اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اجرای قانون شناسه کالا از ۱۵ بهمن ماه با هدف مبارزه با قاچاق کالا/ اجرا طرح « پویش بدون قیمت نخریم »

رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان آذربایجان شرقی گفت: طرح « پویش بدون قیمت نخریم » با همکاری مشترک اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی در استان اجرا می شود.

اجرای قانون شناسه کالا از ۱۵ بهمن ماه  با هدف مبارزه با قاچاق کالا/  اجرا طرح « پویش بدون قیمت نخریم »

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حبیب امین زاده ضمن تسلیت ایام فاطمیه ، اصناف را در صف اول نظارت و بازرسی بر بازار دانست و اظهار داشت: با توجه به نزدیکی ایام نوروز انجام نظارتهای مشترک از طریق تعامل دستگاه های ذیربط جزء برنامه های محوری خواهد بود.

وی بر انجام پیش بینی های لازم به منظور تامین ارزاق عمومی و کالاهای اساسی مردم با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان تاکید کرد و از آغاز طرح نظارتی پایان سال در ایام نوروز از اول اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ۹۹ با مشارکت سازمان صمت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی خبر داد.

امین زاده افزود: اتحادیه ها و اتاق اصناف استان در ثبات قیمتی و عملکرد بازار تلاش های سازنده ای داشته اند.

وی از افزایش اعتبار تسهیلات صرفا برای صنوف برای رونق تولید خبر داد و اظهار داشت: تسهیلات کم بهره برای صنوف تولیدی اعطا خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواستار نظارت های هر چه بیشتر اتحادیه ها بر اصناف زیر مجموعه خود شد و گفت : اتحادیه ها در راستای اجرای تکالیف قانونی و برنامه های ابلاغی وزارت صمت در خصوص ضرورت رعایت ضوابط شناسه کالا و ثبت نام در سامانه جامع انبارها با برگزاری جلسات آموزشی و اطلاع رسانی های لازم نسبت به توجیه اعضای خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اجرای قانون شناسه کالا از ۱۵ بهمن ماه سال جاری با هدف مبارزه با قاچاق کالا براساس تکالیف ابلاغی، از شناسه دار شدن تولیدات در حوزه لوازم خانگی بین تمام واحدهای صنعتی استان خبر داد.

امین زاده ثبت کالا در سامانه جامع انبارها را در راستای شناسایی و ردیابی کالا از مبدا تا مقصد و در سطح عرضه دانست و آن را نوعی ایمن سازی اصناف برشمرد و گفت: از۱۲۰ قلم کالای مشمول ثبت در سامانه جامع انبارها، ثبت ۱۰ قلم کالای اولویت دار از جمله برنج، شکر، چای، کاغذ، روغن موتور و لاستیک الزامی است.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول