اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

هوش مصنوعی به درمان بیماری «هانتینگتون» کمک می‌کند

شرکت آی بی ام از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی پیشرفت علائم بیماری هانتینگتون استفاده می‌کند تا با تشخیص علائم امید به درمان آن را افزایش دهد.

هوش مصنوعی به درمان  بیماری  «هانتینگتون» کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، شرکت آی بی ام از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی پیشرفت علائم بیماری هانتینگتون استفاده می‌کند.

آی بی ام، یک شرکت آمریکایی چندملیتی فناوری است که در آرمونک، نیویورک قرار دارد؛ این شرکت تولیدکننده و فروشنده نرم‌افزار و سخت‌افزار، ارائه دهنده خدماتی چون زیرساخت، میزبانی وب، فناوری نانو و رایانه بزرگ است.

هوش مصنوعی می‌تواند در مراقبت از بیمار و امید به درمان این بیماری کمک کند؛ بیماری هانتینگتون  نوعی بیماری ژنتیکی است که به علت نقص در ژن و کروموزوم شماره ۴ ایجاد می‌شود؛ هانتینگتون بیماری ارثی است که سبب تخریب سلول‌های عصبی در مغز می‌شود.

بیشتر افرادی که بیماری هانتینگتون دارند، علائم این بیماری را در سن ۴۰ و ۵۰ سالگی نشان می‌دهند؛ اما گاهی اوقات سن بروز علایم زودتر یا دیرتر است، اگر زودتر از ۲۰ سالگی علائم آن بروز کند، به آن هانتینگتون نوجوانی گفته می‌شود.

آی بی ام از مهارت‌های پیش بینی سلامت مبتنی بر هوش مصنوعی خود برای کمک به مقابله با بیماری هانتینگتون استفاده می‌کند. این شرکت فناوری با بنیاد CHDI در یک مدل هوش مصنوعی همکاری کرده است که می‌تواند پیش بینی کند چه موقع بیماران علائم هانتینگتون را تجربه می‌کنند و سرعت پیشرفت این علائم را مشخص کنند.

این تیم از اسکن‌های مغزی MRI برای آموزش هوش مصنوعی استفاده کرده و از سیگنال‌های ماده سفید برای کمک به سیستم برای سنجش چگونگی تغییر عملکرد شناختی و حرکتی با گذشت زمان استفاده کردند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول