اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

700 میلیارد ریال برای حل مشکلات دستگاه قضا در استان بوشهر مصوب شد

رئیس قوه قضائیه از اختصاص 700 میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکلات دستگاه قضا در استان بوشهر خبر داد.

700 میلیارد ریال برای حل مشکلات دستگاه قضا در استان بوشهر مصوب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت اله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اشاره به دستاوردهای سفر هیئت قوه قضائیه به استان اظهار داشت: در این سفر هشت هیئت در مرکز استان و 9 هیئت در شهرستان‌های استان بوشهر به بررسی مسائل و مشکلات استان پرداختند.

رئیس قوه قضائیه افزود: نتیجه مباحث در جلسه شورای عالی قضائی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیم گیری‌هایی پیرامون موارد مطرح شده اتخاذ شد.

وی برطرف کردن مشکل زندان‌ها و رفع مشکل چهار شهرستان استان بوشهر از فقدان پزشکی قانونی را از جمله مسائل این سفر عنوان کرد و بیان داشت: مبلغ 700 میلیارد ریال برای برطرف کردن مشکلات استان که بخش از آن از بودجه استانی و بخشی دیگر مربوط به بودجه قوه قضائیه است تصویب شد.

رئیسی اضافه کرد: مواردی همچون کاهش نیروی انسانی در قوه قضائیه و تامین امکانات و رسیدگی به پرونده‌های خاص در استان همچون مساله دپوی 900 اتومبیل بحث و بررسی شد و مقرر شد که تا پایان سال وضعیت این اتومبیل‌ها روشن شود. 

رئیس قوه قضائیه گفت: اراضی و زمین خواری‌ها و تغییر کاربری‌های خودسرانه آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت که این مساله حتما باید پیگیری شود و مقرر شد با حضور استاندار و رئیس دادگستری نشست هایی برگزار و تصمیماتی نسبت به حفظ اراضی اتخاذ شود.

وی با اشاره به مشکل صیادان در استان گفت: در این سفر دیداری با صیادان صورت گرفت که عمده مشکلات آنها در موضوع سوخت و بیمه بود، البته پیش از این سفر در ارتباطی که با معاون اول رئیس جمهور داشتم این مساله را پیگیری کردم و هماهنگی‌هایی جهت برطرف شدن دغدغه این افراد صورت گرفت، همچنین در استان نیز استاندار بوشهر مقرر شد مشکلات صیادان به ویژه مساله سوخت آنها را پیگیر کند.

رئیسی یکی دیگر از مشکلات استان را موضوع صید ترال عنوان کرد و ابراز داشت: نباید اجازه داد که این مساله لطمه‌ای را به آبزیان وارد کند و خطری برای دریا باشد.

رئیس قوه قضائیه گفت: تصمیم گیری پیرامون برخی از مسائل نیاز بررسی در جلسه شورای عالی دارد که حتما این مسائل در آن جلسه بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم استان بوشهر حماسه آفرین هستند گفت: آنها نشان دادند که زمان شناس هستند و خوب عکس العمل نشان می‌دهند که یکی از نتایج آن چهار بار ذلت و خواری انگلیسی‌ها در این استان بوده است.

گفتنی است رئیس قوه قضائیه پس از این نشست بوشهر را به مقصد تهران ترک کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول