اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای( ۹بهمن‌ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عباس شمس‌الهی مدیرعامل شرکت گاز ایلام اظهار داشت: گازرسانی به شهرهای میمه و پهله استان ایلام در دست اقدام بوده و تاکنون پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی داشته است.

وی افزود: در سال آینده برنامه گازرسانی به شهرهای ایلام به پایان می‌رسد و تمامی شهرها از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۴ روستا از توابع بخش هلیلان گازرسانی شده‌اند.

افزایش ۱۸ درصدی کشفیات سرقت در ایلام

سرهنگ جمال موسوی فرمانده انتظامی ایلام گفت: طرح‌های ضربتی مبارزه با سرقت و فعال کردن گشت‌های محسوس و نامحسوس در دی‌ماه امسال با هدف برخورد با سارقان در سطح شهرستان ایلام و به طور مستمر اجرا شد.

وی افزود: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان در دی ماه امسال توانستیم ۱۸ درصد افزایش کشفیات سرقت در مقایسه با سنوات گذشته داشته باشیم.

بهبود وضعیت تورم استان ایلام در دی‌ماه امسال

 قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام از بهبود روند وضعیت تورم استان بر طبق گزارش رسمی مرکز آمار ایران خبر داد و گفت: پس از آنکه طی چند ماه گذشته نرخ تورم استان در رتبه اول کشور قرار گرفته بود، با تشکیل یک تیم کارشناسی پیگیری وضعیت حاصله در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که اگر چه استان در نرخ تورم سالانه هنوز در رتبه اول کشور قرار دارد، افزود: این روند در حال بهبود شدن است به‌طوری که نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به دی‌ماه سال‌جاری در کل خانوارهای استان ایلام ۴۶.۸ درصد است که در مقایسه با ماه قبل که ۴۸.۶ درصد بوده، به میزان ۱.۸ واحد درصد کاهش یافته است

یک هزار برنامه فرهنگی در ایام در دهه فجر برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام حشمت‌الله رستمی معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان ایلام اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی مسوول کارگروه تشکل‌های دینی و قرآنی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان است.

 وی افزود: برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مراکز شهرستان‌ها و بخش‌ها، برگزاری مسابقات قرآنی ویژه ایام‌الله دهه مبارک فجر، تبیین گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت دهه مبارک فجر با حضور روحانیون و مبلغین مذهبی و اعزام مبلغ و روحانی به مناطق محروم و روستایی ازجمله برنامه‌های تشکل‌های دینی و قرآنی در ایام دهه فجر است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد: نزدیک 500 هیئت مذهبی، خانه قرآن، موسسه قرآنی و کانون فرهنگی و تبلیغی فعال در سطح استان ایلام در ایام‌الله دهه مبارک فجر برنامه‌هایی را با محوریت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار می‌کنند.

۴۰هکتاراز اراضی ماژین زیرکشت گل نرگس

محمودی مدیر جهاد کشاورزی بخش ماژین با بیان اینکه سطح زیر کشت گل نرگس در این بخش نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، گفت: بیش از ۴۰ هکتار از اراضی این بخش امسال به کشت گل نرگس اختصاص دارد.

وی افزود: خاک و آب و هوای بخش ماژین برای کشت این محصول کاملا مناسب است.

مدیر جهاد کشاورزی بخش ماژین با بیان اینکه برداشت بالا از این محصول موجب رضایت کشاورزان این منطقه شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از سطح زیر کشت این محصول بیش از یک میلیون و ششصد هزار شاخه گل نرگس برداشت شود.

تولید ۳۰ درصد گوشت قرمز نیاز بازار استان در ایوان

مجتبی احمدی، مدیر امور عشایری شهرستان ایوان گفت : در حال حاضر ۳۰ درصد گوشت قرمز نیاز بازار استان ایلام در شهرستان ایوان تولید می‌شود.

وی، تولید کشک، پشم و روغن حیوانی را از دیگر تولیدات مهم عشایری شهرستان ایوان برشمرد وافزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۶۰ تن از انواع این محصولات در این شهرستان تولید شده است.

مدیر امور عشایری ایوان یادآور شد: تخریب راه بین مزارع تخت راه شهرستان مشکلاتی را برای کشاورزان و عشایر ایوانی به وجود آورده است. که با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد از محل اعتبارات سال ۹۹ شهرستان ایوان، مشکل این راه مهم مرتفع شود.

انتهای پیام /970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول