اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

پوشش خوراکی هم تولید شد

محققان هندی موفق به تولید نوعی پوشش خوراکی شده‌اند که در صورت پوشاندن میوه‌ها با آنها، ماندگاری و عمر میوه‌های چیده شده به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

پوشش خوراکی هم تولید شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از ایندیا اسکرولز، محققان هندی موفق به تولید نوعی پوشش خوراکی شده‌اند که در صورت پوشاندن میوه‌ها با آنها، ماندگاری و عمر میوه‌های چیده شده به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

میوه ها به دلیل خاصیت ارگانیک و خواص غذایی که دارند یکی از مهم‌ترین کالاهای باغبانی در سراسر جهان هستند. در هند، تنوع مناطق زراعی و اقلیمی، فراهم بودن انواع میوه و سبزیجات تازه نیز وجود چنین پوششی برای افزایش ماندگاری میوه‌ها را ضروری می‌کند.

این کشور پس از چین در رتبه دوم تولید میوه در جهان قرار دارد؛ مطابق با پایگاه داده ملی باغبانی که توسط هیأت ملی باغبانی منتشر شده، هند طی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۶ حدود ۳۰۰ میلیون تن میوه و سبزیجات تولید کرده است.

با این حال، میوه‌ها  جزء مواد غذایی هستند که بسیار زود خراب می‌شوند به این دلیل که حدود ۸۰ درصد وزن آنها را آب تشکیل می‌دهد.اگر میوه‌ها بدون کوتیکول باقی بمانند، آب به سرعت شروع به تبخیر شدن می‌کندو در نتیجه عمر مفید محصول کم است. عدم در دسترس بودن سیستم‌های مدرن برای ذخیره سازی در مزرعه، آلوده شدن میکروارگانیسم‌ها و آفات و عدم وجود روش‌های پردازش نیز منجر به از بین رفتن رفتن تعداد زیادی میوه می‌شود.

در نتیجه تمام این معضلات، محققان هندی یک نوع پوشش کامپوزیتی خوراکی و غیر مسموم برای پوشاندن و سالم نگهداشتن طولانی مدت میوه‌ها ابداع کرده‌اند؛ در این پوشش از پلی ساکارید گندم و اسید استئاریک مشتق از پلی ساکارید سبوس جو دوسر استفاده شده است.

 آنها دریافتند که این پوشش به کاهش خراب شدن میوه و تبخیر آب آن و در نهایت نرم شدن محصولات کمک می‌کند؛ با استفاده از این پوشش سیب، گلابی و موز به ترتیب به مدت ۳۰ روز، شش تا هشت روز و نه روز بدون کاهش کیفیت سالم باقی می‌ماند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول