اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

شاخص‌ترین وصیت شهدا تأکید بر ولایتمداری است

امام جمعه رفسنجان گفت: شاخص‌ترین وصیت شهدا تأکید بر ولایتمداری و پیروی از امام (ره) است.

شاخص‌ترین وصیت شهدا تأکید بر ولایتمداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در یادواره شهدای بخش کشکوئیه و دو شهید گمنام این بخش با تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: جایگاه انسان‌های شاخص و شهدا را خدا برجسته کرده است و در قرآن می‌فرماید «فکر نکنید شهدا مرده‌اند کلمه مرده برای آن‌ها به کار نبرید آنها زنده‌اند و نزد پروردگار روزی می‌خورند».

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: ذهن ما انسان‌ها که با معیارهای مادی آشناست نمی‌توانیم مقام والای شهدا را درک کنیم و توانایی و قدرت فهم بشر عادی از اینکه بتواند مقام والای  شهید را درک کند عاجز است.

وی تصریح کرد: هر آن‌چه که ما به‌عنوان معیار فضیلتی در نظر بگیریم در شهدا وجود دارد، شهید مومن است یکی از فضیلت‌ها جهاد است خداوند می‌فرماید «اگر ایمان  فضلیت است شهدا مومن هستند اگر جهاد در راه خدا فضیلت است شهدا مجاهد فی سبیل‌الله  هستند، اگر بصیرت که رهبر این سال‌ها بر روی این مسئله تاکید دارند شهدا بصیر بودند و دشمن را شناختند و اقدام به هنگام کردند اگر ایثارگری فضیلت است شهدا ایثارگر بودند.

عسکری ابراز داشت: در جمع‌آوری آثار شهدا شاخص‌ترین وصایای شهدا در مورد حمایت از امام (ره) بود بیشترین تاکیدشان روی ولایتمداری و پیروی از امام (ره) است. به چه دلیل این شهدا جایگاه والا را دارند به این دلیل که شهدا بسته‌ای هستند از همه ارزش‌ها.

وی خاطرنشان کرد: یک انسانی می‌شود سردار سلیمانی و پرچم عزت مسلمانان را بر دوش می‌گیرد برای رهایی مسلمانان و  برای حفظ نوامیس مردم در غرب آسیا پا به میدان می‌گذارد آن هم نه در شهر و استان و کشور خود بلکه برای کشورهای دیگر دست مسلمانان غزه در لبنان را پر کرد متراکم‌ترین نقطه روی زمین باریکه غزه است.

عسکری با ذکر این سؤال که برای زنده‌نگهداشتن یاد شهدا چه کنیم، تصریح کرد: باید بر سر مزار شهدا بروید، نام و یاد آن‌ها رازنده نگه دارید برای تجلیل از شهدا راه انقلاب را برویم. شهدای برای حفظ اسلام و انقلاب جان دادند ما هم از مسیر انقلاب منحرف نشویم.

وی اظهار کرد: دوم اسفند انتخابات است در انتخابات شرکت کنیم و کسی که همراه‌تر با آرمان شهداست و اصلح است انتخاب کنیم این تجلیل واقعی از شهداست همچنین تجلیل از شهدا حضور در راهپیمایی 22 بهمن است.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول