اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کم شدن فاصله طبقاتی اقشار مرفه و مستضعف/ طبقه متوسط جامعه بزرگ شده

معاون رئیس جمهور گفت: توانستیم فاصله اقشار جامعه را کم کنیم و این کار بزرگی بود که انقلاب در طول 41 سال انجام داد.

کم شدن فاصله طبقاتی اقشار مرفه و مستضعف/ طبقه متوسط جامعه بزرگ شده

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، جمشید انصاری امشب در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری، گفت: توفیقات قابل توجهی در توسعه عدالت اجتماعی در کشور کسب شده است.

معاون رئیس جمهور افزود: امروز بیش از 95 درصد روستاهای کشور از نعمت برق بهره‌مند هستند و بالای 85 درصد جمعیت روستایی به آب شرب بهداشتی دسترسی دارند.

انقلاب فاصله قشر مرفه و مستضعف را کم کرد

وی ادامه داد: در طول 40 سال گذشته انقلاب یک طبقه متوسط فربه در کشور تشکیل شد، از حجم طبقات بالا و پایین جامعه کم شده و در حال حاضر بیش از 70 درصد جمعیت کشور از طبقه متوسط هستند، این طبقه شاید به‌لحاظ درآمد مشکل داشته باشند اما از نظر دسترسی به امکانات وضعیت خوبی دارند.

انصاری تاکید کرد: توانستیم فاصله اقشار جامعه را کم کنیم و این کار بزرگی بود که جمهوری اسلامی در طول 41 سال انجام داد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه اولین وظیفه دولت، تامین کالا و خدمات عمومی، امنیت، نظم و همچنین توسعه زیرساخت‌ها است تا اقتصاد توسعه پیدا کند، عنوان کرد: مجموعه دستگاه‌های اجرایی باید این خدمات را به بهترین نحو و با بالاترین کیفیت به مردم ارائه دهند.

وی اضافه کرد: نظام اداری درست نشده است تا به کسی حقوق بدهد یا کسی را استخدام کند، بلکه نظام اداری جای توانمندترین و شایسته‌ترین افراد برای ارائه خدمت به مردم است، علت اینکه استخدام در دستگاه‌ها در طول سال‌های گذشته از طریق آزمون انجام می‌شود نیز همین است.

انصاری با بیان اینکه زمانی می‌توان در حوزه تامین امنیت و کالاهای اساسی، زیرساخت‌ها و... بهترین کیفیت را ارائه دهیم که از بهترین و با کیفیت‌ترین نیروها استفاده کنیم، تاکید کرد: در حال حاضر 15 درصد نیروی کار کشور در بخش عمومی کار می‌کنند و کارکرد این 15 درصد به‌شدت روی 85 درصد دیگر اثرگذار است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نظام اداری براساس تصمیمات دستگاه‌های مرکزی اداره می‌شود، افزود: در وزارت آموزش و پرورش برای کادر اداری مجوز استخدام صادر می‌شود.

انتهای پیام/68020/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول