اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

پودمان‌ها و رشته‌هایی که در طرح سرباز ماهر ارائه می‌شود

‌معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ۱۱ پودمان طرح سرباز ماهر در بخشهای صنعت، کشاورزی، هنر و مدیریت ارائه می شود.

پودمان‌ها و رشته‌هایی که در طرح سرباز ماهر ارائه می‌شود

‌به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مختار جلالی جواران در نشست خبری معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی و کاربردی و رئیس مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح در دانشگاه علمی کاربردی که درباره آموزش‌های علمی کاربردی سربازان برگزار شد، گفت: با توجه به مأموریتی که دانشگاه علمی کاربردی در حوزه مهارتی دارد یک بخش مربوط به دوره‌های رسمی بوده و یک بخش دیگر مربوط به دوره‌های آموزش‌های کوتاه مدت است که برنامه ریزی های لازم برای استفاده از حداکثر ظرفیت‌های موجود انجام شده است.

وی به طرح آموزش‌های علمی کاربردی سربازان اشاره کرد و گفت: در این زمینه تفاهم نامه بین ستاد کل نیروهای مسلح، دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای انجام شد و هم اکنون به مرحله اجرا رسیده است و از همین ماه اجرایی می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: این دانشگاه دارای ۸۰۰ پودمان است که در طرح مذکور ۱۱ پودمان ارائه می‌شود که امیدواریم این دوره‌ها برای سربازان گره گشا باشد و هر سرباز در صورت شرکت در این دوره‌ها علاوه بر کارت پایان خدمت، یک مهارت نیز کسب کرده است. این پودمان‌ها می‌توانند تجمیع شده و به مدرک کاردانی و کارشناسی خدمت شود.

وی گفت: در مرحله اول از ظرفیت مراکز علمی کاربردی فعال ناجا استفاده می‌شود و در مرحله دوم از کل ظرفیت دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای برای آموزش سربازان استفاده می‌شود.

جلالی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به اینکه یک دانشگاه مأموریت گرا است نیازهای منطقه را شناسایی کرده و بر اساس نیازها، پودمان طراحی می‌کند و نه تنها برای نیازهای فعلی قطعاً باید بر نیازهای آینده نیز برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در مرحله اول به صورت آزمایشی انجام می‌شود و در مرحله دوم به صورت سراسری در تمام کشور و کلیه استان‌ها اجرایی خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: ۱۱ پودمانی که ارائه شده در بخش صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مدیریت است و رشته‌هایی مانند جوشکاری، مکانیک، برق، صنایع چوبی، تولید مبلمان، دامپروری، پرورش صنعتی طیور، باغبانی، گردشگری، مترجمی زبان و مدیریت کسب و کار ارائه شده است و مدرسان رسمی دانشگاه که دارای کد مدرسی هستند این دوره‌ها را ارائه خواهند داد.

وی اظهار داشت: از تمام کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و امکانات دو دانشگاه و ستاد کل نیروهای مسلح در این دوره‌ها استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول