اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

صادرات 535 هزار تن کالای غیرنفتی از مرز آستارا

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا از صادرات 535 هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 276 میلیون دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان طی 10 ماه گذشته خبر داد.

صادرات 535 هزار تن کالای غیرنفتی از مرز آستارا

رسول امیدی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به صادرات 535 هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 276 میلیون دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان طی 10 ماه گذشته اظهار کرد: این مقدار کالا شامل محصولات کشاورزی، کیف و کفش، صنایع دستی، مصالح ساختمانی و پلاستیکی فرش و البسه بود که به روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان صادر شده است.

وی با اشاره به واردات 232 هزار تن کالا به ارزش 188 میلیون دلار از مبدأ گمرک این شهرستان افزود: مواد شیمیایی، چوب‌، آهن‌آلات، ماشین‌آلات و لوازم برقی ازجمله کالاهای واردشده از طریق کشورهای فدراسیون روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان به کشور هستند.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به صادرات 13 هزار و 486 تن کالای غیرنفتی به ارزش 53 میلیون و 944 هزار دلار در قالب تجارت چمدانی تصریح کرد: عمده کالای صادرات چمدانی از گمرک شهرستان آستارا به جمهوری آذربایجان بوده که این کالاها شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی و مواد پلاستیکی هستند.

امیدی ترانزیت خارجی ورودی را 107 هزار تن کالا به ارزش 196 میلیون دلار دانست و گفت: فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم‌شیشه و ورق‌آهن عمده کالاهای ترانزیت‌شده از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد ترکیه، عراق و امارات متحده عربی هستند.

این مقام‌مسؤول با اشاره به ترانزیت خارجی خروجی 139 هزار تنی به ارزش 621 میلیون دلار بیان کرد: این میزان کالا اعم از لوازم برقی، مصالح ساختمانی، ظروف شیشه‌ای، محصولات کشاورزی، لوازم بهداشتی و خودروی سواری از قاره‌های مختلف به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین ترانزیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد مسافران ترددکننده از مرز زمینی شهرستان آستارا طی 10 ماه گذشته، یک‌میلیون و 548 هزار و 435 نفر  است، افزود: آمار مسافران ترددکننده نسبت به مدت مشابه سال 97 به لحاظ مسافران خروجی 41 درصد و به لحاظ مسافران ورودی 36 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به اینکه درآمد اداره کل گمرک این شهرستان طی مدت مذکور، دوبیلیون و 188 میلیارد و 20 میلیون و 495 هزار ریال بوده است، گفت: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 209 درصد افزایش داشته است.

تخلیه و بارگیری بیش از 5000 واگن قطار باری در بارانداز ریلی 

امیدی با اشاره به اینکه 295 هزار و 203 تن کالای غیرنفتی به ارزش 164 میلیون و 610 هزار دلار در 10 ماه گذشته توسط پنج‌هزار و 51 واگن قطار باری در بارانداز ریلی آستارا-آستارا تخلیه و بارگیری شده است، گفت: مبدأ و مقصد این میزان کالای غیرنفتی بیشتر کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز است.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به میزان واردات ریلی افزود: طی‌این‌مدت، 196 هزار و 892 تن کالای غیرنفتی نظیر ام.دی.اف، غلات، چوب و انواع تخته به ارزش 60 میلیون و 724 هزار دلار در قالب 9 هزار و 401 واگن قطار باری از کشورهای جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه وارد خاک ایران شده است.

وی با اشاره به اینکه 76 هزار و 452 تن کالای تولید داخل اعم‌از سنگ کلینگر، سیمان، کاشی و سرامیک به ارزش 14 میلیون و 143 هزار دلار توسط سه‌هزار و 888 واگن قطار باری به خارج از کشور صادرشده است، گفت: مقصد این میزان کالای صادرشده به کشورهای اکراین، فدراسیون روسیه، گرجستان و قزاقستان است.

امیدی میزان کالای ترانزیت‌شده به‌واسطه خطوط ریلی آستارا-آستارا را 21 هزار و 859 تن به ارزش 89 ‌میلیون و 743 هزار دلار دانست و بیان کرد: ترانزیت این میزان کالا با 625 واگن قطار باری از فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان به جمهوری عراق و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صورت گرفته است.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول