اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

روحانی به‌ جای حاشیه‌سازی پاسخ‌گوی ناکارآمدی دولت باشد/ دعوت از مردم برای حضور در انتخابات

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: اظهارات اخیر رئیس‌جمهور برای به حاشیه‌ بردن ناکارآمدی دولت و هم‌فکرانش در مجلس است ولی عملکرد خود آنها به قدری محل سؤال است که پاسخ‌گویی رئیس‌جمهور را نسبت به آنها مقدم می‌کند.

روحانی به‌ جای حاشیه‌سازی پاسخ‌گوی ناکارآمدی دولت باشد/ دعوت از مردم برای حضور در انتخابات

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سجاد اسدی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری که عصر امروز به مناسبت برگزاری اردوی آموزشی - تشکیلاتی جهاد اکبر برگزار شد، گفت: ما در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم. و اردوی جهاد اکبر اتحادیه هم امسال در شرایط زمانی ویژه‌ای قرار دارد.

وی ادامه داد: ما از یک سو شهادت سردار سپهبد شهید سلیمانی را پشت سر گذاشتیم و از سویی، انتخابات مجلس را در پیش رو داریم و نکته مهم اینکه در طلیعه گام دوم انقلاب با تشدید فشار آمریکا بر نظام و ملت ایران مواجه شدیم. 

 دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: ما از نظر تحریم‌های اقتصادی، فشار رسانه‌ای، شیطنت‌ها و ضربات سیاسی و حتی نظامی که خودش را در ترور سردار سلیمانی نشان داد، در شرایط کم‌سابقه‌ای قرار داریم و مستکبران سطح بالاتری از دشمنی با ما را آغاز کردند. برای همین ما هم باید سطح بالاتری از آمادگی را برای داشتن ایرانی قوی که می‌تواند از منافع خودش در سطح بین‌الملل و در حوزه‌های داخلی، امنیت و رفاه مردم داشته باشد، پیگیری کنیم. 

اسدی ادامه داد: رسیدن به این اهداف لوازمی دارد. کانون دشمنی‌های آمریکایی‌ها در سالهای اخیر بحث اقتصاد بوده و اقتصاد کشور را باید با یک نگرش عالمانه و با تکیه بر ظرفیت‌های جوانانی که در این حوزه رشد کردند توانمند کرد. به دلیل همین مسئله، اقتصاد توانمند در شعار اردوی جهاد اکبر امسال مورد توجه قرار گرفته است. 

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: این اقتصاد توانمند اهدافی دارد که ما باید بتوانیم عدالت را به معنای واقعی کلمه و در همه ابعادش پیاده‌سازی کنیم. از یکسو مقابل آمریکا و هم‌پیمانانش بایستیم و از سویی عدالت را پیاده کنیم. 

اسدی با بیان اینکه موضوع مهم عدالت و عدالتخواهی ساختارمند با جریان دانشجویی پیوند خورده و برای عموم مردم بدون محدودیت محترم و پسندیده است، گفت: از بین همه آرمان‌ها از جمله آزادی، عدالت، استقلال، معنویت و پیشرفت و... آن چیزی که باید مورد توجه قرار بگیرد و دشمن هم روی آن متمرکز شده، مسئله عدالت است. 

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: جریان دانشجویی هم در این بین در کانون عدالتخواهی قرار دارد، یعنی خودش هم کارکردش عدالتخواهی است و هم محل رشد و نمو و آزمون و خطای عدالتخواهان واقعی است و از این منظر باید به آن توجه ویژه‌ای شود. 

وی ادامه داد: عدالتخواهی ساختارمند به معنای مقابله با ساختارهایی است که بی‌عدالتی را در کشور ایجاد کرده‌اند و یا وظیفه خودشان را در تحقق عدالت انجام نمی‌دهند. از یکسو که دولت مجموع بزرگی از شرکت‌ها، دستگاه‌ها و ساختارهای تصمیم‌گیری است، در این راستا ضعف بزرگی دارد. 

اسدی افزود: عدالتخواهی ساختارمند یعنی مقابله با مکانیزم‌های تصمیم‌گیری که حقوق‌های نجومی در دولت را تصویب می‌کند، یعنی ایستادن در برابر کسانی که در سازمان خصوصی‌سازی، اموال بیت‌المال را به ثمن بخس واگذار می‌کنند به یک عده آدم بی‌سواد، یعنی ایستادن در مقابل دستگاه‌هایی که به صورت غیرشفاف قراردادهایی را تنظیم می‌کنند که مراودات مالی غلط در آن وجود دارد؛ یعنی ایستادن در برابر دولتی که اقتصاد ایران را عملاً در دست بانک‌ها قرار داده و در برابر اقتصاد بانکی که اولین قربانی در آن اقشار ضعیف هستند که نهایت بی‌توجهی به آنها می‌شود. 

اسدی تأکید کرد: عدالتخواهی ساختارمند یعنی ایستادن در برابر دولتی که حاضر نیست و قصد ندارد ساختارهای اقتصادی بودجه را اصلاح کند و بحث مالیات را پیگیری کند. 

این فعال دانشجویی تأکید کرد: دستگاه دیگر مجلس است. مجلسی که در کمیسیون تلفیق، حقوق نجومی‌بگیران پیگیری نمی‌شود. نمایندگانی در مجلس هستند که با یکسری زد و بندها از منافع ملت عقب‌نشینی می‌کنند. مجلسی که در آن مراودات مابین نمایندگان مشخص نیست که به چه سبکی است و از چه امتیازات و دارایی‌هایی برخوردارند.

وی ادامه داد: مجلسی که نمایندگان برای ورود به آن حاضرند میلیاردها تومان به صورت غیرشفاف هزینه کنند. مجلسی که در آن نمایندگان حتی حاضر به شفاف شدن رأی خودشان نیستند تا موکلان بدانند نظرات وکلایشان چیست و چه قضاوتی باید داشته باشند. عدالتخواهی ساختارمند در مقابل این مجلس و عملکردش موضع دارد و وارد عمل می‌شود. 

اسدی تصریح کرد: دستگاه بعدی قوه قضائی است. در این مدت اخیر، عملکرد دستگاه قضایی و شاخص‌های کلی‌اش رشد قابل توجهی داشته، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوبش راه زیادی دارد که باید طی شود. 

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل یادآور شد: البته در سایر دستگاه‌ها عدالت ساختارمند از بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و سایر نهادهای حاکمیتی از نهادهای نظامی البته غیر از آن مسائلی که مربوط به امنیت ملی و تسلیحاتی می‌شود باید شفافیت مالی ایجاد کنند. عدالتخواهی ساختارمند راست و چپ نمی‌شناسد و مربوط به جریانات خاص نمی‌شود. 

وی با بیان اینکه عدالتخواهی ساختارمند بر چهار رکن شور و انگیزه انقلابی، صبر، اخلاق، و عقلانیت استوار است، گفت: با توجه به اینکه برجام را اخیراً پشت سر گذاشتیم، باید در مقابل ارتجاع غربگرایی و عقبگرد آنها در ایران ایستاد و نباید اجازه داد استراتژی‌های شکست خورده برای کشور را تکرار کنند. 

اسدی تأکید کرد: در مورد انتخابات مجلس آن چیزی که برای ما مهم است، این است که کسانی که می‌خواهند وارد انتخابات شوند ایده‌محور باشند، یعنی بگویند برای حل مشکلات چه برنامه‌ای دارند و چگونه می‌خواهند حوزه‌های مختلف را کارآمد کنند. 

وی اظهار داشت: ما انتظار داریم کسانی که می‌خواهند وارد مجلس شوند، اجرای عدالت از طریق مسیر اقتصاد توانمند را دنبال کنند و ایده‌هایشان را برای تحقق آن بگویند. 

اسدی اضافه کرد: این مسئله الزاماتی دارد، یکی اینکه قبیله‌گرایی پایان پذیرد و جوانگرایی به معنای واقعی کلمه محقق شود و جوانگرایی رانتی جلوگیری شود و اینکه توجه به بدنه کارشناسی کشور مورد توجه قرار گیرد و البته با مردم بی‌پرده در رابطه با راهکارها صحبت شود. 

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: ما از توده‌های مردم درخواست می‌کنیم در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند و بدون شک، راه تحقق اهداف و بهبود وضعیت کشور در حال حاضر همین انتخابات مجلس است و جز این هیچ راهکار تضمین‌شده‌ای برای بهبود وضعیت کشور وجود ندارد، برای همین از مردم می‌خواهیم مجدداً به صندوق‌های رأی رسمیت بدهند. 

 وی در خاتمه با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور هم گفت: رئیس‌جمهور این روزها سوار بر موج حواشی تلاش می‌‌کند ناکارآمدی دولت و همفکرانش در مجلس را به حاشیه ببرد. به نظر می‌رسد که عملکرد دولت و همراهانش در مجلس به قدری محل سؤال است که پاسخگویی رئیس‌جمهور را نسبت به آنها مقدم می‌کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول