اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فرمانده سپاه فجر:اندیشه شهید سلیمانی ادامه خواهد داشت

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: ابعاد وجودی امام راحل (ره) باید برای نسل‌های موجود و آینده تبیین و بیان شود.

فرمانده سپاه فجر:اندیشه شهید سلیمانی ادامه خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهر کامفیروز، سردار سید هاشم غیاثی در حاشیه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اربعین سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهدای بخش کامفیروز اظهار داشت: مهربانی، ساده زیستی، مهرورزی، بندگی خدا و شجاعت در برابر قدرت‌های شیطانی از ابعاد وجودی امام(ره) بود که این اندیشه‌ها باید برای نسل‌های معاصر و آینده تبیین و بازگو شود.

وی با اشاره به اینکه تبعیت از مقام معظم رهبری، تبعیت از امام راحل(ره) است، افزود: تبعیت از مقام معظم رهبری، تمرین ولایت‌پذیری است و بر همین اساس باید این مهم را دنبال کنیم.

سردار غیاثی با بیان اینکه دهه فجر نماد مبارزات انقلابی و استقلال‌طلبی ملت مومن ایران است، گفت: این انقلاب که در بهمن ماه 1357 بر پایۀ آموزه‌های دین مبین اسلام و به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید، به نقطه عطفی در تاریخ جهان تبدیل و سرآغازی بر شکست‌های پی‌درپی استکبار جهانی شد.

فرمانده سپاه فجر فارس ابراز داشت: برنامه‌ریزی‌ها و تهدید‌های دشمن در حوزه جنگ اقتصادی، تحریم‌های ناجوانمردانه و ناامنی با کمک اقشار مختلف جامعه شناسایی شده و نیز منشأ تحرکات در شرایط  فعلی با اقتدار امنیتی خنثی می‌شود.

 سردار غیاثی بیان داشت: امنیت و اقتدار امنیتی در کشور ایران که در شرایط  تهدید و بحران‌هایی که از سوی دشمنان تحمیل‌شده با دیگر کشور‌های اروپایی متفاوت بوده و در این راستا اقتدار امنیتی ایران اسلامی بازدارنده است.

وی اضافه کرد: دشمن درصدد محو کشور در جغرافیای جهان بود که با همت و بزرگواری توأم با برنامه‌ریزی مقام معظم رهبری، این توطئه خنثی گردید و پرتو ایران اسلامی در جهان اسلام در حال درخشیدن است.

سردار غیاثی ادامه داد: آمریکا در حاشیه نشسته و به متن نگاه می‌کند. او در حل معادله امنیتی  به‌ویژه در کره شمالی، عراق، سوریه، یمن، افغانستان و نیز کشور‌هایی که از نفوذ معنوی ایران به‌عنوان لنگرگاه، نقطه تعادل و قدرت جهانی برخوردارند، ناتوان است و منفعل عمل می‌کند.

وی گفت: دهه فجر یادآور ایثارگری‌های ملت ایران در دوران طاغوت است. به همین منظور، این رویداد مهم تاریخی در ایران اسلامی ثبت ‌شده است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل(ره) 12 بهمن‌ماه، یعنی زمانی را که کشور در حال حکومت ‌نظامی و منع رفت‌وآمد بود برای ورود خود به میهن انتخاب کرد، افزود: حضرت امام در بدو ورود فرمودند مردم در 12 بهمن به خیابان‌ها آمده تا حکومت‌نظامی را لغو کنند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس خاطرنشان کرد: در اسنادی که در اختیار است، آمریکا در تلاش بود بعضی مراکز حساس از جمله مدرسه علوی و بعضی مناطق دیگر را بمباران کند و سپس کودتای نظامی اجرا کند. حال در چنین شرایط بحرانی، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی بیان کرد: مسیر انقلاب اسلامی براساس آموزه‌های دینی و اسلامی است که در این مورد باید امام را شخصیتی اثرگذار دانست و از بیان شخصیت تاریخی ایشان پرهیز شود؛ چرا که وی حقیقت همیشه زنده تاریخ است.

وی در مورد شهید قاسم سلیمانی افزود: سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی از تربیت‌شدگان مکتب انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و یاد و خاطره این سرباز ولایتباید در خاطره‌ها ماندگار شود.

فرمانده سپاه فجر با مهم ارزیابی کردن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخابات پیش رو، مقام عظامی ولایت فرمودند که اساسی‌ترین مسئله کشور انتخابات است و نیز یادآور شدند اگر انتخابات قوی برگزار شود، سایر مشکلات کشور مرتفع خواهد شد.

سردار غیاثی تصریح کرد: فرمایشات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و نیز گذشتن از فیلتر شورای نگهبان، مهم‌ترین شاخصه کاندیداها است.

انتهای پیام/981009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول