اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

رقابت ۷۰ داوطلب برای ۴ کرسی مجلس در خراسان‌جنوبی

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی گفت: از مجموع 127 داوطلبی که برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان ثبت‌نام کردند 70 نفر تأیید صلاحیت شده‌ و 16 نفر انصراف داده‌اند.

رقابت ۷۰ داوطلب برای ۴ کرسی مجلس در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ناصر خوش‌خبر ظهر امروز در نشست خبری، با اشاره به آخرین آمار تأیید صلاحیت برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: از مجموع 127 داوطلبی که برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان ثبت‌نام کردند 70 نفر تأیید صلاحیت شده‌ و 16 نفر انصراف داده‌اند. 

وی با بیان اینکه از مجموع داوطلبان تأیید صلاحیت‌شده پنج نفر را بانوان و 65 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند، بیان داشت: از این تعداد در حوزه بیرجند، خوسف و درمیان 23 نفر، فردوس، سرایان، بشرویه و طبس 20 نفر، نهبندان و سربیشه 14 نفر و قائنات و زیرکوه 13 نفر هستند. 

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی با اشاره به آغاز زمان شروع برنامه تبلیغاتی داوطلبان مجلس شورای اسلامی، مطرح کرد: براساس برنامه زمان‌بندی پیش رو زمان شروع تبلیغات از روز پنجشنبه 24 بهمن‌ماه آغاز و تا ساعت هشت صبح روز یکم اسفندماه ادامه دارد.  

خوش‌خبر خاطرنشان کرد: امیدواریم قانون انتخابات و قانون شفافیت مالی مورد تأکید قرار گیرد تا مردم و طرفداران به‌دور از احساس و هیجان و در بسترسازی و مشارکت حداکثری برای جلب کاندیداهای مورد نظر اقدام نمایند.  

وی با تأکید بر اینکه تمکین از قانون انتخابات موجب افزایش شور انتخاباتی می‌شود، عنوان کرد: همه دست‌اندکاران برگزاری انتخابات باید کمک کنند تا شور انتخاباتی افزایش یابد و مردم با خیال راحت پای صندوق های رأی حاضر شوند. 

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه 564 هزار و 9 نفر در خراسان‌جنوبی واجد شرایط رأی دادن برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند، اضافه کرد: از این تعداد 283 هزار و 740 نفر مرد و 280 هزار و 263 نفر زن هستند. 

خوش‌خبر در خصوص تعداد رأی اولی‌های این استان برای انتخابات پیش‌رو، افزود: در این دوره 33 هزار و 427 نفر برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنند که 17 هزار و 113 نفر پسر و 16 هزار و 314 نفر دختر هستند.  

وی درصد مشارکت مردم خراسان‌جنوبی در انتخابات سال‌های گذشته را بالای 72 درصد اعلام و مطرح کرد: مردم متعهد و همیشه در صحنه این استان همواره در انتخابات‌های گذشته اعم از مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و شورا‌های اسلامی) جزو استان‌های با مشارکت بالا بودند که این دوره هم با حضور پرشور خود، افتخار دیگری را رقم می‌زنند. 

 رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی در خصوص وضعیت شعب اخذ رأی استان، مطرح کرد: در این دوره از انتخابات تعداد 677 شعبه اخذ رأی در سطح استان پیش‌بینی شده که 336 شعبه سیار و 341 شعبه به‌صورت ثابت خواهند بود.  

وی اضافه کرد: در حوزه بیرجند، خوسف و درمیان 238 شعبه، فردوس، طبس، بشرویه و سرایان 170 شعبه، قاین و زیرکوه 150 شعبه، نهبندان و سربیشه نیز 119 شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده است.     

انتهای پیام/63039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول