اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اهدای ۴۰۰ جهیزیه به نوعروسان توسط بهزیستی و بنیاد برکت /افتتاح ۵۳ واحد مسکن با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به افتتاح ۶ مورد واحد امور اجتماعی بهزیستی گفت: در دهه فجر ۵۳ واحد مسکن را افتتاح می‌کنیم که ۱۰ مورد از آن‌ها مربوط به خانواده‌های دو معلولی است.

اهدای  ۴۰۰ جهیزیه به نوعروسان توسط بهزیستی و بنیاد برکت /افتتاح ۵۳ واحد مسکن با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین نحوی نژاد ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در اداره کل بهزیستی گیلان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: امیدواریم بهمن، ایام‌الله دهه فجر ایام خوبی باشد و غم‌های گذشته را سپری کرده و به شکوفایی برسیم.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان باید به فکر حل مشکلات باشند، گفت: ما باید سعی کنیم از همه ارتباطات خود استفاده کنیم تا وضیعت توسعه استان بهتر شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به نقاط قوت در پروژه‌های دهه فجر بهزیستی افزود: کارآفرینی مستقیم به عهده سازمان بهزیستی نیست اما ابزارهایی در اختیار ما قرار می‌گیرد تا جمعیت هدف خود را پوشش دهیم.

نحوی نژاد با اشاره به استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی برای جمعیت هدف بهزیستی بیان کرد: ما ارتباط بین بخشی خود را با بانک‌ها سامان بخشیدیم و رقابتی نیز بین شهرستان‌ها ایجاد کردیم و نسبت به کمیته امداد دو درصد جذب بیشتر داشتیم و می‌توانیم به تخصیصات بعدی امیدوار باشیم.

وی با بیان اینکه مددجوی بهزیستی باید بتواند از یک مستمری‌بگیر به یک کارآفرین تبدیل شود، گفت: مستمری‌بگیر بهزیستی باید به این باور برسد که می‌تواند این امر را محقق کند و خوشبختانه تا پایان دی‌ماه ۸۰ درصد جذب تسهیلات اشتغال‌زایی را داشتیم.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به تقویت اورژانس اجتماعی بهزیستی تصریح کرد: در سال ۹۸ این روند رو به رشد افزایش یافت، خدمات پایگاه اجتماعی تأسیس و یا تجهیز شدند و اکنون آمار تمایل به اعتیاد در گیلان نسبت به استان‌های دیگر کاهش‌یافته و آمار طلاق ما کاهش پیداکرده است.

نحوی نژاد با اذعان به اینکه این موفقیت‌ها به معنای حل تمامی مشکلات نیست اما باید امیدوار بود، افزود: برخی مواقع ما درباره برخی آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد ترس زیادی داریم که این امر موجب حل مشکل نمی‌شود، بنابراین باید بدانیم که اعتیاد درمان می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های اشتغال‌زایی در ایام‌الله دهه فجر گفت: ۶۷ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود و شغل‌های غیرمستقیم در مراکزی که ما از این هفته افتتاح می‌کنیم ۶۸ نفرند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه بالغ‌بر هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای ۱۱۷ طرح اعتبار تخصیص یافت، افزود: در واحد توان‌بخشی چهار مورد افتتاح، یک مرکز سالمندان در رشت بااعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح خواهد شد که اشتغال ۲۲ نفر را تضمین می‌کند.

نحوی نژاد با اشاره به افتتاح ۶ مورد واحد امور اجتماعی بهزیستی گفت: در دهه فجر ۵۳ واحد مسکن را افتتاح می‌کنیم که ۱۰ مورد از آن‌ها مربوط به خانواده‌های دو معلولی است.

وی با بیان اینکه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای این ۵۳ واحد هزینه شد، تصریح کرد: تاکنون نیز ۲۸۰ واحد به ارزش ۲۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به خانواده‌های هدف تحویل داده شد و تحویل این واحدها تا پایان اسفند ادامه دارد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه بیان کرد: این قرارگاه شرط گذاشت با کشور که ابتدا در تفاهم‌نامه گیلان مورد تأکید باشد که مقدمات کار در حال فراهم آوری است.

نحوی نژاد از تحویل ۴۰۰ جهیزیه به نوعروسان با مشارکت بنیاد برکت خبر داد و گفت: از ۱۲ بهمن نیز نمایشگاه دستاوردهای بانوان کارآفرینی که در حوزه بوم‌گردی، صنایع‌دستی و کارآفرینی‌های دیگر با بیش از ۱۵ غرفه در محوطه سازمان بهزیستی برپا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره عکس و فیلم صد ثانیه با موبایل بیان کرد: این جشنواره با محوریت مشکلات موانع و توانمندی‌های معلولین توسط اداره بهزیستی از ایام‌الله دهه فجر آغاز می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه شرکت در جشنواره برای عموم آزاد بوده و شرایط سنی ندارد، افزود: بعد از ایام‌الله دهه فجر پوستر این جشنواره رونمایی خواهد شد، این جشنواره در دو بخش عکس و فیلم برگزارشده و داوری آثار در دو بخش آزاد و ویژه معلولین صورت می‌گیرد.

نحوی نژاد با بیان اینکه فراخوان جشنواره هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر خواهد بود، گفت: مهلت ارسال آثار تا ۳۱ اردیبهشت بوده و داوری آثار در ۱۵ خرداد صورت می‌گیرد و زمان برگزار جشنواره از دوم لغایت ۲۲ خرداد ماهه ۹۹ خواهد بود.

به گزارش فارس، متقاضیان شرکت در این جشنواره استانی می‌توانند از سراسر استان‌ گیلان آثار خود را به آدرس دبیرخانه: خیابان پرستار، اداره کل بهزیستی گیلان، واحد روابط عمومی ارسال و یا با شماره‌های 01333368595 و 09191176931 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول