اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

شمار قربانیان کرونا به 360 نفر افزایش یافت

تلویزیون دولتی چین گزارش داد که تعداد قربانیان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به 360 نفر در این کشور افزایش یافته است.

شمار قربانیان کرونا به 360 نفر افزایش یافت

گروه بین الملل خبرگزاری فارس- مهدی محمودی؛ تلویزیون دولتی چین با اعلام 56 قربانی جدید ناشی از ویروس کرونا گزارش داد که تا اوایل دوشنبه شمار کل جان باختگان به 360 نفر افزایش یافته است. 

همچنین 2103 نفر دیگر نیز به تعداد مبتلایان به این ویروس مهلک افزوده شده است که در مجموع شمار مبتلایان به کرونا در استان «هوبه» تا دوم فوریه را به 11177 مورد رسانده است. 

براساس گزارش رویترز، در شهر ووهان که مرکز استان هوبه و منشا شیوع این بیماری است 41 فوتی جدید گزارش شده است.در مجموع در این شهر از زمان آغاز بحران 265 نفر به دلیل ابتلا به کرونا کشته شده‌اند. 

استان هوبه در حال حاضر به طور کامل تحت قرنطینه است، جاده‌های ورودی و خروجی بسته و حمل و نقل عمومی تعطیل است. در دیگر نقاط چین نیز محدودیتهایی در زمینه مسافرت و فعالیتهای تجاری اعمال شده است.

تعطیلات سال نوی چینی که روز اول فوریه بود در استان هوبه تا 13 فوریه تمدید شده است تا به مهار این ویروس کمک کند.

شیوع این ویروس، تعطیلی کارخانه ها و مراودات تجاری از یک سو و قطع ارتباط کشورهای خارجی با چین باعث ضربه بزرگی به اقتصاد چین شده است.

پایگاه خبری راشا مارکت گزارش داد که میزان واردات نفت خام چین روزانه حدود 3 میلیون بشکه کاهش یافته است که 20 درصد مجموع مصرف روزانه این کشور را شامل می‌شود.

تعداد کشورهای خارجی (به غیر از چین) درگیر با معضل این نوع ویروس نیز به ۲۶ رسیده که شامل آمریکا، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، سنگاپور، تایلند، استرالیا، نپال، ویتنام، هنگ‌کنگ، ماکائو، مالزی، کانادا، کامبوج، سریلانکا، آلمان، امارات عربی متحده، هند، فیلیپین، فنلاند، ایالات متحده، سوئد، ایتالیا، روسیه و اسپانیا است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول