اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

مرفاوی: استقلال به یک شرط در آسیا موفق می‌شود

سرمربی اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا نیاز به این دارد که مشکل کمبود بازیکن را حل کند و ذخیره‌هایش هم در سطح بازیکنان اصلی شوند.

مرفاوی: استقلال به یک شرط در آسیا موفق می‌شود

صمد مرفاوی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد دیدار روز دوشنبه استقلال ایران مقابل الشرطه عراق اظهار داشت: من تیم عراقی را نمی‌شناسم و نمی‌توانم در مورد این تیم صحبتی بکنم اما قطعا کادرفنی استقلال به خوبی از حریف خود شناخت دارند. در بازی‌های گروهی مسابقه اول خیلی مهم است. بخصوص اینکه قرار است تمام بازی‌های دور رفت در خارج از ایران برگزار شود. استقلال از نظر شرایط تیمی و همچنین شرایط روحی و روانی بسیار خوب است. مقابل پرسپولیس هم بازی بهتر و روانتری نسبت به حریف ارایه کرد. ضمن اینکه کادرفنی جدید روند شکست ناپذیری استقلال را در چند مسابقه اخیر حفظ کرد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین مساله در استقلال این است که بازیکنان به درک خوب و متقابلی از یکدیگر و سیستم بازی تیم رسیده‌اند و شاهد یک انسجام تیمی خوب در استقلال هستیم. به همین دلیل به نظرم استقلال برای بازی دوشنبه آماده است.

مرفاوی در مورد تساوی 2 بر 2 استقلال مقابل پرسپولیس عنوان کرد: این مسابقه را به هیچ عنوان نباید با بازی رفت دو تیم مقایسه کرد. استقلال در بازی رفت برای اولین مرتبه با سه دفاع متمرکز و روش 3-5-2 بازی کرد. استراماچونی در آن بازی این روش را به کار برد و هنوز این سیستم انسجام لازم را در استقلال پیدا نکرده بود اما در بازی برگشت استقلال از نظر فنی کامل بود.بازیکنان درک خوبی از روش بازی یکدیگر پیدا کرده بودند. در بازی برگشت هر دو تیم خوب بازی کردند اما استقلال بهتر از پرسپولیس بود. هرچند بعد از پیش افتادن از حریف به طور کامل عقب نشست. بله گاهی تیم‌ها وقتی از حریف پیش می افتدند با آوردن مهره‌های دفاعی دست به دفاع می‌زنند اما استقلال زیاد عقب نشست.

سرمربی اسبق استقلال در مورد اینکه  خیلی از کارشناسان معتقدند مهدی قائدی تعویض نمی‌شد استقلال می‌توانست برنده دربی باشد و حتی گل دیگری هم ممکن بود به پرسپولیس بزند، اظهار داشت: اکنون که بازی تمام شده هر کسی نظرش را بیان می‌کند اما تشخیص سرمربی مهم است. در آن لحظه تفکر کادرفنی استقلال این بود که تیم عقب بازی کند و قائدی نمی‌تواند خیلی در کار دفاعی به تیم کمک کند و به همین دلیل تعویض انجام شد. اگر نتیجه 2 بر یک حفظ می‌شد همه می‌گفتند چه تعویض خوبی صورت گرفته است اما اکنون خیلی‌ها ایراد می‌گیرند و می گویند بهتر بود دفاع را از همان جلو انجام می‌شد. این مسایل به تفکرات مربی برمی‌گردد. گاهی جواب می‌دهد و گاهی هم جواب مثبت نمی‌دهد. 

مرفاوی در مورد اینکه استقلال می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا این فصل به مراحل بالا صعود کند، گفت: مشکل استقلال در حال حاضر یازده بازیکن اصلی‌اش نیست. مشکل استقلال نیمکت تیم است که بازیکنان ذخیره‌ به اندازه کافی ندارد. وقتی استقلال قرار است در سه جام بازی کند باید بازیکن به اندازه کافی در اختیار داشته باشد. من نمی‌دانم مصدومان استقلال به بازی‌های آینده می‌رسند یا نه، اگر مصدومان برسند خیلی خوب است یا اینکه با خرید بازیکن کمبود بازیکن جبران شود. در حال حاضر سپاهان نفرات اصلی و ذخیره‌اش در یک سطح هستند و بازیکنان خوبی دارد. در پرسپولیس هم شاهدیم که بازیکنان ذخیره خوبی حضور دارند مثلا در دربی بازیکن خارجی با بازیکن خارجی تعویض می‌شود و بشار رسن به میدان می‌آید. 

وی تصریح کرد: از سویی دیگر استقلال به دلیل فشردگی برنامه مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا باید ریکاوری خوبی داشته باشد که در حال حاضر ریکاوری در فوتبال ایران یک مشکل است. در حالیکه ریکاوری بازیکنان در فوتبال جهان یک علم است. در اروپا بازیکنان از مکمل‌های مجاز و تغذیه مناسب برخوردارند اما در ایران باشگاه‌ها فقط چند ساعت بازیکن را در اختیار دارند و مثل باشگاه‌های خارجی به طور تمام وقت بازیکنان در اختیارشان نیستند. به هر حال استقلال در فشردگی مسابقات با مشکل ریکاوری هم روبه روست.

مرفاوی با اشاره به شرایط فنی که استراماچونی برای استقلال ایجاد کرد، اظهار داشت: استقلال آماده ظرف مدت یک ماه ساخته نشده است. استراماچونی ساختار خوبی در تیم ایجاد کرد و کادرفنی جدید هم همان راه و ساختار را ادامه می‌دهند که کار درستی است. کادرفنی در صورتیکه بتواند کمبود بازیکن را ترمیم کند استقلال می‌تواند در آسیا هم موفق شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول