اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

آبادانی مناطق محروم با 34 هزار پروژه عمرانی برکت

تعداد پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم کشور به بیش از 34 هزار پروژه رسید.

آبادانی مناطق محروم با 34 هزار پروژه عمرانی برکت

به گزارش خبرگزاری فارس، امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، این بنیاد بیش از 34 هزار و 424 پروژه عمرانی و زیربنایی را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

مدنی افزود: بنیاد برکت برای اجرای این پروژه‌ها بیش از 22 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی نموده و تخصیص داده است.

مدیرعامل بنیاد برکت اظهار داشت: 34 هزار و 424 پروژه عمرانی و زیربنایی مذکور شامل 1700 مدرسه، 1160 مسجد و مراکز فرهنگی و مذهبی، 314 خانه عالم، 28 حوزه علمیه، 30 هزار واحد مسکن محرومین، 225 بیمارستان و مرکز جامع سلامت و 815 پروژه زیربنایی دیگر شامل آب‌رسانی، ساخت راه و جاده، برق‌رسانی، مرمت قنوات و ... می شود.

مدنی میزان اعتبار تخصیص داده شده برای ساخت مدارس برکت، مساجد و مراکز فرهنگی، مسکن محرومین، پروژه های زیربنایی، و ساخت و تکمیل بیمارستان و مراکز و خانه های بهداشت را به ترتیب 8 هزار و 980 ، یک‌هزار و 440، یک‌هزار و 40، 4 هزار و 240 و 7 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با اشاره به ساخت 1700 مدرسه برکت با 9540 کلاس درس در مناطق محروم کشور عنوان کرد: این مدارس در 2600 روستای محروم 31 استان کشور در دست ساخت است که از این تعداد، 1245 مدرسه به بهره‌برداری رسیده و 200 هزار دانش آموز در آنها مشغول به تحصیل شده‌اند.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: این بنیاد همچنین نسبت به ساخت 1160 مسجد، حسینیه، مصلی و دارالقرآن در 2250 روستای کشور متعهد است که از این تعداد، 840 پروژه را به بهره‌برداری رسانده و مابقی را در دست احداث دارد.

مدنی افزود: بنیاد برکت ساخت 314 خانه عالم و احداث، تجهیز و تکمیل 28 حوزه علمیه را نیز در دستور کار دارد که تا به امروز 200 خانه عالم و 23 حوزه علمیه را به پایان رسانده است.

وی درباره پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در حوزه بهداشت و درمان نیز توضیح داد: ساخت 225 طرح را در این حوزه در دست اقدام داریم. بنیاد برکت در ساخت و تکمیل 10 بیمارستان در سراسر کشور مشارکت داشته که از این تعداد، 8 بیمارستان آغاز به کار کرده است. 

 مدیرعامل بنیاد برکت گفت: این بنیاد در حال ساخت 4 مرکز تخصصی درمان سرطان با ظرفیت 560 تخت و بیمارستان بین‌المللی740 تختخوابی برکت است. همچنین از 210 مرکز جامعه سلامت و خانه بهداشت، 140 مرکز در 600 منطقه محروم و روستایی کشور افتتاح شده است.

مدنی با اشاره به ساخت 30 هزار واحد مسکن محرومین توسط بنیاد برکت با حجم سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 40 میلیارد ریال بیان کرد: تا به امروز 11 هزار واحد تکمیل و در اختیار نیازمندان قرار داده شده است. 
به گفته وی، بنیاد برکت همچنین 815 پروژه عمرانی و زیربنایی دیگر را در حوزه‌هایی نظیر آب‌رسانی، احداث جاده و پل، برق‌رسانی، راه‌سازی، مرمت قنوات و ... در 2 هزار روستای محروم کشور در دست اقدام دارد یا به بهره‌برداری رسانده است.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر این‌که تمام 31 استان کشور تحت پوشش طرح‌های عمرانی و زیربنایی این بنیاد قرار دارند، خاطرنشان کرد: هر چند بنیاد برکت با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع محروم و کمتر توسعه یافته از طریق ایجاد فرصت‌های کسب و کار، عمده فعالیت‌ها و اقدامات خود را بر اشتغال‌زایی در این مناطق متمرکز کرده است اما به اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی در مناطق روستایی و محروم نیز توجه ویژه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول