اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کوه های برفی 6 متری در آذربایجان شرقی / بازگشایی مجدد آزاد راه تبریز- زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: باد و کولاک، باعث انباشته شدن برف های باریده شده به صورت کوه های 5 تا 6 متری شده است.

کوه های برفی 6 متری در آذربایجان شرقی / بازگشایی مجدد  آزاد راه تبریز- زنجان

اروجعلی علیزاده  امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در نزدیک به 10 بخش شهرستان چاراویماق از جمله آبگرم، آغ زیارت، قرمزی باغ، بلاغ کندی و ... شاهد بوجود آمدن کوه های برفی بودیم که باعث مسدود شدن مسیرهای ترددی شده بود که به همت پرسنل راهدای استان بازگشایی شدند.

وی از وضعیت بحرانی شب گذشته هشترود و چاراویماق خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت در این مناطق عادی و بازگشایی مسیر 80 روستا اتفاق افتاده و برف روبی و بازگشایی راههای 100روستا در دستور کار قرار دارد که پیش بینی می شود راه 30 روستا نیز تا آخر وقت باز و مناطق باقی مانده نیز فردا صبح بازگشایی شود.

علیزاده بیشترین ارتفاع برف را نیز در آذربایجان شرقی مربوط به چاراویماق با 60 سانتیمتری اعلام کرد.

 این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل جاده ای از باز بودن معابر اصلی استان از جمله آزاد راه تبریز- زنجان خبر داد و اظهار داشت: طی دیشب امداد رسانی به 400 خودروی مانده در راه صورت گرفت و مسیر مسدود 400 روستا نیز بازگشایی شد.

وی از وجود کولاک شدید در شهرستان های مراغه، هشترود، بستان آباد، اهر، کلیبر، میانه و در راس آنها چاراویماق خبر داد و اضافه کرد: از ساعت 16 امروز تردد در این مناطق به حالت عادی برگشته اما کولاک همچنان یکه تازی می کند.

علیزاده از هموطنان خواست در ترددهای بین جاده ای صبور باشند و تا حد امکان از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند و در صورت و جود ضرورت برای این تردادهای حتما از همراه داشتن وسایل گرمایشی و ایمنی غافل نباشند.

انتهای پیام/60014/ق
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول