اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بارش برف و کاهش محسوس دما در راه آذربایجان

مسوول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی از بارش برف، کاهش محسوس دما و وزش باد گاهی شدید از اوایل شنبه 19 بهمن‌ماه در استان خبر داد.

بارش برف و  کاهش محسوس دما در راه آذربایجان

افشین ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان اظهار کرد: شرایط ناپایدار جوی از اوایل روز شنبه 19 تا روز دوشنبه 21 بهمن‌ماه، کلیه نواحی به‌ویژه نواحی جنوبی و کوهستانی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به بارش برف و کولاک برف و مه افزود: مه‌گرفتگی و کاهش دید، لغزندگی، یخبندان و اختلال تردد در معابر شهری و جاده‌های مواصلاتی مخصوصا جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری اجتناب و ضمن رعایت نکات ایمنی، تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی اقدام گردد.

مسوول روابط عمومی ادامه داد: با توجه به اینکه وزش باد گاهی شدید (تا 80 کیلومتر بر ساعت) پیش‌بینی شده است، توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خطرات ناشی از وزش باد، سقوط اشیا و شکستن درختان صورت پذیرد.

وی با اشاره به کاهش دما متذکر شد: دما به‌صورت محسوس (5-10) درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت و توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه در خصوص مدیریت حامل‌های انرژی انجام گیرد.

مسوول روابط عمومی هواشناسی استان تاکید کرد: به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، اقدامات لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول