اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لیست انتخابیه شورای ائتلاف سر لیست ندارد/ کاندیدهای شورای ائتلاف چهره های علمی و جوان هستند

سخنگوی شورای ائتلاف استان فارس گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات بسیار ارزشمند است و شرکت در انتخابات تکلیف شرعی است که علماء نیز تأکید ویژه‌ای بر آن دارد.

لیست انتخابیه شورای ائتلاف سر لیست ندارد/ کاندیدهای شورای ائتلاف چهره های  علمی  و جوان  هستند

به گزارش خبرنگار فارس، مجید فروردین با اشاره به نقش مهم مجلس شورای اسلامی در قانونگذاری برای مردم، اظهار کرد: از مردم فهیم و انقلابی می‌خواهیم در عرصه انتخابات مشارکت پرشور و حداکثری داشته باشند.

وی با اشاره به نحوه شکل‌گیری شورای ائتلاف در سال ۹۶، افزود: این ائتلاف راه نسبتاً بلندی را طی کرده و امروز با محوریت دکتر حداد عادل پیگیر امور انتخابات مجلس یازدهم است.

سخنگوی شورای ائتلاف استان فارس ادامه داد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان فارس نیز از اوایل تابستان موجودیت خود را اعلام کرد و در اواخر تابستان شورای استانی شکل گرفت.

فرودین اضافه کرد: در ترکیب این شورا از ۶ نفر اساتید دانشگاه های شیراز، علوم پزشکی شیراز و همچنین 3 تن از بانوان اساتید دانشگاه آزاد، تعدادی از جوانان احزاب و گروهای سیاسی اصولگرایان همچنین ۲ نفر از جامعه روحانیت حضور دارند.

وی تصریح کرد: برای اولین بار در تاریخ تشکیل انتخاباتی مدل از پایین به بالا در شهرستان‌های استان اعمال شد به‌ گونه‌ای که چند نفر هیئت مؤسس با تشکیل مجامع نیروهای انقلابی گزینه‌های دارای شاخصه‌های اصولگرایی به شورای مرکزی جهت بررسی و اعلام نظرسنجی، معرفی کردند.

سخنگوی شورای ائتلاف استان فارس بابیان اینکه برای رسیدن به کاندیداهای واحد در عرصه انتخابات بر اساس فهم مشترک و دستورالعمل شورای ائتلاف تصمیم‌گیری شده است، خاطرنشان کرد: برای هر حوزه، گزینه‌ها پنج برابر ظرفیت موجود مورد بررسی قرار گرفت و پس از انجام مصاحبه حضوری و فرایند نظرسنجی، نتیجه نهایی مشخص شد.

فروردین ادامه داد: در حوزه انتخابیه شیراز به دلیل تعداد زیاد داوطلبان، بحث فراخوان نیز مطرح شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر پس از انجام تمام مراحل پیش‌بینی‌شده فرایند اقناعی در خصوص گزینه‌های مورد تائید شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نهایی شده و کاندیدها معرفی شدند که به دلیل رعایت مسائل قانونی و عدم انجام تبلیغات پیش‌هنگام، اسامی آن‌ها در موعد قانونی منتشر خواهد شد.

سخنگوی شورای ائتلاف استان فارس افزود: در حوزه انتخابیه شیراز به دلیل رعایت اصل انتخاب و عدم ضربه به ائتلاف به‌جای ۴ گزینه، ۵ گزینه معرفی‌شده است تا مردم، ۴ گزینه مدنظر خود را از بین آن‌ها انتخاب کنند.

فرودین بیان داشت: این شورا بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب مبنی بر جوان‌گرایی، استفاده از جوانان را در دستور کار قرار داده و در حال حاضر ۳۰ نفر مورد نظر این شورا هستند.

وی ادامه داد: کاندیداهای این شورا در انتخابات یازدهم مجلس کمتر از ۴۰ سال سن دارند.

سخنگوی شورای ائتلاف استان فارس همچنین در خصوص امکان حضور کاندیداهای موردحمایت این لیست در فهرست‌ها و ائتلاف‌های موازی دیگر گفت: کاندیداها متعهد شدند از لیست شورای ائتلاف حمایت کنند لذا انتظار می‌رود همه آن به تعهد خود پایبند باشند.

فرودین بیان داشت: لیست انتخابیه شورای ائتلاف سرلیست ندارد و نحوه چینش افراد صرفاً بر اساس حروف الفبا است.

وی شاخصه‌های تعریفی برای گزینه‌ها جهت قرار گرفتن در لیست را اشراف افراد به مشکلات گوناگون جامعه، میزان تحصیلات ، صاحب‌نظر بودن در مجموعه نیروهای انقلاب و نظرسنجی اعلام کرد و گفت: اکثر افراد این لیست دارای شاخصه‌های مورد نظر هستند.

سخنگوی شورای ائتلاف استان فارس در خصوص انتشار پوسترهایی در فضای مجازی در خصوص گزینه‌های این لیست تأکید کرد: باید عدالت و انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهیم و شایعه‌سازی و هرگونه حرکت غیرمتعارف خارج از عدل و انصاف است.

فرودین در وضعیت کنونی که طیف مقابل امکان عرصه لیست را ندارد گفت: بخشی از این بحث مربوط به وظایف ما نیست اما به‌ عنوان شورای ائتلاف، نظرات هیچ گروهی را رد نمی‌کنیم و اعتقاد داریم هر گروه شناسنامه‌داری می‌تواند دیدگاه خود را اعلام کند.

 وی اضافه کرد: این خطرناک است که افراد و یا گروه‌هایی بدون شناسنامه در خصوص حقوق اولیه در امور کشور اظهارنظرهای غیرمسئولانه کند و کسی هم نباشد که مسئولیت آن را بپذیرد.

سخنگوی شورای ائتلاف فارس در خصوص پیش‌بینی نحوه مشارکت مردم در انتخابات آتی، گفت: عادت به‌ پیشگویی ندارم اما مطمئن هستم با توجه به میل مردم مبنی بر تغییر، نظر مردم را جلب کنیم.

وی متذکر شد: لیست شورای ائتلاف قابل‌تغییر نیست و در زمان قانونی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/981002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول