اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

رشیدنیا: کاراته ایران سهمیه بگیرد، در المپیک موفق می شود

سرمربی ایرانی تیم ملی ماکائو گفت: ملی پوشان کاراته ایران اگر بتوانند سهمیه های لازم برای المپیک را کسب کنند، در توکیو نیز موفق ظاهر می شوند.

رشیدنیا: کاراته ایران سهمیه بگیرد، در المپیک موفق می شود

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، رضا رشیدنیا درباره عدم حضور تیم ماکائو در کاراته وان دوبی اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور ماکائو، این کشور کوچک تقریبا به حالت نیمه تعطیل درآمده است. بر همین اساس تمرینات ما نیز تعطیل شده و به دستور دولت تیم های ورزشی نمی توانند از کشور خارج شوند. تمام این اتفاقات موجب شد که نمایندگان ماکائو نتوانند در مسابقات کاراته وان دبی شرکت کنند.

وی افزود: خوشبختانه کاراته در کشور ماکائو به عنوان یکی از رشته های ورزشی موفق شناخته شده و مورد توجه مسئولان ورزش این کشور هم قرار دارد. بنده برای نخستین بار در سال 2002 به ماکائو آمدم. قرار بود تنها برای یک دوره کوتاه برای بازیهای آسیایی بوسان کره سرمربی این تیم باشم اما لطف خدا ونتایج خوب ورزشکاران ماکائو موجب شد که تا همین امروز سرمربیگری ماکائو را برعهده داشته باشم. خاطرم هست در همان بازیهای آسیایی کاروان 350 نفره ماکائو در بازیهای آسیایی 4 مدال گرفت که سهم کاراته 3 مدال بود.

رشیدنیا ادامه داد: بضاعت و تعداد ورزشکاران حرفه ای کاراته در ماکائو بسیار محدود است، شاید به اندازه انگشتان دو دست باشد. با این حال علاقه مسئولان ورزش ماکائو و تلاش کاراته کاهای این کشور موجب شده که برای نزدیک به 18 سال در این کشور کوچک فعالیت داشت باشم.

مربی اسبق تیم ملی کاراته ایران تصریح کرد: اقتدار کاراته ایران، در موفقیت مربیان ایرانی کشورهای دیگر از جمله بنده بسیار تاثیرگذار است. هر چقدر کاراته ایران در عرصه های بین المللی موفق تر باشد، جایگاه امثال بنده در کشورهای دیگر نیز محکم تر می شود. خوشبختانه در 3 ، 4 سال اخیر هم کاراته ایران در بعد نتیجه گیری به یک ثبات نسبی رسیده است. از سال 2014 که برای نخستین بار قهرمان کومیته جهان شدیم، تا به امروز تقریبا روند خوبی در نتیجه گیری داشتیم.

رشیدنیا درباره عملکرد ملی پوشان کاراته ایران در راه کسب سهمیه المپیک نیز عنوان داشت: همیشه گفته ام کاراته ایران فراتر از آسیا و از قدرت های جهان است. ملی پوشان ایران نیز تلاش می کنند از طریق رنکینگ یا مرحله نهایی رقابت های گزینشی سهمیه لازم را برای المپیک کسب کنند. تصورم این است اگر بتوانیم سهمیه های لازم را برای توکیو کسب کنیم، قطعا در المپیک هم نتیجه می گیریم. در توکیو تنها 10 کاراته کا در هر وزن حضور دارند، بر همین اساس شانس کاراته کاهای ایران برای کسب مدال بیشتر می شود. امیدوارم این اتفاق رخ دهد، زیرا موفقیت تیم ملی، موفقیت کا جامعه کاراته ایران است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول