اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

فرهنگ غنی مناطق زاگرس نشین در تقویت فرهنگ ایثارگری است

استاندار ایلام گفت: مردم مناطق زاگرس نشین با برگزاری یادواره‌ها فرهنگ غنی ایثارگری را تقویت می‌کنند.

فرهنگ غنی مناطق زاگرس نشین در تقویت فرهنگ ایثارگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام در مراسم تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا، به فرهنگ ایثار و شهادت طلبی ایلامیان اشاره کرد و گفت: در استان‌های زاگرس نشین چون ایلام مراسمی همچون چمر برای بزرگداشت بزرگان و شهدا برگزار می‌شود که نشان دهنده ارزش و فرهنگ والای مردم این مناطق است.

وی افزود: در استان ایلام بارها و بارها شاهد بوده‌ام که مادران و همسران شهدا چگونه یاد و نام شهدا و بزرگان خود را در مراسمات مختلف چون چمر به نیکی زنده نگه داشته‌اند و به زیبایی به بیان خوبی‌ها، شجاعت‌ها و دلاوری‌های آنان پرداخته‌اند.

استاندار ایلام با بیان اینکه اقدامات و فعالیت‌هایی در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های شهدا در استان صورت گرفته، خاطرنشان کرد: مسوولین ما کارهای بسیار خوبی برای حفظ ارزش‌ها و یاد و خاطره شهدا در استان انجام داده‌اند و در این راستا فاز اول باغ موزه دفاع مقدس استان تکمیل شده است و در حال تکمیل فاز دوم آن هستیم.

وی عنوان کرد: مرکز حفظ آثار خانه شهداست و خاطرات شهدا، صحنه‌ها، دلاوری‌ها، ایثارگری‌ها و از خود گذشتگی‌ها در آن ترسیم می‌شود و این یادبودها از شهدا برای نسل امروز و نسل‌های آینده باقی می‌ماند.

سلیمانی ‌دشتکی به برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا در استان اشاره کرد و گفت: یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا یکی پس از دیگر در مناطق مختلف استان همچون میمک، قلاویزان، والفجر 5 و دیگر مناطق استان که ایثارگری‌ها و پایداری‌های مردم استان از جمله ایلات و عشایر سلحشور و دلیر استان از خود به جای گذاشته‌اند در طول سال برگزار می‌شود و ما در حال تدارک کنگره‌ی بزرگ شهدا هستیم و در این کنگره آثار شهدا از جمله دیداری، نوشتاری، گفتاری، خاطرات شهدا و خانواده‌های آنها بیان خواهد شد.

وی اضافه کرد: بنده به عنوان خدمت گذار نظام و مردم همواره به گرامیداشت یاد و نام شهدا تأکید داشته‌ام و در این زمینه تقسیم کار کرده‌ایم که دیدار از خانواده‌های شهدا و ایثارگران جزو اولویت‌های اصلی مدیران در سطح استان و شهرستان‌ها باشد و خودم نیز در حد توان با خانواده‌های شهدا دیدار داشته‌ام.

استاندار ایلام تصریح کرد: البته این دیدارها نه به این دلیل که آنها نیاز به حضور ما دارند بلکه به این خاطر که ما نشان دهیم که از ایثارگری‌های آنان درس خواهیم گرفت و به راه آنان وفادار خواهیم ماند و از این رو با خانواده‌های معظم شهدا تجدید بیعت دوباره می‌بندیم که راه این عزیزان را ادامه خواهیم داد. 

وی تأکید کرد: هنر اصلی همه‌ی ما باید این باشد که سلحشوری، ایثارگری و از خودگذشتگی شهدا را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

سلیمانی‌دشتکی یادآور شد: مردم ما در مراسم مختلف وفاداری خود را به نظام و انقلاب نشان داده‌اند و انشاءالله در مراسم 22 بهمن و انتخابات پیش رو دشمنان نظام شاهد حماسه‌های دیگر از مردم خواهند بود.

وی اضافه کرد: شاید برخی از ما مسوولین اشتباهاتی داشته باشیم ولی مردم وفادارند و نظام ما بسیار قدرتمند است و ما مصمم هستیم مسائل و مشکلات را با وحدت، هم افزایی و قدرت حل کنیم، تنگناها را پشت سر بگذاریم و بر مشکلات فائق آییم.

انتهای پیام/۹۷۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول