اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

لیست یاران هاشمی منتسب به خانواده آیت‌الله هاشمی نیست

محسن هاشمی گفت: لیست یاران هاشمی به خانواده آیت‌الله هاشمی منتسب نیست.

لیست یاران هاشمی منتسب به خانواده آیت‌الله هاشمی نیست

حسین فیروزنژاد-به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در نشست خبری که صبح امروز در مجتمع فرهنگی تلاش برگزار شد، با بیان اینکه همانطور که مستحضر هستید در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم،‌ اظهار داشت: مجلس نخستین نهادی بود که بعد از انقلاب اسلامی برای مردم سالاری پایه گذاری شد. یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای اهمیت و حساسیت مضاعف برای کشور است.

وی با اشاره به اینکه امروز کشور با چالش‌های مختلفی رو به رو است، گفت: مهمترین موضوع که نظام و حاکمیت را با چالش رو به رو کرده است، افزایش فشارهای اقتصادی است که دلیل آن  تحریم هاست که به  کاهش شدید ارزش پول ملی انجامید. این مساله باعث شده است که معیشت مردم با مشکل مواجه و سفره مردم کوچک شده است.  هفت یا هشت دهک جامعه درگیر همین مشکلات معیشتی است و انتظار مردم برای رفع این مشکلات به حق و است. باید مسایل معیشتی مردم حل شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه مجلس امروز اثرگذاری کمتری دارد، گفت: چالش بعدی خود مجلس شورای اسلامی است که با مجموعه اتفاقاتی که در دهه‌های گذشته افتاده، مشخص شده اثرگذاری‌اش کمتر شده و باید کاری کرد  که بار دیگر مجلس در راس امور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه چالش بعدی پیش روی اصلاح طلبان عملکرد، کارنامه و  دستاوردی است که باید به  جای می‌گذاشتیم،‌گفت: نکته بعدی بحث رد و تایید صلاحیت‌هاست که باعث شد بخش عمده‌ای از نیروهای خودمان را از دست  بدهیم. مشاهده کردید شورای عالی اصلاحات تصمیم گرفت فهرست رسمی ندهد، اما تصمیم گرفت احزاب اصلاح طلب با اختیار خودشان لیست انتخاباتی دهند. 

وی افزود: ما تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتیم و باید بگویم فعالیت کارگزاران منحصر به این انتخابات نیست و همیشه فعال بود است. گذشت زمان ثابت کرده است احزاب فعال به صورت زیکزاکی حرکت نمی‌کنند و همیشه حضور دارند.

هاشمی با بیان اینکه امروز بحث حضور مردم  در انتخابات مطرح است. گفته‌ می‌شود مردم شرکت نمی کنند یا اقبال عمومی کم است اما ما امیدواریم نظر مردم را به سمت لیست یاران هاشمی برگردانیم،‌ تصریح کرد: عمده دلیل این فهرست حضور فعال در انتخابات بود، امروز برای ما حضور در انتخابات مهم است و مشاهده می‌کنید افرادی انتخاب شدند ارتباط تشکیلاتی با کارگزاران نداشتند.

وی ادامه داد: کاندیدای این لیست اگر نتوانند در انتخابات به مجلس راه پیدا کنند ناراحت نباشند چرا که ما به وظیفه خود عمل کردیم. عنوان یاران هاشمی بیشتر یک عنوان ژورنالیستی بوده است و به معنای انتساب لیست به آقای هاشمی و خانواده ایشان نیست و به منظور نگاه مشارکت محور و امیدوار آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده است.

هاشمی تاکید کرد: پیام حضور ما گفتن نه به افراطیون داخلی و خارجی است و نمی‌خواهیم زمینه در داخل برای حاکمیت تندروها و در خارج برای مخالفان نظام  و حاکمیت فراهم شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول