اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

عمومی کردن دانش تخصصی در جامعه رمز موفقیت علم و فناوری است

رئیس دانشگاه تربیت مدرس بیانیه دوم گام انقلاب را نقشه راه دانشگاه‌ها دانست و گفت: عمومی کردن دانش تخصصی که مورد تقاضای جامعه است می‌تواند یکی از مهمترین شاخص‌های پیشرفت علم و فناوری باشد.

عمومی کردن دانش تخصصی در جامعه رمز موفقیت علم و فناوری است

محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی ودانشگاهی خبرگزاری فارس،‌ در رابطه با اینکه یکی از راه‌های پیشرفت علم و فناوری در ایران، عمومی کردن دانش تخصصی است، گفت: اگر براساس بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری صادر شده است، دانشگاه‌ها فعالیت کنند و هریک از بندهای آن را به عنوان مأموریت کاری خود قرار دهند، بدون شک در مدت زمان کوتاهی پیشرفت علم و فناوری ایران با استفاده از تکنولوژی روز دنیا سرعت بیشتری خواهد گرفت.

* عمومی کردن دانش تخصصی سطح انتظار مردم را افزایش می‌دهد

وی افزود: عمومی کردن دانش تخصصی مورد تقاضای جامعه بوده و باعث می‌شود سطح انتظار مردم  افزایش پیدا کند و بر سرعت پیشرفت علم و فناوری تأثیر بسیار زیادی دارد.

* پرداختن دانشگاه‌های جامع‌محور به الگوی توسعه و پیشرفت برای مردم محلی جامعه در سطح ملی 

احمدی تصریح کرد: الگوی توسعه و پیشرفت برای مردم محلی جامعه در سطح ملی رسالتی است که باید دانشگاه‌های جامع‌محور به آن بپردازند و خود را نباید جدا از جامعه بدانند، در واقع باید از حلقه آموزش تا حلقه کسب و کار، دانشگاه‌ها از نیروهای انسانی خود حمایت کنند. 

* پایش دانشجویان بعد از اشتغال‌ آفرینی توسط دانشگاه‌ها زنجیره رشد علم و فناوری

وی در پایان گفت: اگر دانشگاه‌ها در راستای منویات مقام معظم رهبری، بعد از اشتغال‌آفرینی برای دانشجویان خود آنها را همچنان رصد کرده و مورد پایش قرار دهند، زنجیره رشد علم و فناوری و تحول در حوزه اقتصادی اتفاق خواهد افتاد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول