اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ایجاد ۵ مرکز رشد و تحقیقاتی در دانشگاه آزاد شاهرود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: سه مرکز تحقیقاتی و دو مرکز رشد در این دانشگاه ایجاد شده است.

ایجاد ۵ مرکز رشد و تحقیقاتی در دانشگاه آزاد شاهرود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، دومین جلسه کارگروه فجر ۴۱ دانشگاهیان شهرستان شاهرود عصر امروز با حضور رؤسا، اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های شهرستان شاهرود به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در این جلسه گفت: این انقلاب شکوهمند برای ما دستاوردهای بسیاری داشته است و اگر دقت کنید ملاحظه خواهید کرد که قبل از انقلاب، علم و صنعت در رشته‌های شیمی، پزشکی، نانو، معدن و ... در اختیار چند کشور خاص بود؛ اما توانستیم با همت جوانان خود، تبلور تفکر بسیجی و زمینه‌ای که انقلاب در اختیارمان گذاشت، این دانش‌ها را با بهترین رتبه‌ها در جهان کسب و بومی‌سازی کنیم و ایران در صنعت هوافضا، فناوری نانو و علم پزشکی در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

سیداحمد ابوالقاسمی‌فر در خصوص پیشرفت‌های کشور در حوزه پزشکی و سلامت پس از انقلاب اسلامی تأکید کرد: به طور مثال در حوزه پزشکی، قبل از انقلاب ۱۵ هزار پزشک در کشور حضور داشت؛ اما الآن بیش از ۱۵۰ هزار پزشک در اقصی نقاط ایران اسلامی خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی در شهرستان شاهرود در بیمارستان شیر و خورشید و عظیما که تنها مراکز درمانی موجود بودند، پزشکان هندی، پاکستانی یا فیلیپینی حضور داشتند؛ اما در حال حاضر در تمام نقاط کشور نه‌تنها پزشک خارجی نداریم، بلکه پزشکان فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و دانشگاه علوم پزشکی در اکثر نقاط استان سمنان فعالیت می‌کنند.

عضو هیأت علمی گروه معدن دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در خصوص پیشرفت در حوزه معادن گفت: به خاطر دارم که معادن البرز شرقی را مهندسان روسی کشف کردند و مورد بهره‌برداری قرار می‌دادند؛ اما در حال حاضر تمام مهندسان که در شاخه‌های مختلف دانشکده معدن دانشگاه صنعتی فارغ‌التحصیل شده‌اند، مشغول به فعالیت هستند.

ابوالقاسمی‌فر در مقایسه شرکت‌های دانش‌بنیان پیش و پس از انقلاب تصریح کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان قبل از انقلاب صفر بود؛ اما در حال حاضر بیش از یک‌هزار و ۱۵۰ مرکز دانش‌بنیان در مراکز دانشگاهی فعالیت می‌کنند و بیش از ۳۰‌ پارک علم و فناوری و بیش از سه هزار و ۷۰۰ اختراع ثبت‌شده آنها را در کشور داریم.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را مولود با برکت انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ثمره شیرین انقلاب است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شکل گرفت؛ این مجموعه عظیم دانشگاهی در حال حاضر بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی دارد و تنها یکی از آن واحدها، واحد شاهرود است که از سال ۱۳۶۴ آغاز به کار کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با اشاره به حوزه علوم پزشکی واحد شاهرود گفت: در دانشکده علوم پزشکی واحد شاهرود بیش از یک‌هزار نفر پزشک، دو هزار نفر پرستار، یک‌هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی و ۷۰۰ نفر در رشته هوشبری فارغ‌التحصیل شده‌اند و در حال حاضر در بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) شاهرود و مراکز خدمات درمانی علوم پزشکی مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

ابوالقاسمی‌فر با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در سال ۹۸ گفت: در سال جاری در دانشکده علوم پزشکی این دانشگاه، تنها مرکز تحقیقات نانوذرات بیولوژیک در پزشکی کشور افتتاح شد که روی سلول‌های سرطانی کار می‌کند و دکتر بهروز یحیایی و همکارانش در این مرکز مشغول فعالیت هستند و با مرکز علمی بسیاری قرارداد منعقد کرده‌اند و تحقیقات زیادی را انجام داده‌اند. 

وی اضافه کرد: همچنین در پاییز امسال مرکز تحقیقات مواد مؤثره گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود افتتاح شد که  دکتر مظفری و همکارانش روی زعفران و آلوئه‌ورا و گیاهان دیگر مطالعه و فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بیان کرد: همچنین مرکز تحقیقات حقوق و معاضدت قضایی که به‌تازگی مجوز گرفته در زمینه حقوقی و طرح‌های برون‌دانشگاهی فعالیت‌های زیادی را انجام داده است و همچنین اتاق عمل شماره ۴ و بخش ICU جدید بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود هم افتتاح شد.

ابوالقاسمی‌فر با اشاره به اینکه دو مرکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود وجود دارد، خاطرنشان کرد: پنج شرکت دانش‌بنیان با محصول در این دانشگاه مستقر هستند و این اقدامات مواردی جزئی از فعالیت‌های این دانشگاه به‌عنوان یکی از مولودهای انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: این دستاوردها که فقط در این دانشگاه کوچک به دست آمده نتیجه استفاده و میدان دادن به جوانان است و دشمن سعی بر این دارد تا با کوچک جلوه دادن این دستاوردهای مهم و مأیوس کردن مردم به‌خصوص نسل جوان، نظام جمهوری اسلامی ایران را ضعیف و بی‌کفایت نشان دهد که کور خوانده و اقدامات ما خاری در چشم دشمنان این مرز و بوم است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول