اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

مروری بر روزنامه‌ها/ از «توریست جدید اروپا» تا هدف توپخانه اصلاح‌طلبان کجاست و یک سوال بی‌پاسخ در کیهان امروز

اغلب روزنامه‌های امروز کشور موضوع حضورجوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در تهران و فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه را به عنوان تیتر یک و تیترهای صفحه اصلی خود انتخاب کردند.

مروری بر روزنامه‌ها/ از «توریست جدید اروپا» تا هدف توپخانه اصلاح‌طلبان کجاست و یک سوال بی‌پاسخ در کیهان امروز

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، جوزپ بورل مسئول هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا  روز دوشنبه برای اولین بار به ایران  آمد و با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرد. 

از این جهت برخی از روزنامه‌های اصول گرا و اصلاح طلب سفر بورل به تهران را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده اند، البته روزنامه وطن امروز در این میان برخلاف روزهای گذشته خود تیتری طولانی به عنوان تیتر یک خود برگزید. این تیتر برگرفته از گفت و گوی این روزنامه اصول گرا با ابراهیم رزاقی عضو هیئت علمی بازنشسته دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در خصوص ضرورت حضور نگرش جهادی در مدیریت اقتصادی دهه پنجم انقلاب است.

تیتری که روزنامه وطن امروز به عنوان تیتر یک خود برگزید این است: «نگذاشتند تفکر حاج قاسم وارد اقتصاد شود»

 

روزنامه کیهان تیتر یک خود را با عنوان «ملاک دفاع از جمهوریت حل مشکلات مردم است» را برگزید. این روزنامه اصول گرا تیتر یک خود را از گزارش خبری تحلیلی که امروز منتشر کرده بود،‌ انتخاب کرد.

این روزنامه در بخشی از این گزارش منتشر کرده است که اصلاح طلبان که این روزها توپخانه خود را به سمت شورای نگهبان نشانه گرفته‌اند و دروغ رد صلاحیت گسترده مدعیان اصلاحات را در بوق و کرنا کرده اند، به این سؤال پاسخ نمی دهند که کارنامه لیست امید در مجلس دهم چه بود؟

 

 

روزنامه قدس هم تیتر یک امروزش را با عنوان «تجارت با کرونا» منتشر کرد.  این روزنامه اصولگرا در تکمیل تیتر یک خود عنوان پرسشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه چرا شرکت‌های هواپیمایی پروازهای چین را متوقف نمی‌کنند.

روزنامه قدس تیتر یک خود را از مطلب محمد تربت‌زاده انتخاب کرده است که در بخشی از این مطلب آمده است:‌ «کرونا» همچنان داغ‌ترین سوژه فضای مجازی و رسانه‌ای دنیاست. مردم دنیا این روزها به شکل وحشتناکی از چشم‌بادامی‌ها می‌ترسند! این را می‌شود از فیلم‌هایی‌ متوجه شد که فرار کردن مردم هنگام مواجهه با اهالی چین را نشان می‌هد. مردم این روزها آن‌قدر کرونا را به خودشان نزدیک می‌بینند که همه جوره خودشان را برای مواجهه با آن آماده کرده‌اند. همین الان اگر سری به فروشگاه‌های آنلاین بزنید، متوجه خواهید شد که تقریباً همه آن‌ها، ماسک‌های بهداشتی‌شان را تمام کرده‌اند! در این میان اخبار مختلف ورود چینی‌ها به ایران، جابه‌جایی اهالی این کشور توسط ایرلاین‌های ایرانی و تداوم پروازهای رفت و برگشت ایران به چین، روز به روز بیشتر در فضای مجازی سروصدا به راه می‌اندازد و به شایعات درباره این ویروس، بیشتر از پیش دامن می‌زند.

 

«توریست جدید اروپا» عنوان تیتر یک امروز روزنامه فرهیختگان است. این روزنامه در تکمیل این تیتر یک خود منتشر کرده که مسئول جدید هماهنگی سیاست خارجی  اتحادیه اروپا در سفر به تهران نشان داد دست های آنها خالی تر از آن است که بتواند کاری انجام دهد.

همچنین این روزنامه اصول گرا در تیترهای بعدی خود به فیلم شنای پروانه از فیلم های جشنواره فیلم فجر اشاره کرده است. او عنوان کارت درسته را به عنوان تیتر این مطلب برگزید. 

 

 

روزنامه عصر ایرانیان، تیتر یک امروز خود را از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای عالی حوزه های علمیه  با این عنوان انتخاب کرده است: دشمن برای شناسایی نقاط مؤثر انقلاب و ضربه زدن به مبانی اساسی آن برنامه دارد. 

 

 

روزنامه صبح نو، «ریل گذاری قوه قضائیه برای شفافیت اقتصادی» را به عنوان تیتر یک خود برگزید. این روزنامه اصولگرا تیتر یک خود را از مراسم رونمایی از سامانه شفافیت در حاشیه افتتاح مجتمع تخصصی رسیدگی به جرائم اقتصادی انتخاب کرده است.

همچنین در تیتر بعدی خود عنوان صیانت از شور انقلاب و طلاب جوان یک ضرورت است را از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای عالی حوزه های علمیه انتخاب کرده است.

نکته قابل توجه این روزنامه اصول گرا استفاده از عکس یک صفحه و تیتر آن بوده که مربوط به مراسم افتتاح از زیرگذر استاد معین با حضور مدیران اصلاح طلب شهر تهران است. تیتری که این روزنامه برای عکس انتخاب کرده عنوان «نادیده گرفتن مردم» است.

 

روزنامه رسالت هم تیتر «تخت گاز در جاده بی تدبیری» را به عنوان تیتر یک خود برگزید. این روزنامه اصولگرا به بررسی دلایل افزایش چندباره قیمت‌ها در بازار اشاره کرده است.


 

روزنامه خراسان تیتر یک خود را از مراسم رونمایی از سامانه اعلام اسامی و جزئیات پرونده مفسدان اقتصادی انتخاب کرد که عنوان «مفسدان اقتصادی در اتاق شیشه‌ای» را برگزید. 

این روزنامه در تیترهای بعدی خود از سفر بورل به عنوان ابراز تأسفش یاد کرد و در تکمیل این عنوان منتشر کرده است درحالی که 21 ماه از خروج آمریکا از برجام می گذرد و اروپا هیچ اقدام عملی برای حفظ برجام نکرده است، بورل هم تنها گفت که از این رفتار اروپا متأسف است. 

 

روزنامه جوان عنوان تحلیل ظریف از رابطه انتخابات و تحریم ها را برای تیتر یک خود برگزید. این روزنامه همچون دیگر روزنامه های امروز کشور از اظهار تأسف بورل خبر داد.

 

روزنامه جام جم تیتر یک خود را از بررسی زمینه‌های حقوقی موجود برای پیگیری بین المللی جنایات آمریکا در ترور سردار سلیمانی انتخاب کرد و عنوان دادخواهی برای ترور بزرگ را به عنوان تیتر یک خود برگزید.

همچنین عناوین ترور سردار سلیمانی؛ آزمون FATF در مبارزه با تروریسم و ترور حاج قاسم با آمریکا چه می کند؟ عناوین تکمیلی تیتر یک این روزنامه وابسته به رسانه ملی است.

عنوان قابل توجه تیتر دیگر روزنامه جام جم در صفحه یک، عنوانی است که برای ویروس کرونا انتخاب کرد و عنوان ویروسی که از هالیوود آمد را به عنوان تیتر خود برگزید.

این روزنامه هم همچون دیگر روزنامه ها در صفحه اصلی خود از فیلم شنای پروانه یاد کرد که نگاهی متفاوت به زندگی گنده‌لات‌های جنوب شهر دارد.

 

روزنامه آفتاب تیتری از سفر بورل به تهران منتشر کرد با این عنوان؛ «نماینده اتحادیه: متأسف هستیم.» همچنین عکسی را که در صفحه یک خود منتشر کرده مربوط به عکس بورل است.

 

 

روزنامه ایران به عنوان روزنامه ای اصلاح طلب در تیتر یک خود از صحبت های ظریف وزیر امور خارجه ایران در دانشگاه فرماندهی وستاد ارتش انتخاب کرده است و عنوان «به نمایندگی از مردم مذاکره کردیم.»

همچنین این روزنامه در تکمیل تیتر خود منتشر کرده است کسانی که مذاکرات را می کوبند، نه من بلکه مردم را می کوبند.

 

روزنامه اعتماد تیتری متفاوت از دیگر روزنامه ها را برای سفر بورل به تهران انتخاب کرده است. این روزنامه اصلاح طلب تیتر «از شعار بکاهید بر عمل بیفزایید» را به عنوان تیتر یک خود برگزید. این تیتر بر اساس پیام ایران به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است.

این روزنامه اصلاح طلب در ستون صفحه اصلی خود گزارشی از کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان به مردم منتشر کرده است.

در بخشی از این گزارش منتشر شده است مبنی بر اینکه نتایج بررسی شکایات داوطلبان از نظرات هیات مرکزی نظارت بر انتخابات از شنبه اعلام ‌شده است. این شکایات توسط اعضای شورای نگهبان در ظرف 20 روز رسیدگی شده است و داوطلبانی که صلاحیت‌شان در مراحل قبلی تایید و در شورای نگهبان احراز نشده فرصت داشتند تا روز گذشته به نتیجه بررسی‌های شورای نگهبان اعتراض کنند تا بررسی مجددی صورت گیرد. نتایج نهایی نیز 22 بهمن‌ماه از طریق فرمانداری‌های سراسر کشور به اطلاع داوطلبان و مردم خواهد رسید.

 

روزنامه شرق متفاوت از روزنامه های اصلاح طلب و اصول گرا تیتر یک خود را انتخاب کرده است. این روزنامه اصلاح طلب تیتر یک خود را از صحبت های معاون وزیر ارتباطات از مقاومت دستگاه ها برای اجرای دولت الکترونیک برگزید: «فراریان از شفافیت.»

همچنین این روزنامه اصلاح طلب تیترهای بعدی خود را به هواپیمای اوکران اختصاص داد. یکی از این تیترها مربوط به صحبت های رئیس جمهور اوکراین با عنوان پرونده را به دادگاه بین المللی می بریم و تیتر دیگر مربوط به مدیرکل سوانح سازمان  هواپیمایی کشور است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول