اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

رضایی: دلیل اعزام کیفی فقط پول نیست/ زادعلی اصغر: کمیته پارالمپیک در را به روی ما بسته است

دبیر اجرایی پارالمپیک گفت: سیاست اعزام کیفی از یک سال پیش گرفته شده است.

رضایی: دلیل اعزام کیفی فقط پول نیست/ زادعلی اصغر: کمیته پارالمپیک در را به روی ما بسته است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هادی رضایی درباره اعزام کاروان کیفی به پارالمپیک اظهار داشت: تصمیم ما یک باره نبود. ۱۴ ماه قبل با توجه به اینکه سیاست کمیته پارالمپیک این تصمیم گرفته شده است.

دبیران، روسای فدراسیون ها، هیات رئیسه و هیات اجرایی در جلسه حضور داشتند و سیاسیتی پیشنهاد شد مبنی بر اینکه اعزام ها به صورت کیفی است. این سیاست در جاکارتا هم بود که ۱۷۰ نفر با مدال برگشتند. بهمن ماه این سیاست به فدراسیون های مربوطه ابلاغ شد.

وی درباره اینکه ورزشکاری که زحمت کشیده حس بدی دارد که اعرام نمی شود، عنوان کرد: ما سیاست کمی و کیفی داریم. اگر با ۱۰۰ ورزشکار و با ۸۰ همراه اعزام شویم تعداد مدال ها با اعزام کیفی کاروان برابر باشد اعزام چگونه باشد بهتر است؟ مسئله پول نیست آیا بهتر نیست این هزینه گزاف بین رشته های مختلف توزیع شود؟ ورزش متر، معیار و تحلیل دارد. شگفتی یک طرف قضیه و تحلیل تیم های رقیب یک طرف هستند. ما تحلیل و آنالیز می کنیم.

دبیر اجرایی پارالمپیک که با برنامه رکورد صحبت می کرد، یادآور شد: فوتبال ۵ نفره المپیک ریو روی سکو رفت بله اما یک سال بعد بین ۱۰ تیم نهم شدند. تمام دشنام ها به سمت من یعنی سخنگوست. ما تمام هزینه ها را دادیم فوتبال ۵ نفره در اردوها شرکت کند.

رصایی ادامه داد: من به ورزشکاران حق می دهم اما فدراسیون هایی که آمدند، خودشان این سیاست را قبول کردند. روزی ۳۰۰ هزار نفر برای هر نفر در اردو دادیم. ما ادعای قهرمانی داریم آن وقت یک زمین فوتبال نداریم. یک سال قبل این سیاست را گفته بودیم. تصمیم ما جمعی بوده و در آخرین جلسه معاون وزیر هم حضور داشت.

وی درباره اینکه چقدر به ورزشکارانی که اعزام نمی شوند، پول می دهید، گفت: ۲۵۰ میلیون به جانبازان و نابینایان دادیم تا بین ورزشکاران تقسیم کنند. همچنین مبلغی هم برای زیرساخت ها اختصاص می دهیم. مبلغی هم برای بسکتبال با ویلچر و فوتبال ۵ نفره در نظر گرفته شده است.

*زادعلی اصغر: پارالمپیک در را به روی ما بسته است

زادعلی اصغر بازیکن فوتبال ۵ نفره هم در ارتباط تلفنی با برنامه رکورد، عنوان کرد: در جلسه پارالمپیک این صحبت ها انجام شد اما رئیس کمیته قول هایی داد که بررسی ها انجام شود. تیم ها هم ۱۶ تا بودند نه ۱۰ تا. با دو فیلم آنالیز کردن کار راحتی است اما باید به اردوها بیایید. یکی از بچه های ما آسیب دیده بود و حتی احتمال فلج شدن وجود داشت. 

وی ادامه داد: شما مسابقات جام حذفی آلمان را دیدید، چه تیم هایی حذف شدند؟ آقای رضایی شما بیانیه بدهید و بگوئید فقط طلایی ها را می فرستید. اگر حمایت از معلولین این طوری باشد درست نیست. کمیته ملی پارالمپیک در را بر روی معلولان بسته است. المپیک فقط مدال نیست بلکه امید دادن به ورزشکاران است. از رهبر عزیز می خواهم ما را کمک کنند. سیاست پارالمپیک اصلا خوب نیست. فوتبال تازه پا گرفته است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول