اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

آخرین سکوی فاز ۱۴ پارس‌جنوبی توسط سپاه نصب شد

امروز هم‌زمان با چهل‌ و یکمین سالگرد ورود حضرت امام خمینی به میهن اسلامی، سکوی 14D فاز 14 پارس جنوبی که توسط متخصصان شرکت صدرای بوشهر طراحی و ساخته شده بود در موقعیت میدان مشترک گازی پارس جنوبی ایران و قطر با موفقیت نصب شد.

آخرین سکوی فاز ۱۴ پارس‌جنوبی توسط سپاه نصب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان عسلویه، امروز همزمان با چهل‌ و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سکوی 14D فاز 14 پارس جنوبی که توسط متخصصان شرکت صدرای بوشهر طراحی و ساخته شده بود در موقعیت میدان  مشترک گازی پارس جنوبی ایران و قطر با موفقیت نصب شد.

صمدی در حاشیه نصب این سکو در جمع خبرنگاران از افزایش تولید و برداشت گاز از میدان پارس جنوبی با وارد مدار شدن این سکو خبر داد و اظهار داشت: ظرفیت برداشت گاز غنی از موقعیت مخزنی این فاز 14.2 میلیون مترمکعب افزایش می‎یابد و با وارد مدار شدن سکوی 14D فاز 14 پارس جنوبی به 56 میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.

مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران با بیان اینکه این هشتمین سکو از سکوهای 10گانه نفت و گاز است گفت: ارزش اقتصادی سکوی 14D فاز 14 پارس جنوبی علاوه بر اینکه ایران را در برداشت گاز از میدان مشترک جلو می‌اندازد می‌تواند رونق تولید و اشتغال‌زایی را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه وزن این سازه حدود دو هزار و 500 تن است گفت: این سکو در حوزه تأمین گاز مورد نیاز کشور، تولید میعانات گازی و ظرفیت اشتغال در حوزه‌های مختلف از جمله پتروشیمی، پالایشگاه تولید بنزین و گازوئیل نقش به‌سزایی دارد.

صمدی با بیان اینکه این سکو با تلاش متخصصان جوان ایرانی در جزیره صنعتی صدرای بوشهر ساخته شده است افزود: حمل و نصب این سکو نیز توسط ناوگان شرکت صدرا صورت گرفته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول