اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خبر خوب/ افتتاح 19 طرح و واحد صنعتی بزرگ در زنجان تا پایان سال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از افتتاح 19 طرح و واحد صنعتی بزرگ در زنجان تا پایان سال خبر داد و گفت: سه واحد بزرگ و عمده نیز یعنی «نورد فولادکاران افق» «مجتمع فولاد البرز ناب آرش» و « اطلس جین» توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

خبر خوب/ افتتاح 19 طرح و واحد صنعتی بزرگ در زنجان تا پایان سال

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه مدیریتی استان تا پایان سال جاری 19 پروژه مهم در حوزه صنعت و تولید افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه نخستین پروژه مربوط به «کاسپین اسید شمالغرب» است، گفت: این طرح با محصول اسید سولفوریک در شهرستان زنجان و با ظرفیت 100 هزار تن افتتاح خواهد شد که میزان سرمایه‌گذاری آن 319 میلیارد ریال است و اشتغالزایی آن 65 نفر است.

وی دومین پروژه را احیای مجدد واحد «چینی هیس» توسط سرمایه‌گذار جدید در شهرستان ابهر با تولید چینی اعلام کرد و گفت: ظرفیت این واحد برای افتتاح 6 هزار تن چینی با سرمایه‌گذاری 700 میلیارد ریال بوده و اشتغال کارشناسی شده آن نیز 70 نفر است.

فغفوری سومین پروژه افتتاحی استان را طرح «پریا ریس» در شهرستان ابهر با تولید پارچه عنوان کرد و افزود: ظرفیت این واحد برای افتتاح 91 هزار و 250 تن با سرمایه‌گذاری 778 میلیارد ریال و اشتغالزایی 85 نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه چهارمین طرح افتتاحی استان نیز «فال سولفوناسیون پاک حیات» در شهرستان ابهر با تولید سدیم لوریل اتر سولفات و اسید سولفونیک است، گفت: ظرفیت این واحد 35 هزار تن با 239 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و 50 نفر اشتغالزایی است.

وی پنجمین طرح افتتاحی استان را «مجتمع فولاد البرز ناب آرش» در شهرستان ابهر با تولید شمش فولاد اعلام کرد و گفت: ظرفیت این واحد یک میلیون تن با 20 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و 900 نفر اشتغالزایی است.

فغفوری با اشاره به اینکه ششمین طرح بزرگ قابل افتتاح استان «نور فولادکاران افق» ابهر است، اضافه کرد: این واحد صنعتی با تولیدات مفتول فولادی دارای 300 هزار تن ظرفیت قابل افتتاح بوده و میزان سرمایه‌گذاری آن نیز 2 هزار و 500 میلیارد ریال با اشتغالزایی برای 150 نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه «کنسانتره آهن ققنوس آسیا» در شهرستان زنجان با تولید کنسانتره آهن هفتمین طرح افتتاحی استان تا پایان امسال است، تصریح کرد: ظرفیت قابل افتتاح این واحد 30 هزار تن با 250 هزار میلیارد ریال و 15 نفر اشتغالزایی است.

وی هشتمین طرح افتتاحی استان را «سخت کوشان فهیم» ابهر با تولید شن و ماسه اعلام کرد و گفت: ظرفیت قابل افتتاح این واحد 60 هزار تن با اعتبار 50 میلیارد ریال و 11 نفر اشتغالزایی است.

فغفوری با اشاره به اینکه نهمین طرح افتتاحی نیز واحد « سید احمد حسینی» با تولید شن و ماسه در روستای سارمساقلو است، تصریح کرد: ظرفیت قابل افتتاح این واحد 30 هزار تن با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای هفت نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان واحد «نیک ریس» شهرستان زنجان مربوط به بافندگی با ظرفیت 2 هزار تن برای افتتاح را دهمین طرح افتتاحی استان اعلام کرد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری این واحد 130 میلیارد ریال با اشتغالزایی برای 20 نفر است.

وی در ادامه یازدهمین طرح افتتاحی استان را « اطلس جین» در صائین‌قلعه با تولید تکمیل کالای جین با 36 میلیون متر مربع و رنگرزی پارچه با 81 میلیون متر مربع اعلام کرد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری این واحد 3 هزار و 500 میلیارد ریال با اشتغالزایی برای 500 نفر است.

فغفوری « سپهر پلاستیک پدیده» زنجان با تولید انواع بطری پلاستیکی و قطعات پلاستیکی با 16 هزار تن ظرفیت عنوان کرد و اظهار داشت: این واحد دارای ظرفیت 700 تن و اشتغالزایی برای 110 نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه «کیمیا نوآوران زنجان» با تولید اسید سولفوریک را سیزدهمین طرح افتتاحی استان است، تصریح کرد: این طرح دارای ظرفیت 150 هزار تنی بوده و با اشتغالزایی برای 30 نفر 470 میلیارد ریال برای آن سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه چهاردهمین طرح افتتاحی استان نیز «تدبیر فرآیند زنگان» با تولید اسید سولفوریک با ظرفیت 55 هزار تن است، اضافه کرد: این طرح با اشتغالزایی برای 30 نفر، 300 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دارد.

فغفوری در ادامه «کیمیا زیست پارسیان» زنجان با تولید انواع داروی گوارشی و موثر بر چربی خون را پانزدهمین طرح افتتاحی استان اعلام کرد و گفت: این طرح با ظرفیت 616 میلیون عدد و سرمایه‌گذاری 370 میلیارد ریال دارای اشتغالزایی 38 نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه «البرز پاک ایرانیان» در شهرستان زنجان با تولید شمش فولاد از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح  است، تصریح کرد: این واحد با سرمایه‌گذاری 20 هزار تن برای 2 هزار نفر اشتغالزایی کرده است.

وی ادامه داد: واحد «کیمیا سلامت خاورمیانه» از خرم‌دره با تولید داروی دامی دارای تولیدات 195 هزار عدد و سرمایه‌گذاری 165 میلیارد ریال برای 35 نفر اشتغالزایی کرده است.

فغفوری با اشاره به اینکه واحد « پارسیان پرگاس اوهر» از ابهر با تولید الکترود گرافیتی دارای 30 هزار تن تولید است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری انجام شده برای این واحد 20 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی آن 2 هزار نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: آخرین طرح افتتاحی استان نیز « آرین سلامت سینا» از زنجان با تولید انواع شربت و آمپول و آنتی بیوتیک» با ظرفیت 9.5 میلیارد عدد تولید است که برای 250 نفر اشتغالزایی کرده و میزان سرمایه‌گذاری آن نیز یک هزار و 600 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه افتتاح اغلب این واحدها توسط مقامات کشوری از جمله رئیس سازمان برنامه و بودجه خواهد بود، اضافه کرد: سه واحد بزرگ و عمده نیز یعنی «نورد فولادکاران افق» «مجتمع فولاد البرز ناب آرش» و « اطلس جین» توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق/40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول