اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بلوار 36 متری دگایران در سنندج به بهره‌برداری رسید

بلوار 36 متری دگایران به طول یک‌هزار 750 متر در دو فاز اجرا و امروز در گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید.

بلوار 36 متری دگایران در سنندج به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، با حضور مسئولان استانی و به مناسبت دهه مبارکه فجر بلوار 36 متری دگایران به بهره برداری رسید.

شهردار سنندج در حاشیه بهره‌برداری از این پروژه ضمن تبریک ایام مبارکه دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: از مشکلات عمده در سطح شهرها که همواره جزء اولویت‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری بوده رفع معضل ترافیک است.

حشمت‌اله صیدی بیان کرد: با هدف کاهش و روان‌سازی ترافیک، ایجاد دسترسی و تسهیل در عبور و مرور شهروندان و وسایل نقلیه و عدم ایمنی مسیر جاده اصلی دگایران و وقوع تصادفات در این مسیر عملیات  احداث بلوار 36 متری دگایران در دستور کار این شهرداری قرار گرفت.

وی عنوان کرد: کاهش تصادفات و ارتقاء ایمنی، تسهیل در ترافیک عبوری، ارتقاء سیما و منظر شهری و اتصال به جاده ساحلی و تامین دسترسی یکی از مهم‌ترین محورهای ارتباطی به مرکز شهر نیز از اهم اهداف اجرای این طرح است.

صیدی اعلام کرد: طول مسیر بلوار 36 متری دگایران یک‌هزار و 750 متر بوده که در دو فاز شامل فاز اول 850 متر طول در دو باند رفت و برگشت به عرض سواره رو 5.7 متر و فاز دوم به طول 900 متر در دو باند رفت و برگشت به عرض سواره رو 5.10 متر است.

وی تصریح کرد: 40 هزار مترمکعب خاک‌بردار ، 38 هزار مترمکعب خاکریزی، راکفیل 67 هزار مترمکعب، 680 مترمکعب دیوارچینی و شاتکریت 480 مترمربع در راستای اجرای این طرح انجام شده است.

صیدی همچنین یادآور شد: 5 هزار و 800 تن آسفالت‌ریزی، جدول‌گذاری یک خطه 3 هزار و 800 مترطول، جدول‌گذاری دو خطه 3 هزار و 800 متر طول، اساس و زیر اساس 12 هزار متر طول از دیگر عملیات عمرانی صورت گرفته در طول مسیر است.

وی خاطرنشان کرد: برای زیباسازی محوطه بلوار 2 هزار مترمربع فضای سبز احداث و 2 هزار اصله نهال جوهر نیز کاشه شده است.

شهردار سنندج تاکید کرد: روشنایی پروژه بلوار 36 متری دگایران هم به طول 2 هزار متر شامل 76 عدد پایه، 152 عدد چراغ، کابل کشی 2 هزار و 100 متر طول و  یک‌هزار و 900 متر لوله‌گذاری در راستای تکمیل این پروژه انجام شده است.

وی اعلام کرد: احداث بلوار 36 متری دگایران 80 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول