اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

شهرداری از نظر نخبگان درباره بودجه شهر تهران بهره‌مند شود

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید از نظر همه نخبگان، مردم و فرهیختگان در زمینه بودجه شهر تهران بهره‌مند شد، گفت: اصلاح مالیه شهری در گروی توجه به اصل بودجه برای مردم است.

شهرداری از نظر نخبگان درباره بودجه شهر تهران بهره‌مند شود

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: شهرداری تهران سازمانی با 9 معاونت، 22 منطقه و 68 هزار نیرو است که همه این موضوعات نیاز به اختصاص بودجه و منابع مورد نظر دارند. 

وی افزود: بخشی از منابع و مصارف بودجه در سال جاری با مشارکت شهروندان از طریق پرداخت عوارض، بهای خدمات و موضوعات این‌چنینی تأمین شد که رقمی حدود 185 میلیارد تومان بود. 

وی گفت: شهرداری تهران براساس ماده 67 قانون شهرداری‌ها همه ساله بودجه خود را تا پایان دی برای بررسی و تصویب به شورا ارائه می‌دهد. 

عضو شورای شهر تهران با طرح این سؤال که آیا اجرای بودجه و تصویب آن سبب رضایت شهروندان شده است یا خیر،‌ گفت: بودجه‌ریزی مشارکتی بسیار حائز اهمیت است که این روش از بودجه‌ریزی سال 1988 در جنوب برزیل آغاز شد و با آغاز به کار شورای شهر، از دوره اول تاکنون اقدامات جدی در مسیر اصلاح و بهبود بودجه‌ریزی انجام گرفته است و در حال حاضر از همه اعضای شورای شهر می‌خواهم در اصلاح مالیه شهری و ارتقای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد مشارکتی اقدامات لازم را انجام دهند. 

فراهانی با اشاره به اینکه شناخت مشکلات و تعیین اولویت‌های محله در چارچوب سند تحول شورایاری محله و آموزش توانمندسازی برای بودجه‌ریزی مشارکتی ویژه اعضای شورایاری محلات ضرورت دارد، گفت: شورایاران نیز باید در فرایند بررسی و تصویب بودجه اقداماتی انجام دهند و نظراتشان را مطرح کنند. 

وی عنوان کرد: شورای شهر پس از اصلاح لایحه بودجه توسط شهردار یک ماه فرصت دارد تا بودجه را بررسی و تصویب کند که خوشبختانه شورای پنجم، بررسی و تصویب لایحه بودجه با مشارکت همه اعضا را درنظر گرفته و برخلاف ادوار گذشته، بودجه محدوده غیرقابل نفوذ یا شخص یا کمیسیون خاصی نبوده است. 

فراهانی تأکید کرد: اصلاح مالیه شهری در گروی توجه به اصل بودجه برای مردم نهفته است و بر این اساس از همه مردم، نخبگان، فرهیختگان و کارشناسان و شورایاران محلات درخواست می‌کنم تا با ارائه پیشنهادات،‌ دیدگاه‌ها و نظراتشان را در این زمینه مطرح کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول