اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تردد در محورهای کوهستانی گلستان فقط با زنجیر چرخ

رئیس پلیس‌راه گلستان با اشاره به برفی بودن محورهای کوهستانی گلستان گفت: تردد در این محورها فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

تردد در محورهای کوهستانی گلستان فقط با زنجیر چرخ

علی عبدی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، اظهار کرد: ورود سامانه بارشی به استان و کاهش محسوس دمای هوا، لغزندگی اکثر محورها را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: تردد در محورهای کوهستانی «توسکستان» و «خوش‌ییلاق» به علت بارش شدید برف فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

رئیس پلیس‌راه گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل لغزنده بودن سطح محورهای کوهستانی سطح ایمنی جاده‌ها و دید افقی کاهش یافته است و در چنین شرایطی توجه بیش از پیش به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت سرعت مطمئنه امری ضروری است.

عبدی تاکید کرد: بر اساس قانون پلیس از تردد خودروهایی که زنجیر چرخ نداشته باشند جلوگیری خواهد کرد و رانندگان باید به این نکته توجه کنند بیش از همراه داشتن زنجیر چرخ، تسلط بر نحوه استفاده از آن در چنین شرایطی بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: متاسفانه در سنوات گذشته شاهد بوده‌ایم رانندگان زنجیر چرخ به همراه داشته و بدون اطلاع از وضعیت محورهای کوهستانی وارد محور شده و در اواسط مسیر با کولاک شدید برخورد کرده‌ است و متاسفانه بر نحوه بستن زنجیر چرخ مسلط نبوده و در مسیر گرفتار شده است.

رئیس پلیس‌راه گلستان بیان کرد: تاکید می‌کنیم در مرحله اول شهروندان از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت در سفر ابتدا از وضعیت راه‌ها با استعلام از طریق پلیس راه یا راهداری اطمینان حاصل کنند.

عبدی بیان کرد: قبل از سفر از سالم بودن وسیله نقلیه، پر بودن باک سوخت خودرو، سالم بودن سیستم گرمایشی و بخصوص سیستم ترمزها اطمینان لازم را کسب کنند.

وی اضافه کرد: توصیه می‌شود در هنگام سفر غذاهای کم حجم و پرکالری را به همراه داشته باشید و در صورت بروز مشکل بلافاصله موضوع را از طریق تلفن 110 به پلیس گزارش کنید.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول