اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ایران دولت و پلیس فرانسه را به خودداری از کاربرد زور و خشونت علیه تظاهرکنندگان فراخواند

وزارت امور خارجه ایران دولت و پلیس فرانسه را در مواجهه با تظاهرات صنفی، قانونی، آرام و غیرمسلحانه مردم این کشور به پرهیز از کاربرد زور و خشونت عریان و رعایت حقوق آنها فراخواند.

ایران دولت و پلیس فرانسه را به خودداری از کاربرد زور و خشونت علیه تظاهرکنندگان فراخواند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  با انتشار فیلمی از برخورد پلیس فرانسه با تظاهرکنندگان در این کشور در صفحه توئیترش نوشت: «دولت و پلیس ⁧‫فرانسه‬⁩ را در مواجهه با  تظاهرات صنفی، قانونی، آرام و غیرمسلحانه مردم خود به پرهیز از کاربرد زور و خشونت عریان و رعایت حقوق آنها فرا می خوانیم.»

 

 

فرانسه و به ویژه پاریس پایتخت این کشور، از اواسط نوامبر ۲۰۱۸ به صحنه اعتراضات جنبش جلیقه زردها تبدیل شده، اگرچه اعتراضات این جنبش در اعتراض به طرح دولت ماکرون برای افزایش مالیات بر سوخت آغاز شد، اما این اعتراضات به صورت هفتگی همچنان شنبه‌ها در حال برگزاری است.

لازم به ذکر است، دولت فرانسه همچنین پناهجویان و مهاجران را نیز هدف این سیاست قرار داده است.(اینجا بخوانید)

در هفته‌های گذشته نیز درگیری‌هایی بین معترضان و پلیس در پاریس و برخی شهرهای دیگر رخ داده است. معترضان در خیابان‌های پاریس علیه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و پلیس شعار سر داده اند. 

اتحادیه‌های کارگری در فرانسه خواهان توقف برنامه ماکرون در زمینه اصلاح قانون بازنشستگی هستند، اما ماکرون می‌خواهد که سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش دهد.

به گزارش فارس، در پی اغتشاشات آبان ماه در برخی مناطق در ایران، دولت فرانسه در بیانیه ای مداخله‌جویانه ضمن حمایت از این اغتشاشات، خواستار توقف مقابله با آنها شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول