اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

الزام قانونی وکلا برای نصب کارتخوان + سند

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی در نامه‌ای به کانون وکلای دادگستری از الزام قانونی وکلا برای نصب کارتخوان و اتصال آن به سامانه سازمان مالیاتی خبر داد.

الزام قانونی وکلا برای نصب کارتخوان + سند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ در راستای شفافیت فعالیت‌های اقتصادی و مالیاتی و برقراری عدالت میان اقشار جامعه،‌وکلا نیز پس از پزشکان و برخی صنوف بازار مشمول نصب سامانه فروش یا همان دستگاه کارتخوان و اتصال آن به سامانه مالیاتی شدند.

طبق اخرین آمارها محمود علیزاده معاون فنی و حقوقی سازمان مالیاتی در گفت‌وگو با فارس از استقبال 70 درصدی پزشکان برای ثبت کارتخوان‌های خود روبرو شده است.

در همین رابطه نیز علیزاده طی روزهای اخیر نامه‌ای به رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ارسال کرده است.

در این نامه آمده است:‌ در پاسخ به نامه شماره 9899800782 مورخ 1398/10/15 به اطلاع می‌رساند در راستای اجرای بند(3) آیین‌نامه اجرایی تبصره (2) ماده (169) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1397/12/18 به منظور تهیه فهرست مشمولین نصب، راه‌اندازی و استفاده از سامانه صندوق فروش از آقای شهبازی‌نیا رئیس محترم کانون وکلای دادگستری ایران یا نماینده تام‌الاختیار ایشان دعوت به عمل آمد تا در جلسه بررسی فهرست مشمولین شرکت نماینده این جلسه مورخ 1398/06/10 در ساعت 9:30 با حضور آقای نوروزی نماینده تام‌الاختیار اتحادیه کانون وکلای دادگستری ایران تشکیل گردید و مقرر شد حرفه وکیل (وکلا) به فهرست مشاغل مشمولین نصب سامانه فروش (دستگاه کارتخوان) اضافه و فراخوان شود. صورتجلسه مربوطه طی نامه شماره 14529/268/ص مورخ 1398/08/22 توسط دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری تنظیم و به آن کانون ارسال گردید. بنابراین سازمان به تکلیف خود در حکم تبصره (1) ماده (3) آیین‌نامه مذکور عمل نموده است. 

متعاقباً در تاریخ 1398/06/28 آگهی فراخوان نصب و استفاده از سامانه صندوق فروش توسط (15) گروه از صنوف و حِرف مختلف در روزنامه رسمی کشور و روزنامه‌های کثیرالانتشار توسط سازمان امور مالیاتی کشور اعلام و منتشر گردید. این فراخوان در راستای آیین‌نامه اجرایی تبصره (2) ماده (169) قانون مالیات‌های مستقیم بوده است و با توجه به حکم ماده (29) قانون «پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان»، آیین‌نامه مذکور تا انقضاء مواعید ذکرشده در ماده (3) این قانون پابرجا و اجرایی می‌باشد. بنابراین حکم تبصره ذیل ماده(2) قانون «پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» برای وکلا در این زمان موضوعیت نداشته و فراخوان منتشره کاملاً قانونی و بر اساس مقررات کشور است، انتظار می‌رود وکلای محترم نسبت به انجام تکالیف خود برابر مقررات موضوعه آیین‌نامه اجرایی تبصره(2) ماده (169) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1397/12/18 اقدام نمایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول