اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برنی‌ سندرز فعلاً پیشتاز رقابت درون‌حزبی دموکرات‌ها در نیوهمپشایر

گزارش یک رسانه آمریکایی حاکی است «برنی سندرز» فعلاً در رقابت درون‌حزبی نامزدهای دموکرات در ایالت «نیوهمپشایر» برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ پیشتاز است.

برنی‌ سندرز فعلاً پیشتاز رقابت درون‌حزبی دموکرات‌ها در نیوهمپشایر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شمارش ۴۰ درصد از آرای حوزه‌های انتخابی در ایالت «نیوهمپشایر» نشان می‌دهد «برنی سندرز» فعلاً پیشتاز دومین گام رقابت درون‌حزبی در این ایالت برای تعیین نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا است.

گزارش رسانه‌های آمریکایی حاکی است سندرز تا کنون ۲۶.۸ درصد از آرا را به دست آورده است و «پیت‌بوته‌جج» و «ایمی کلوبچار» به ترتیب با کسب ۲۳.۶ و ۱۹.۹ درصد از آرا در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

پیش از این ان‌بی‌سی نیوز گزارش داده بود «جو بایدن» و «الیزاب وارن» احتمالاً آستانه حداقلی ۱۵ درصد آرا را برای برخوردار شدن از رأی «وکلای انتخاباتی متعهد» به دست نخواهند آورد.

طبق پیش‌‌بینی ان‌بی‌سی، برنی سندرز دست‌کم حمایت ۷ وکیل انتخاباتی را به دست خواهد آورد و بعد از او «پیت بوته‌جج» و «ایمی کلوبچار» به ترتیب از حمایت ۶ و ۴ وکیل برخوردار خواهند شد.

نخستین گام رقابت‌های درون‌حزبی هفته گذشته در ایالت آیووا برگزار شد که در آن پیت بوته‌جج با اختلاف اندکی نسبت به برنی سندرز جایگاه نخست‌ را به خودش اختصاص داد.

در ایالت آیووا بوته‌جج ۲۶.۲ درصد از آرا را به خودش اختصاص داد و رأی ۱۳ «وکیل متعهد انتخاباتی» را از آن خود کرد. برنی سندرز با ۲۶.۱ درصد از رأی ۱۲ وکیل متعهد برخوردار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول