریم و دوست داریم کاروان 200 نفره داشته باشیم،‌ اما در آن صورت دیگر نتیجه نباید ملاک باشد و فقط به حضور مربوط شود. من به عنوان دبیر اجرایی باید کارها را انجام دهم.

رضایی در مورد اینکه اگر برای جانبازان و معلولین هزینه شود، چندان بیراه نیست، گفت: برعکس شده است. ما برای پارالمپیکی ها محدودیت گذاشته‌ایم و برای المپیکی ها نه. ورزش یک واقعیت بوده و حرفه‌ای است، حداقل برای یک نفر 200 میلیون تومان برای پارالمپیک باید هزینه شود، اما اگر نتیجه ملاک باشد، این هزینه می‌تواند برای زیرساخت‌ها، استعدادیابی و مسابقات مختلف هزینه شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر با اعزام 40 یا 100 نفر 20 میلیارد برای پارالمپیک هزینه کنیم، اگر 10 میلیارد هزینه کنیم و 10 میلیارد دیگر را برای تورنمنت‌های مختلف بگذاریم، آن وقت ورزشکاران جانباز و معلول بیشتری به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شود. نگاه‌ها متفاوت است، اگر نگاه حرفه‌ای است، حتما باید در یک رشته مانند والیبال نشسته و وزنه برداری اول شویم و هزینه‌ها را مدیریت کنیم. 

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول