اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

صافی: آینده کاراته ایران را حتی بعد از المپیک روشن می‌بینم

سرمربی تیم ملی کاراته کره‎جنوبی گفت: آینده کاراته ایران را نه تنها در المپیک توکیو، بلکه بعد از آن هم خیلی روشن می‌بینم.

صافی: آینده کاراته ایران را حتی بعد از المپیک روشن می‌بینم

احمد صافی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که عملکرد تیم ملی ایران در لیگ جهانی کاراته وان پاریس چطور بود، اظهار داشت: قبلا هم گفته بودم، هر چه به مسابقات نهایی نزدیک‌تر می‌شویم، حساسیت ایجاد می‌شود و کار سخت‌تر می‌شود. ضمن اینکه فشار روحی روی ورزشکاران بیشتر از مسابقات قبل می‌شود. اگر منطقی فکر کنیم، در لیگ جهانی پاریس خیلی از قهرمانان بزرگ به نام سایماتوف، رافائل آقایوف، کن میشی‌مورا و بزرگان دیگر در این رقابت‌ها حذف شدند و یکسری از قهرمانان آمدند توانایی خودشان را نشان دادند.

وی افزود: اگر به طور منطقی نگاه کنیم، به نظر می رسد کاراته ما درست در مسیر خود پیش می‌رود.  البته بعضی‌ از نتایج از دید برخی ناخوشایند است؛ اما برای کسانی که حرفه‌ای هستند و از نزدیک شرایط کاراته و رقابت‌ها را درک می‌کنند، مسلم است که این چیزها غیرقابل پیش‌بینی نیست. می‌توانیم به این نتیجه برسیم که شرایط ما گاها در وضعیتی قرار می‌گیرد که نمی‌توانیم خیلی چیزها را کنترل کنیم از جمله در بحث داوری که دیدیم برای سجاد گنج‌زاده، صالح اباذری و کاپیتان پورشیب رخ داد.

سرمربی تیم ملی کاراته کره جنوبی عنوان کرد: لیگ جهانی پاریس، دو رو داشت. یک روی آن خیلی زشت و یک روی آن خیلی زیبا بود. زشت از این نظر که بعضی وقتها همه چیز در اختیار ما نیست. داوران و حریفان با یک حرکت غیرقابل پیش‌بینی همه چیز را تغییر می‌دهند. روی زیبای آن این بود که بهمن عسگری به حضور در المپیک خودش را نزدیک‌تر کرد. حمیده عباسعلی در بخش بانوان نیز با کسب مدال طلا جایگاه خودش را در رنکینگ ارتقا داد. به نظر می‌رسد حتی دختران ما شرایط خوبی در پاریس داشتند. سارا بهمنیار تا یک قدمی مدال پیش رفت. رزیتا علیپور شروع خوبی داشت، اما طراوت خاکسار احتیاج به این دارد تا یک مقدار آگاهانه‌تر و بیدارتر شود. او کاراته کای توانمندی است. در هر صورت احساس من این است در دو تا سه مرحله بعدی مسابقات لیگ جهانی بانوان ما همه را شگفت زده خواهند کرد.

صافی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما کسب دو مدال طلا در دو سهمیه مردان و بانوان، جایگاه دو سهمیه المپیک را برای کارته ایران محکم تر کرده است، اظهار داشت: به نظر می‌آید نتایج کسب شده در دو وزن نشان داد پایه‌های خودمان را در این دو وزن خیلی محکم‌تر کردیم و گام‌های خودمان را محکم‌تر برداشتیم. ضمن اینکه سجاد گنج‌زاده و ذبیح الله پورشیب در وزن مثبت 75 کیلوگرم رنکینگ المپیک خیلی جایگاه خوبی دارند و خیلی نزدیک به هم حرکت می‌کنند و این امیدوار کننده است. ما در این این وزن که شرایط فوق العاده عالی برای رسیدن به المپیک داریم.

وی ادامه داد: آسیابری بازیکن خوبی است. امیر مهدی‌زاده قطعا حتی اگر در این چند رویداد باقی مانده موفقیت‌های بیشتری را کسب کند خیلی نتایج نمی‌تواند تاثیرگذار در انتخاب او برای رسیدن از طریق امتیاز المپیک باشد. مهدی‌زاده تلاش می‌کند تا با کمک کادر فنی بتواند شرایط را طوری مهیا کند تا در اردیبهشت ماه سال آینده به عنوان یکی از نفرات شاخص کاراته ایران با کسب سهمیه المپیک را تجربه کند. در کل من آینده کاراته ایران را نه تنها در المپیک بلکه بعد از المپیک توکیو خیلی روشن می‌بینم.

وی  در پاسخ به این سؤال که دلیل شما از مطرح کردن چنین صحبت‌هایی چیست، گفت: چون کاراته ورزش پرطرفدار و پرریشه‌ای است و در واقع ورزش ساخته شده برای ایرانیان است. در بعد فنی و بعد کیفی کاراته کاهای ایرانی توانایی‌های بالایی دارند که می‌توانند این توانایی‌ها را در دنیا عرضه کنند.

سرمربی تیم ملی کاراته کره جنوبی در پاسخ به این سؤال که عملکرد بانوان کاتارو در لیگ جهانی پاریس را چطور دیدید، اظهار داشت: در بخش کاتا صادقی و باقری عملکرد خوبی داشتند. چون گروه‌های آنها سخت بود به نظرم اگر حمایت‌های روحی و روانی و تدارکات بیشتری از کاتا داشته باشیم علیرغم سختی کاری که داریم می‌توانیم در المپیک نماینده داشته باشیم. قطعا وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با برنامة ریزی‌ها و حکمایت‌های مهم و بیش از پیش خودشان باعث می‌شود نه تنها حضور حداکثری در المپیک داشته باشیم بلکه نتیجه حداکثری هم در المپیک توکیو داشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول