اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

جاده‌های کرمانشاه با کولاک برف روبرو می‌شوند/ استقرار هوای سرد و یخبندان تا روز سه‌شنبه

مدیر‌ کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بارش برف همراه با وزش باد از عصر امروز تا صبح روزسه‌شنبه شرایط را برای کولاک در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر مهیا می‌کند.

جاده‌های کرمانشاه با کولاک برف روبرو می‌شوند/ استقرار هوای سرد و یخبندان تا روز سه‌شنبه

محمد خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص آخرین وضعیت جوی حاکم بر استان، سامانه سرد و بارشی که در حال حاضر در جو منطقه مستقر است همچنان تا صبح روز سه‌شنبه شرایط جوی را تحت تاثیر قرار می‌دهد در بعضی ساعت سبب وزش باد و بارندگی به شکل برف و باران در سطح استان می‌شود.

مدیر‌ کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: از عصر امروز تا صبح روز سه‌شنبه ضمن کاهش محسوس و قابل توجه دما و سرد شدن هوا، بارش‌ها به شکل برف و پراکنده عمدتا در نواحی شمالی استان(منطقه اورامانات) و شرقی (شهرستان‌های هرسین، صحنه، کنگاور و بیستون و اطراف آن) خواهد بود.

وی اضافه کرد: بارش برف همراه با وزش باد شرایط را برای کولاک در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر مهیا می‌کند، کاهش محسوس دما هم در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه موجب یخبندان گسترده و تشکیل مه صبحگاهی به خصوص در نواحی مرطوب و کوهستانی خواهد شد.

خسروی تصریح کرد: از روز چهارشنبه تا پایان هفته به استثنای روند افزایش دما و گرم‌تر شدن هوا، پدیده قابل توجه دیگری را پیش‌بینی نمی‌کنیم.

وی سردترین نقطه استان طی 24 ساعت گذشته را کرندغرب با کمینه دمای 2 درجه سانتی‌گراد زیرصفر و گرم‌ترین نقطه استان را سومار و قصرشیرین با بیشینه دمای 20 درجه سانتی‌گراد بالای صفر اعلام کرد و گفت: در این بازده زمانی دمای کرمانشاه بین حداقل سه و حداکثر 15 درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول